С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 12 мар 2012, 20:28, 3327 прочитания

Държавата подкани пътните фирми да си намалят цените

Липсата на конкуренция довела до огромните разлики в заплащането

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Две години след сключването на договорите за ремонт и зимна поддръжка на пътищата държавата реши, че плаща скъпо на фирмите, и поиска те да си намалят цените.
В понеделник председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Лазар Лазаров изпрати официално писмо до компаниите с покана да си коригират офертите. В писмото си, качено на интернет страницата на АПИ, Лазаров посочва, че очаква фирмите да направят предложенията си за намаляване на договорените единични цени за отделни видове дейности до 23 март.
Пътоподдържащите компании, с които "Капитал Daily" се свърза, отказаха коментар, преди да получат официалната кореспонденция.

Ще има ли преговори


Министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова заяви, че преговорите с компаниите, склонни на отстъпки, могат да започнат още на 26 март. "Надявам се да вървим в посока намаляване на цените. Имаме вече неофициални индикации, макар и не много, но достатъчно, за да вярваме, че ще можем да постигнем договореност и да намалим част от цените в тези региони, в които те са най-високи. Най-високи са в Плевен и в Кюстендил. Мисля, че имаме механизъм държавата в държавната си фирма да преговаря по начин, по който да можем и с "Автомагистрали" (които поддържат двете основни магистрали), също да проведем преговори в тази посока", каза Павлова пред "Фокус".

Преди време от АПИ обявиха, че зимното поддържане на републиканските пътища за този сезон е поскъпнало със 17 млн. лв. заради новите договори с фирмите. Те бяха сключени през 2010 и първата половина на 2011 г. с 28 фирми за срок от 3-4 години, а поскъпването беше оправдано с по-високите цени на горивата и материалите. Още тогава опасенията бяха, че по-скъпото чистене ще е за сметка на средствата за кърпене на дупките.

Без ценообразуване



Преди седмица АПИ публикува договорите с компаниите, от които проличаха огромните разлики в цените за една и съща дейност- от изкърпването на дупки, през зимното почистване и косенето на тревата до почистване на свлачища и др. Така например за изкърпването на 1 кв.м дупка в Хасково се плаща 14 лв., а в Плевен цената достига до 40 лв. Драстична е разликата и при аварийните ремонти – ако ръчно полагане на асфалт в Пазарджик например е 200 лв. на куб.м,  за същото във Видин АПИ плаща 535 лв., а в Монтана – 650 лв.

От агенцията обясниха  големите разминавания с липсата на конкуренция при провеждането на търговете в различните райони. На местата, където е имало само един кандидат, цените са доста по-високи от тези, където конкуренцията е била голяма. Така излиза, че договорите се сключват на практика без отношение към ценообразуването на дейностите.


Основание за искането

Основание за писмото на пътната агенция до фирмите е текст в Закона за обществените поръчки, който указва случаите, в които договор за поръчка може да бъде променян. В него е записано, че изменението му се допуска "по изключение, когато в резултат на непредвидени обстоятелства се налага: намаляване общата стойност на договора в интерес на възложителя поради намаляване на договорените цени или договорени количества или отпадане на дейности" (чл.43, ал.2, т.в)". От АПИ уточняват, че подобна възможност е предвидена и в клауза в сключените с фирмите договори, според която "страните могат да изменят договора по изключение при намаляване на предложените от изпълнителя единични цени за изпълнение на предмета на договора".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво означава за България новият зелен курс Какво означава за България новият зелен курс

Краят на въглищните централи ще дойде много по-рано от очакваното

12 дек 2019, 449 прочитания

Зеленият вятър на промяната Зеленият вятър на промяната

Брюксел предлага най-мащабната реформа след въвеждането на еврото, за да стане ЕС въглеродно неутрален до 2050 г.

12 дек 2019, 376 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Държавата пак ще анализира поскъпването на храните преди празниците

Трима министри ще търсят мерки преди Великден

Още от Капитал
Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

PISA 2018: Образование с часовников механизъм

Тревожно ниските резултати на 15-годишните в България по индикаторите за функционална грамотност се проектират в бъдещето на страната

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10