Всеки четвърти софиянец в метрото тази година
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Всеки четвърти софиянец в метрото тази година

Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД

Всеки четвърти софиянец в метрото тази година

След като заработи и втората линия, катастрофите в София ще намалеят с 18%, а трафикът – с една четвърт

4564 прочитания

Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД

© Цветелина Николаева


Над 700 000 пътници дневно се очаква да пътуват с метрото след завършването на трите отсечки, показват данни на "Метрополитен". Сега всеки ден с подземната железница пътуват 190 000 души. След като бъде открита и станцията на бул. "Цариградско шосе" тази пролет, броят на пътуващите с метрото се очаква да порасне на 220 000 – 230 000. Като през лятото заработи вторият метродиаметър от "Надежда" до бул. "Черни връх", броят на пътниците ще се увеличи до 350 000 дневно. "Тогава очакваме, че ще превозваме 25% от пътниците в София", каза инж. Стоян Братоев, директор на "Метрополитен".

Непрекъснат растеж

След като бъде завършена връзката между "Обеля" и "Надежда" и когато заработи трасето от "Младост" 1 до "Младост" 4, общо 550 000 души ще се возят с метрото всеки ден, или 38% от пътниците в столицата. Скоростта, с която ще пътуват влаковете, е 80 км в час. Железницата ще спестява 130 000 часа дневно на столичани, изчисляват от общинския оператор "Метрополитен". Друг очакван ефект е, че катастрофите в София ще намалеят с 18%, а трафикът – с една четвърт. Градът трябва да стане и по-тих, и по-чист. Нивата на шум ще намалеят с 15 – 20%, парниковите газове - със 70.5 хил. тона годишно.

Третата линия на метрото ще има 162 000 пътници всеки ден, като тогава над 40% от столичани ще се придвижват с подземната железница. Така общият брой клиенти ще достигне 700 хил.

Метрото е и бизнес

Растящият брой пътници води и до увеличение на приходите за общинското дружество. Инж. Братоев не уточни какви точно са те за 2011 г. Данните за финансовото състояние на общинските дружества за 2010 г. показват, че "Метрополитен" е най-печелившото дружеството на Столичната община. Финансовият резултат е 5.9 млн. лв. при 821 хил. лв. за 2009 г.

Над 700 000 пътници дневно се очаква да пътуват с метрото след завършването на трите отсечки, показват данни на "Метрополитен". Сега всеки ден с подземната железница пътуват 190 000 души. След като бъде открита и станцията на бул. "Цариградско шосе" тази пролет, броят на пътуващите с метрото се очаква да порасне на 220 000 – 230 000. Като през лятото заработи вторият метродиаметър от "Надежда" до бул. "Черни връх", броят на пътниците ще се увеличи до 350 000 дневно. "Тогава очакваме, че ще превозваме 25% от пътниците в София", каза инж. Стоян Братоев, директор на "Метрополитен".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара
  • 1
    grosskopf avatar :-|
    Grosskopf

    И въпреки сравнително лесния контрол на достъп, в метрото продължават да се возят гратисчии...

  • 2
    dreamboxer avatar :-|
    hypercube

    Нещо чудесно за София, дай боже скоро да го видим и в други градове.

  • 3
    portfolio avatar :-|
    portfolio

    Метрото е една много скъпа инвестиции. Мисля, че е почти невъзможно да има метро в други градове в България, защото няма как такава инвестиция да е успешна. И по света се строи метро в градове над 1 милион жители. А ние си имаме само един такъв град. :)

  • 4
    thermobee avatar :-|
    Thermobee

    Светлото бъдеще, другари!

    Публикувано през m.capital.bg

  • 5
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец

    Я не се изхвърляйте толкова. Няма печелившо метро никъде по света.
    Внимателно да се чете - 25% от пътниците в София, а не от населението.
    "Нивата на шум ще намалеят с 15 – 20%....." ХА, ХА, ХА. Питайте тези които работят или живеят в близост до надземната част на метрото.
    Ето как се подреждат по шум в София измерен на разстояние 7,5 м - надземно метро до КАТ - 85 dB(A), трамвай по Графа - 79 dB(A) , автобус - 74 dB(A), тролейбус - 69 dB(A), лек автомобили - 67 dB(A).

  • 6
    cinik avatar :-|
    cinik

    Много зависи, как ще бъде организиран довеждащият транспорт и дали подстъпите към метростанциите ще бъдат разчистени от коли по тротоарите. Пример за напълно компроментирана метростанция в това отношение е "Младост". За да слезнеш от метрото и да се придвижиш до тролея, трябва или да ходиш заедно с тролея по асфалта, или да обършеш едно 100-200 автомобила по тротоара пред заведението "ДаХаус", което ползва тротоара за частен паркинг.

  • 7
    hekata5 avatar :-|
    Гергин Борисов

    До коментар [#3] от "portfolio":

    Не е точно така: метро може спокойно да се строи в градове с население над 500 000, което означава че Пловдив и Варна спокойно могат да обмислят поне една линия.
    Освен това класическото метро е действително изискващо много голям пътникопоток, но лекото метро спокойно може да оперира с част от този пътникопоток... Пловдив, Варна и Бургас спокойно могат да приложат подобен формат транспорт.

  • 8
    svoboda1 avatar :-|
    svoboda1

    Браво, това е единсвеното възможно решение за ужасния трафик в града; бързо, евтино и чисто !


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK