Започва строителството на магистрала "Струма" до гръцката граница

Подписването на договора за отсечката се забави заради обжалване от "Трейс груп"

Най-трудният участък от "Струма" е този между Благоевград и Сандански, който минава през Кресненското дефиле. Плановете са дефилето да бъде преминато с 13-километров тунел. Заради скъпото и сложно за изпълнинение съоръжение възлагането на тази част от магистралата бе отложено за следващия програмен период.
Най-трудният участък от "Струма" е този между Благоевград и Сандански, който минава през Кресненското дефиле. Плановете са дефилето да бъде преминато с 13-километров тунел. Заради скъпото и сложно за изпълнинение съоръжение възлагането на тази част от магистралата бе отложено за следващия програмен период.
Най-трудният участък от "Струма" е този между Благоевград и Сандански, който минава през Кресненското дефиле. Плановете са дефилето да бъде преминато с 13-километров тунел. Заради скъпото и сложно за изпълнинение съоръжение възлагането на тази част от магистралата бе отложено за следващия програмен период.    ©  Мария Съботинова
Най-трудният участък от "Струма" е този между Благоевград и Сандански, който минава през Кресненското дефиле. Плановете са дефилето да бъде преминато с 13-километров тунел. Заради скъпото и сложно за изпълнинение съоръжение възлагането на тази част от магистралата бе отложено за следващия програмен период.    ©  Мария Съботинова

Строителството на участъка от магистрала "Струма" между Сандански и ГКПП Кулата започва с близо 7 месеца закъснение.

За изпълнител на трасето през септември миналата година бе избрана гръцката компания Actor, но договорът с нея бе подписан едва днес от Агенция "Пътна инфраструктура". Причина за забавянето е обжалване от страна на един от кандидатите - "Трейс груп холд", което временно спря процедурата.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
14 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    diablo avatar :-|
    diablo
    • - 1
    • + 21

    Браво, дано следващото правителство построи лот 3 на Струма. Това сложен дори в световен мащаб проект. Мисля, че не повече от 10 в света са тунелите на магистрали с такъв размер.

    Нередност?
  • 2
    maniask avatar :-|
    maniask
    • - 1
    • + 18

    Успех на начинанието! Срамота е десетилетия да нямаме такива важни артерии. По-добре късно, отколкото никога!

    Нередност?
  • 3
    liliakostova avatar :-|
    Лилия Костова
    • - 32
    • + 4

    Пътувам за Благоевград много често и съм редовен свидетел на разширението на пътя.
    Продължавам да не разбирам за какво ни е нужно това чудовищно и струващо десетки, а може би и стотици милиони съоръжение.

    Нередност?
  • 4
    pippo avatar :-|
    pippo
    • - 24
    • + 6

    Хора, по това направление просто няма достатъчно среднодневен трафик, който да оправдава толкова скъпо съоръжение. Не ни трябва магистрала, а път, който да не минава през села и паланки, а да ги заобикаля. Толкова е просто, ама така се хапкат милиони

    Нередност?
  • 5
    ssh34368102 avatar :-P
    роджър
    • - 1
    • + 10

    До коментар [#3] от "Лилия Костова":

    Ами защото това е Е-79, затова ...

    Нередност?
  • 6
    chichi01 avatar :-P
    Чичи (Ice Man's fan)
    • + 21

    До коментар [#3] от "Лилия Костова":

    Въпросът Ви е меко казано странен. Оставете на страна всички други причини, включително века в който живеем и факта, че този път е умишлено направен такъв, за да не могат лошите капиталисти/империалисти от Гърция, ако решат да ни нападнат (както беше по комунистическата ни военна доктрина хахаха) да стигнат бързо до Столицата на татковината и забележете факта, че това е една от най-натоварените отсечки в България. Така че в тези случаи това налага разширяването им и инвестициите в актуална и перспективна пътна инфраструктура. Но най-важното според мен са човешките животи, които ще спрем да губим, когато се завърши изцяло проекта - от това по-ценно няма, нали?

    Нередност?
  • 7
    a... avatar :-|
    Россприматрезил
    • - 1
    • + 9

    До коментар [#3] от "Лилия Костова":


    До коментар [#4] от "pippo":

    Имаше един израз: " Гледа като индианец пишеща машина ". Коментарите ви говорят за същото.

    Нередност?
  • 8
    liliakostova avatar :-(
    Лилия Костова
    • - 19
    • + 6

    Пътувам по този път от 20 години и съм на 100% съгласна с коментар 4 - няма нужда от магистрала... Има нужда от нов, по-широк път, но магистрала не ни е нужна, г-да грандомани.
    Начинът да се намалят катастрофите не е да построиш магистрали - по широоооките немски магистрали стават чудни катастрофи, верижни, с по 20 коли и много загинали...
    Но за да ги знаеш тези работи, трябва не само да слушаш Бойко Борисов, но и да се опиташ да четеш и да мислиш малко със собствената си кратуна - ако можеш, разбира се :)

    Нередност?
  • 9
    gligi avatar :-|
    gligi
    • - 1
    • + 4

    Тунел през карст върху разломна зона?!
    В България, при изискване за минимална цена...
    Успех на инженерите и Бог да пази пътуващите!!!

    Нередност?
  • 10
    jovan avatar :-|
    Jovan
    • + 6

    До коментар [#8] от "Лилия Костова":

    Уважаема, не знам колко често пътувате по този път, но всяко преминаване по този път винаги ми е коствало адски много нерви. Критериите за построяване на автомагистрала са повече от 15000 МПС на 24 часа, а в това отношение този участък на Е79 ги постига. Най-малкото свързват се два милионни града, запдна България получава бърз достъп до най-близкото си пристанище.
    А разликата с немските магистрали е, че на Е79 ежеседмично има поне един сериозен пътен инцидент с тежко ранени или загинали.

    Нередност?
Нов коментар