С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
53 22 мар 2012, 17:08, 16979 прочитания

Летище Стара Загора с потенциал за логистичен хъб между Азия и Европа

Държавната корпорация за управление на летищата на Южна Корея проявява сериозен интерес към проекта

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Затвореното от 11 години летище "Стара Загора" може да се превърне в едно от най-големите карго летища в Европа, което да поема товарите от азиатските страни към Европейския съюз и обратно. Четвъртият по големина карго оператор в света – държавната корпорация за управление на летищата на Република Корея, проявява сериозен интерес към проекта. Посланикът на Корея Чън-Би-хо лично разгледа летището на Стара Загора, като следствие от разговорите между премиера на азиатската страна Ким Хуанг-шик с българския премиер Бойко Борисов през септември миналата година.

"Поканих корейски частни компании да дойдат тук и да се уверят във възможностите на пистите, защото вярвам, че това летище и наличната база могат да се превърнат в логистичен център на въздушен карго и граждански терминал", заяви дипломатът. Възможностите на разположеното върху 6000 дка старозагорско летище проучват още корпорации от Китай, Сингапур и Казахстан. "Логиката на едно такова летище е, че в Западна Европа свършват слотовете за самолети и големите потоци товари, които идват от изток – Китай, Корея, Япония, трябва някъде да кацнат и след това да се разпределят към Европа", посочи Асен Василев, директор в Центъра за икономически стратегии и конкурентноспособност.


Според анализаторите Европа се нуждае поне от пет нови карго летища, които ще бъдат построени в източната й част и България има всички шансове едно от тях да бъде на нейна територия. Инвеститорите оглеждат още терени край София, Пловдив и Бургас, но "Летище Стара Загора" остава с най-големи шансове заради централното си разположение и близостта си с автомагистрала "Тракия". "Стара Загора е един от най-подходящите градове в страната, защото е разположен върху на три европейски коридора. Стратегическият интерес тук е не само български, но и европейски", смята Асен Василев.

По неофициална информация само първия транш по изграждането на терминала ще бъде в размер на около 400 млн. долара. Проектът се разработва още от 2009 г. и предвижда изграждането на две писти с дължина 4200 метра, обслужващи Боинг 747 и Еърбъс 380. "Летище Стара Загора" би позволило придвижване до всяка дестинация в Европа за 3 часа със самолет и за 24 часа с камион.

През 1975 г. "Летище Стара Загора" пуска първата си международна линия Стара Загора-Москва. От 2001 г. обаче на него не е кацал голям самолет. Маневрите по пистата му са замразени заради изронената настилка и липсата на навигационна апаратура. Идеите за отдаването му на концесия през годините за изграждане на международна борса за цветя и зеленчуци, търговски или чартърен терминал, досега остават неосъществени.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Газовата борса тръгна, допингът изхвърли Русия от всички спортове Вечерни новини: Газовата борса тръгна, допингът изхвърли Русия от всички спортове

И още: ЕК разреши помощ от 3.2 млрд. евро за 7 държави за развитие на батериите за коли; президентите на Русия и Украйна започват разговори за решения на конфликта в Украйна

9 дек 2019, 905 прочитания

Президентът поиска решения за недействителните гласове и по-тежки наказания за контролирания вот 1 Президентът поиска решения за недействителните гласове и по-тежки наказания за контролирания вот

Радев обсъди проблемите на проведените избори с институции и експерти и призова за по-тежки наказания

9 дек 2019, 714 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Държавата ще тегли нов външен заем до юли

Сребърният фонд също ще се ползва финансиране на дефицитите и плащанията по падежиращите през 2013 г. облигации

Още от Капитал
Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10