Варна търси модел за растеж
Втората по големина област загуби инерцията си от предкризисните години, но туризмът и морският бизнес продължават да бележат ръст


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
цитат:
Затова и една от най-радикалните градоустройствени идеи, залегнала в проекта за общ устройствен план на Варна, предвижда на мястото на сегашното пристанище да се появи зона за отдих и развлечения, както и модерна яхтена марина.
Значи " Затваряме пристанището и завода защото румънците ни задминаха и за да помогнем на хората , ще строим водни пързалки ! "
От работа файда - няма , развлечения му е майката.........(!)
И двете инфографики са твърде дребни за да може да се прочете нещо, дори при "Преглед на оригинала". Предполагам е някакъв пропуск, който се надявам да бъде поправен.
Изводът е, че Варна е красиво място за живеене опропастено от общинската власт! Чист въздух и разбити улици, туристически и корупционен център - това са резултатите от кметуването досега.
Варна ще се оправи - въпрос на време е. Бизнесът няма да се остави така и кризата все някога ще свърши. Не случайно градът е втори по значение за икономиката, въпреки държавата и общината...
Сега поне да бяха сменили корумпирания си кмет на последните избори, че той е огромна спирачка за развитието на града. Докато мине мандатът все така ще им трябват по над 150 дни за едно разрешение за строеж и ще търпят огромна корупция. И все така ще плащат висока цена за патентите на малкия бизнес - да има за администрацията повече пари за бонуси. Едва ли ще я докарат и до електронизация на управлението - пари под масата се получават само докато има личен контакт с администрацията, не съм чувал за корумпиран сървър...
Изобщо, по-голям автогол от подкрепа за Кирил Йорданов ГЕРБ-овците не биха могли да си вкарат. Надявам се с времето мъдростта да надделява...
С тази разбита общинска администрация и борбите на двете фракции в ГЕРБ, кои да кадрува и управлява финансовите потоци, трудно ще се стимулира разстеж. Кои и кога ще посочи виновника, трета година да стои Устроиствения план по министерства и ведомства.
[quote#1:"evstati"]Затваряме пристанището и завода защото румънците ни задминаха и за да помогнем на хората , ще строим водни пързалки ! [/quote]
Не е написано, но е предвидено пристанището да се измести навътре в езерото. Самото ръководство на Порт Варна вече постепенно пренасочва дейности и товари към Варна Запад. Града нищо не губи. Напротив. Имаме уникална структура, която позволява във Варна да няма никакво производсто а само третичен сектор. Всички заводи са изнесени на 20км. разстояние. Това намалява замърсяването. Друг е въпроса, че заради трафика и разбитите улици запрашаването е в пъти над всякакви норми!
Текста ми звучи като кандидатстудентска тема за Варна.
Въпроси като:Защо се позволи Констанца да играе водеща роля в обработването на товари, при условие, че Пристанище Варна в добрите си години не е можело "да диша" от чакащи кораби?; Защо след като 80% от гражданите са недоволни от реда за получаване на строителни разрешения, молове и други бизнес сгради се строят до посиняване, след което стоят празни? Кои са причините за липсата на електронно правителство? Защо летище Варна е с едва две нещастни редовни линии ("и няколко руски"), вместо да обслужва цяла Източна България? и още доста остават без отговор.
Може би целта на статията е била само да даде статистическа информация.
Така или иначе, едва ли има все още хора, които си мислят, че Киро управлява града и оттам трябва да си направят извода защо "морската столица" е в ерата на феодализма...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.