Българската индустрия се свива четвърти пореден месец

В края на февруари спадът е с 2.1% на месечна база и с 5.5% на годишна

След коледно-новогодишните празници данните за търговията също продължиха движението си надолу. Оборотите на търговците с хранителни стоки пострадаха най-малко
След коледно-новогодишните празници данните за търговията също продължиха движението си надолу. Оборотите на търговците с хранителни стоки пострадаха най-малко    ©  Юлия Лазарова
След коледно-новогодишните празници данните за търговията също продължиха движението си надолу. Оборотите на търговците с хранителни стоки пострадаха най-малко
След коледно-новогодишните празници данните за търговията също продължиха движението си надолу. Оборотите на търговците с хранителни стоки пострадаха най-малко    ©  Юлия Лазарова
Строителният бизнес се понижава с 10%

Строителният бизнес също продължава да е подвластен на негативни тенденции. Там спадът на месечна база в края на февруари е 3.6%, а на годишна – 10%

На месечна база продукцията от сградно строителство намалява с 3.5%, а от гражданско/инженерно строителство - с 3.8%. На годишна база спадът е съответно 15.3% и 2.4%.

 

Промишленото производство се свива с 2.1% на месечна база и с 5.5% на годишна към края на февруари, показват данните на Националния статистически институт (НСИ). Спадът се задържа вече четвърти пореден месец, като в същото време това е и най-голямото процентно свиване от ноември 2011 г. насам. Данните са пряко свързани с трудното намиране на пазари и финансовите затруднения на фирмите и са показателни за задълбочаването на проблемите им.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


17 коментара
  • 2
    dimhristov avatar :-|
    dreamer

    Точно кварталните магазинчета за хранителни продукти като на снимката продължават да затварят. Там печалбите са се свили до една заплата на месец с което бизнесът не може да се издържа.

  • 3
    gerdjik avatar :-P
    Костянуга

    Това е ясно от няколко месеца насам!
    Именно за това бяха променени прогнозите за ръст на България!!!

  • 4
    baba_minka avatar :-|
    baba_minka

    Така ще е, бизнес форумите в Катар няма да помогнат докато тези хора във властта не разберат че силата е в малките и средните а не в големите.Ако има среда няма да гърмят новините как някоя фирма отворила 120 работни места а как 100 малки са отворили по 10 което е 1000.Ама тогава рушветчета как ще се дават?

  • 5
    niki2003 avatar :-|
    niki2003

    Лошо,много лошо!Не се създане модел,концепция за по-конкурентноспособна икономика и стимулиране на експортно ориентираната политика!

  • 6
    hellwitch avatar :-|
    hellwitch

    Е то само това, че ОЦК и Мадан спряха работа прави поне половината от намалението в индустриалното производство. Допълнително Февруари беше с тежка зимна обстановка т.е. имало е намалени доставки.

    Иначе за търговията - структурата на намалението показва, че хората отлагат не толкова важни разходи като облекло, мебели, техника . Също сериозен спад при горивата има, но там е и заради по-високите цени.

    Според мен 2-рото тримесечие има възможност за обрат, но ще видим. Ако и външната среда(Гърция) се успокои както е тръгнало в момента може. НО ще трябват поне 3-6 месеца за да се постигне някакво оживление.

  • 7
    hellwitch avatar :-|
    hellwitch

    До коментар [#2] от "dreamer":

    Кварталните магазинчета трудно оцеляват в конкуренцията на супермаркетите.

    Според мен успех имат най-вече такива които са специализирани и продават собствена продукция. Например месарница, която продава директно от производител и месото е много по качествено. Такива знам поне 3 в моята част на София и са много успешни.
    Трябва да се има в предвид, че хипермаркетите залагат на евтини стоки, затова малките магазини трябва да отговарят с много високо качество. Обаче за качество трябват инвестиции и то сериозни. Та трудна работа.

    Според мен за дребен бизнес по успешни са услугите - фризьорски салон, кафене, кръчма, игрална зала и т.н., а не магазинче за храни.

  • 8
    mi4o avatar :-|
    mi4o

    Всеки, който се занимава с бизнес знае, колко зле са нещата. Оцелява се поединично и то ВЪПРЕКИ управляващите, а не с тяхна помощ. Иначе нови лицензи и регулации колкото щеш.

  • 9
    m_style avatar :-|
    m_style

    Интересно как при фактически спад в производство, потребление и заетост се отчита растеж и се правят прогнози за растеж на годишна база. Да не говорим, че инфлацията у нас въобще не е 2%.

  • 10
    _scythe_ avatar :-|
    _scythe_

    Немските вериги супермаркети задушават не само конкурентните квартални магазинчета, но и производителите. Така губим всички потребители.

    От друга страна, немските инвеститори били недоволни от пазарната конюнктура. Те, немците, вярно са една постоянно мрънкаща нация, но това тяхното е вече нагло.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата