15 кандидати искат да строят метрото до летището (допълнена)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

15 кандидати искат да строят метрото до летището (допълнена)

Всеки от участниците беше изпратил по двама свои представители на отварянето на офертите за изграждането на метрото от "Цариградско шосе" до летище София

15 кандидати искат да строят метрото до летището (допълнена)

"Трейс" и "Евро алианс инженеринг" участват с различни дружества за по два лота

10946 прочитания

Всеки от участниците беше изпратил по двама свои представители на отварянето на офертите за изграждането на метрото от "Цариградско шосе" до летище София

© Георги Кожухаров


Надпреварата за проектиране и строителство на метропоръчката на годината – участъкът от "Цариградско шосе" до летище София, е голяма. Общо 15 са кандидатите, сред които 10 обединения. "Трейс София" и "Трейс груп холд" участват в две обединения за по две отсечки. Дружествата "Адвал" и "Стойинжект" - част от "Евро алианс инженеринг", също играят за два лота. В надпреварата са се включили и други български фирми, част от които с опит в строежа на метрото в София. От чуждите играчи са се включили турската "Доуш", австрийската "Порр Бау", чешката "Метропроект" и руската "Мостовик". Най-голям е интересът към строителството на последния, трети, лот, който стига летището, защото е най-лесен. Очаква се, че трите спечелили участника ще си поделят около 130 млн. евро.

Кандидатите за първата отсечка

Участъкът от "Цариградско шосе" до летището е разделен на три отсечки. Първата е от "Интер експо център" до бул. "Цветан Лазаров" и "Димитър Списаревски" с дължина 1046 метра и една метростанция. За нея кандидатстват "Адвал" АД, обединенията "Станилов – Метропроект", "Геометро – 20". "Адвал" е част от "Евро алианс инженеринг" на инж. Валентин Трашлиев и участва в "Метро Младост", което строи продължението от "Младост" 1 до бул. "Цариградско шосе". В "Геометро – 20" влиза "Геотехмин", което е проектирало и построило тунела под бул. "Драган Цанков" и една метростанция. "Станилов" строи част от втория метродиаметър при кв. "Надежда", а чешката "Метропроект" е проектирала трасето на третия метродиаметър.

Чуждите фирми с интерес към втората отсечка

Втортият лот е до ул. "Поручик Неделчо Бончев" и е дълъг 1825 метра. Той е и най-сложният и се очаква да е най-скъп. За него се състезават предимно компании с опит в строителството на столичното метро. Сред кандидатите е "Стройинжект", също част от "Евро алианс инженеринг". Вторият кандидат е обединение "Метро Дружба", в което участва "Трейс груп холд", "Мост консулт" и архитектите от Ар Джи Би.

Кандидат е и българският клон на австрийската "Порр Бау Гмбх", който ще прави основен ремонт на жп линията Харманли – Свиленград и гарите между тях за 116 млн. лв. без ДДС, заедно с "Пи Ес Ти холдинг" (старото дружество "Пътностроителна техника"), контролиран от Васил Божков. Третият участник за втория лот е турската "Доуш иншаат ве тиджарет", която строи част от втория метродиаметър и участва в много от пътните търгове, обявени от Агенция "Пътна инфраструктура". Друг участник в надпреварата за втория лот е обединение "Метро билд 2012" с партньори "Джи Пи груп" ООД и "Биас – М" ЕООД. "Джи Пи груп" е строило бензиностанции "Лукойл" и изгражда метроучастъка от ул. "Бели Дунав" до "Надежда" заедно със "Сиенит". Този път обаче двете дружества са конкуренти. "Сиенит" е част от друго обединение - "Метро Сифер", заедно с "Архитект Серафимови".

Най-желан е...

Третият лот е от ул. "Поручик Неделчо Бончев" до втория терминал на летището и включва изграждане на две станции. За него се състезават обединенията "Метро конструкциони 2012", "Главболгарстрой", "Аргогруп Екзакт" ООД с управител Атанас Апостолов, "Метро София", в което участва "Трейс София", и Пи Ес Ай, които строят продължението до бул. "Цариградско шосе" и част от втория метродиаметър от "Надежда" до бул. "Черни връх". Тук се състезава и обединение "Метро – Монолит" ДЗЗД. В него влизат "Монолит София" и "Монолит 3". Кандидати за този лот са и компаниите от обединение с руско участие - "Хидрострой – Мостовик 2012".

Изборът

Строителите на трите отсечки трябва да бъдат избрани до 20 април. Срокът за строеж на всеки от лотовете е 28 месеца, а критерият за избор ще е най-ниската цена. В момента текат отчуждителните процедури по трасето и се проучват възможностите за две пътеки, които да свържат жк "Дружба" 2 с метростанцията при "Интер експо център" на бул. "Цариградско шосе".

Кои са кандидатите?

Лот 1

"Адвал" АД

Обединение "Станилов – Метропроект" - партньори - "Станилов" ЕООД и "Метропроект" (Прага)

Обединение "Геометро – 20" - партньори - "Геотехмин" ООД, "Геострой" АД и "Метропроект" ООД

Лот 2

"Стройинжект" АД

"ПОРР Бау ГМБХ" - София

"Доуш иншаат ве тиджарет" АД

Обединение "Метро билд 2012" - партньори: "Джи Пи груп" ООД и "Биас – М" ЕООД

Обединение "Метро Дружба" - партньори - "Трейс груп холд", "Мост консулт", Ар Джи Би

Лот 3 

Обединие "Метро конструкциони 2012" - партньори: "Хидрострой – П" ЕООД и италианските "Си МБ сочиета кооператива", "Униеко кооперативно дружество", "Проджер" АД, "Акмер" АД и "Джи Си Еф Дженерале конструциона феровиарие" АД

Обединение "Главболгарстрой" - партньори: "Главболгарстрой" и "Главболгарстрой инфраструктурно строителство"

Обединение "Метро Сифер" - партньори: "Сиенит" ООД и "Архитект Серафимови"

Обединение "Метро – Монолит" ДЗЗД – партньори "Монолит София" АД, "Монолит 3" ООД,

"Хидрострой – Мостовик 2012" - партньори - "Хидрострой" АД, гр. Белене, и "Мостовик" ООД (Русия)

"Аргогруп Екзакт" ООД

Обединеине "Метро София" - партньори: "Трейс София" АД, Пи Ес Ай АД, "Инжпроект" ООД

Надпреварата за проектиране и строителство на метропоръчката на годината – участъкът от "Цариградско шосе" до летище София, е голяма. Общо 15 са кандидатите, сред които 10 обединения. "Трейс София" и "Трейс груп холд" участват в две обединения за по две отсечки. Дружествата "Адвал" и "Стойинжект" - част от "Евро алианс инженеринг", също играят за два лота. В надпреварата са се включили и други български фирми, част от които с опит в строежа на метрото в София. От чуждите играчи са се включили турската "Доуш", австрийската "Порр Бау", чешката "Метропроект" и руската "Мостовик". Най-голям е интересът към строителството на последния, трети, лот, който стига летището, защото е най-лесен. Очаква се, че трите спечелили участника ще си поделят около 130 млн. евро.

Кандидатите за първата отсечка


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

25 коментара
  • 1
    sioux avatar :-|
    Sioux

    Да очакваме ли все пак връзка с гара "Искър" или както досега за връзка влак-самолет ще трябва да се сменят две превозни средства?

  • 2
    gogich avatar :-|
    Гогич

    До коментар [#1] от "Sioux":
    Няма да има връзка с гара Искър, защото трасето минава твърде далеч от нея. Но са предвидили изграждането на нова жп спирка (не гара) при Дружба, която ще има връзка с метростанцията на същото място. Там ще става трансфера.

  • 3
    niki_m avatar :-|
    николай

    Не направят ли общо трасе между Централна гара и Летище София, все едно нищо не са направили. Трябва да разположат една спирка между Т1 и Т2, или да е начална и крайна, и същият метровлак да влиза в Централна гара, или между Авто и ЖП Гара...

  • 4
    dr_t avatar :-|
    dr_t

    Изключително важно е да има връзка между Централна ЖП гара и Централна Атогара с Летище София, за да могат хората максимално бързо да правят прехвърляния между раличните видове транспорт. В противен случай все едно почти нищо не е направено...

  • 5
    sa6 avatar :-|
    sa6

    [quote#1:"Sioux"]Да очакваме ли все пак връзка с гара "Искър" или както досега за връзка влак-самолет ще трябва да се сменят две превозни средства? [/quote]
    Четох че предвиждат обща спирка метро-жп където трасетата се пресичат. Тъй като в района място има а и гара Искър има нужда от разширяване и модернизация, при малко по-добро планиране защо да нямаме една нова и модерна Централна гара?

  • 6
    ceco avatar :-|
    Цецо

    До коментар [#4] от "dr_t":

    Добре де. Колко па пътници на летището ползват и жп-то?
    Споко. И без друго по тази логика точно това се прави с предимство. А дали е най-доброто е друг въпрос. Аз бих казал, че завоя към бизнес парка и останалите младост-и трябваше да е с предимство. Но тези дето бачкат по цариградското или живеят в Дружба биха казали обратното.
    А нуждата на претовареното софийско летище от връзка с метрото е доста спорна.

  • 7
    ceco avatar :-?
    Цецо

    До коментар [#5] от "sa6":

    Къде си виждал централна гара в покрайнините?

  • 8
    sa6 avatar :-|
    sa6

    До коментар [#7] от "Цецо":

    В много от европейските градове новите централни гари са точно в покрайнините, там се правят и нови модерни бизнес паркове. Центровете се оставят за култура, туризъм, музеи, разходки пеш. Колкото до нашата централна гара в "центъра" мен малко ме е срам като водя там чужденци, а и центъра на столицата не е точно мястото за армии изнервени хора с щайги и дисаги, ще извинявате. За задръстванията в района просто не ми се говори.

  • 9
    anihilator_jack avatar :-|
    anihilator_jack

    До коментар [#2] от "Гогич":

    Идеята беше изцяло нова гара Искър да се прави до метростанция 21, но уви поради тая пуста липса на пари първоначално ще направят само спирка.......

  • 10
    anihilator_jack avatar :-|
    anihilator_jack

    До коментар [#8] от "sa6":

    Нашата Централна гара е на перфектно място, но заради некадърност от страна на общината и на НКЖИ е в такова катастрофално място. Сега с пускането на МД2, а и ако в бъдеще най-накрая се направи пробивът Данаил Николаев то основните проблеми на гарата ще се решат.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK