Рекламната кампания на Острова беше отчетена като "омагьосваща"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Рекламната кампания на Острова беше отчетена като "омагьосваща"

Кадър от рекламния клип

Рекламната кампания на Острова беше отчетена като "омагьосваща"

Няма ясни очаквания за туристическия пазар в България след края й

Мария Манолова
4646 прочитания

Кадър от рекламния клип

© SkyNews


Кампания с "невероятен отзвук", която "омагьоса" милиони британски туристи. Това е оценката, която Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) само си даде в понеделник за първото от този род представяне на България като туристическа дестинация.

"За нас Великобритания е стратегически пазар, тъй като е на второ място в света като генериращ пазар по пътувания в чужбина", обясни заместник-министърът по туризма Иво Маринов.

Поръчката за интегрирана комуникационна кампания на стойност близо 2 млн. лв. от оперативна програма "Регионално развитие" беше обявена през декември 2010 г. и спечелена от комуникационния холдинг MPG, включващ няколко рекламни агенции.

Заради обжалвания на конкурса за изпълнител кампанията се забави с няколко месеца и вместо през март миналата година започна през септември, като ще приключи идния месец.

Без измерване на ефекта

Официално поставената задача е да "допринесе за повишаване на ефективността на националния маркетинг и реклама на туристическия продукт". Заложените резултати предвиждат да се увеличи потокът от туристи от Великобритания, без да се конкретизира с какъв процент, и те да бъдат по-равномерно разпределени в рамките на годината и на територията на страната. Постигането и на другата цел - да се подобри имиджът на България сред различните целеви групи на Острова, е трудно измеримо.

На въпрос на "Капитал Daily" дали се планира изследване, което да измери влиянието на рекламата върху броя на привлечените британски туристи през тази година, от МИЕТ обясниха, че след като получат окончателните резултати от кампанията (през март), ще направят такава оценка.

"Прогнозите в момента на база на записванията за зимния сезон са за ръст от около 3%, което е добър резултат на фона на сериозните спадове на други традиционни ски дестинации за британския пазар. За сезон лято се очакват същите нива като миналата година предвид икономическата криза на пазара Великобритания", казаха от ведомството.

"Конкретните изисквания в заданието бяха по отношение на броя излъчвания, броя публикации, броя журналисти. Нямаше конкретна цел, свързана с броя британски туристи", обясни пред "Капитал Daily" и изпълнителният директор на MPG Мартин Дановски. По думите му "привличането на 500 хил. британски туристи годишно през 2020 г. е обща цел за развитие на българския туризъм и тази кампания е просто една от стъпките към нея".

Деница Савчева, изпълнителен директор на агенцията Intelday Solutions, отговаряща за PR дейностите по проекта, също обясни, че измерването на ефекта не е включено в него.

Различни целеви групи

Заданието предвижда организиране на обиколки из България на журналисти от Великобритания, които да представят различните възможности за туризъм. В понеделник бяха отчетени 140 "влюбени в България журналисти" и 36 платени публикации.

Според отчета осигурени са били 239 билборда и 325 излъчвания на телевизионни клипове пред аудитория от 6 млн. британци, които са изживели "магията на България". Кампанията се е провеждала и чрез интернет, както и в информационни срещи и презентации пред туроператори.

Рекламната агенция изпълнител не е имала отношение и към избора на медии, по които да се пускат рекламните материали. Това е определяло министерството. "Доколкото имаме участие, то е при договарянето на по-ниски цени, с което сме добавили допълнителни излъчвания", каза изпълнителният директор на MPG Мартин Дановски.

Според министерството успехът на кампанията се дължи на това, че е "проговорила на езика на обикновения британец".

С няколко сходни като концепция тв клипа, които представят различните възможности за туризъм в България, е трябвало да се обхванат различни като потребности и предпочитания целеви групи туристи - от младежи и семейства с деца със средни доходи, през бизнес мениджъри между 30 и 50 години с високи доходи до британци с интерес за покупка на имоти в България.

Доколкото целта на всяка рекламна кампания е да увеличи продажбите, предстои да се разбере дали тази години в България ще дойдат повече и с колко британски туристи. Успехът на шестмесечната кампания би трябвало да се измери с повече от 3-те процента ръст за ски сезона.

Кампания с "невероятен отзвук", която "омагьоса" милиони британски туристи. Това е оценката, която Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) само си даде в понеделник за първото от този род представяне на България като туристическа дестинация.

"За нас Великобритания е стратегически пазар, тъй като е на второ място в света като генериращ пазар по пътувания в чужбина", обясни заместник-министърът по туризма Иво Маринов.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    jeyjey1970 avatar :-?
    Jordan Jordanov

    Уважаема г-жо Манолова, на базата на какъв критери и предположения за индикатори написахте това ...Успехът на шестмесечната кампания би трябвало да се измери с повече от 3-те процента ръст за ски сезона.

    Поздрави
    Jordan Jordanov
    Managing Partner
    Media Planing Group Bulgaria

  • 2
    borabora54 avatar :-P
    borabora54

    Ако наистина така са го отчели..." омагьоса милиони британски туристи", то наистина е кампания с невероятен размах... Представете си само - де къде има британски турист по света, са го хванали за слушател....

  • CNPV Power

    " Заложените резултати предвиждат да се увеличи потокът от туристи от Великобритания, без да се конкретизира с какъв процент, и те да бъдат по-равномерно разпределени в рамките на годината и на територията на страната."

    Само мръсен корумпиран изрод може да заложи такава цел в документите... Смотаняци сте вие и никои нищо няма да увеличи заради дребните ви гладни душици...

  • 4
    borabora54 avatar :-P
    borabora54

    До коментар [#3] от "Милан Коев":

    Те са толкова некадърни, ояли се и мързеливи, че дори не си правят труда да напишат нещо смислено. Живеят в някакъв си техен измислен свят, някъде около 80-те на миналия век и си въобразяват, че много, ама много професионално са отиграли топката. Щото не знаят и никога не са виждали конкуренция. Всичко при тях е "да урЕдиме нещо там..."


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.