15 кандидати искат да строят метрото до летището (допълнена)

"Трейс" и "Евро алианс инженеринг" участват с различни дружества за по два лота

Всеки от участниците беше изпратил по двама свои представители на отварянето на офертите за изграждането на метрото от "Цариградско шосе" до летище София
Всеки от участниците беше изпратил по двама свои представители на отварянето на офертите за изграждането на метрото от "Цариградско шосе" до летище София
Всеки от участниците беше изпратил по двама свои представители на отварянето на офертите за изграждането на метрото от "Цариградско шосе" до летище София    ©  Георги Кожухаров
Всеки от участниците беше изпратил по двама свои представители на отварянето на офертите за изграждането на метрото от "Цариградско шосе" до летище София    ©  Георги Кожухаров

Надпреварата за проектиране и строителство на метропоръчката на годината – участъкът от "Цариградско шосе" до летище София, е голяма. Общо 15 са кандидатите, сред които 10 обединения. "Трейс София" и "Трейс груп холд" участват в две обединения за по две отсечки. Дружествата "Адвал" и "Стойинжект" - част от "Евро алианс инженеринг", също играят за два лота. В надпреварата са се включили и други български фирми, част от които с опит в строежа на метрото в София. От чуждите играчи са се включили турската "Доуш", австрийската "Порр Бау", чешката "Метропроект" и руската "Мостовик". Най-голям е интересът към строителството на последния, трети, лот, който стига летището, защото е най-лесен. Очаква се, че трите спечелили участника ще си поделят около 130 млн. евро.

Кандидатите за първата отсечка


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
25 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    sioux avatar :-|
    Sioux
    • - 3
    • + 32

    Да очакваме ли все пак връзка с гара "Искър" или както досега за връзка влак-самолет ще трябва да се сменят две превозни средства?

    Нередност?
  • 2
    gogich avatar :-|
    Гогич
    • + 25

    До коментар [#1] от "Sioux":
    Няма да има връзка с гара Искър, защото трасето минава твърде далеч от нея. Но са предвидили изграждането на нова жп спирка (не гара) при Дружба, която ще има връзка с метростанцията на същото място. Там ще става трансфера.

    Нередност?
  • 3
    niki_m avatar :-|
    николай
    • - 1
    • + 21

    Не направят ли общо трасе между Централна гара и Летище София, все едно нищо не са направили. Трябва да разположат една спирка между Т1 и Т2, или да е начална и крайна, и същият метровлак да влиза в Централна гара, или между Авто и ЖП Гара...

    Нередност?
  • 4
    dr_t avatar :-|
    dr_t
    • - 3
    • + 13

    Изключително важно е да има връзка между Централна ЖП гара и Централна Атогара с Летище София, за да могат хората максимално бързо да правят прехвърляния между раличните видове транспорт. В противен случай все едно почти нищо не е направено...

    Нередност?
  • 5
    sa6 avatar :-|
    sa6
    • - 4
    • + 5

    [quote#1:"Sioux"]Да очакваме ли все пак връзка с гара "Искър" или както досега за връзка влак-самолет ще трябва да се сменят две превозни средства? [/quote]
    Четох че предвиждат обща спирка метро-жп където трасетата се пресичат. Тъй като в района място има а и гара Искър има нужда от разширяване и модернизация, при малко по-добро планиране защо да нямаме една нова и модерна Централна гара?

    Нередност?
  • 6
    ceco avatar :-|
    Цецо
    • - 18
    • + 7

    До коментар [#4] от "dr_t":

    Добре де. Колко па пътници на летището ползват и жп-то?
    Споко. И без друго по тази логика точно това се прави с предимство. А дали е най-доброто е друг въпрос. Аз бих казал, че завоя към бизнес парка и останалите младост-и трябваше да е с предимство. Но тези дето бачкат по цариградското или живеят в Дружба биха казали обратното.
    А нуждата на претовареното софийско летище от връзка с метрото е доста спорна.

    Нередност?
  • 7
    ceco avatar :-?
    Цецо
    • - 6
    • + 12

    До коментар [#5] от "sa6":

    Къде си виждал централна гара в покрайнините?

    Нередност?
  • 8
    sa6 avatar :-|
    sa6
    • - 9
    • + 10

    До коментар [#7] от "Цецо":

    В много от европейските градове новите централни гари са точно в покрайнините, там се правят и нови модерни бизнес паркове. Центровете се оставят за култура, туризъм, музеи, разходки пеш. Колкото до нашата централна гара в "центъра" мен малко ме е срам като водя там чужденци, а и центъра на столицата не е точно мястото за армии изнервени хора с щайги и дисаги, ще извинявате. За задръстванията в района просто не ми се говори.

    Нередност?
  • 9
    anihilator_jack avatar :-|
    anihilator_jack
    • - 1
    • + 7

    До коментар [#2] от "Гогич":

    Идеята беше изцяло нова гара Искър да се прави до метростанция 21, но уви поради тая пуста липса на пари първоначално ще направят само спирка.......

    Нередност?
  • 10
    anihilator_jack avatar :-|
    anihilator_jack
    • - 1
    • + 7

    До коментар [#8] от "sa6":

    Нашата Централна гара е на перфектно място, но заради некадърност от страна на общината и на НКЖИ е в такова катастрофално място. Сега с пускането на МД2, а и ако в бъдеще най-накрая се направи пробивът Данаил Николаев то основните проблеми на гарата ще се решат.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал