Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 9 апр 2012, 22:01, 4790 прочитания

Санирането с европейски пари не събира интерес засега

Причината е, че компаниите трябва да участват в търговете "на сляпо"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Една от най-чаканите от бизнеса програми - тази за санирането на жилищните сгради, ще се забави заради слабия интерес на компаниите към участие в дейностите, които да подпомогнат държавата в организацията на процеса. Вяло участие беляза двата финални търга, с които трябваше да бъдат избрани компании за енергийно обследване на сградите, както и проектни мениджъри.

От 0 до 2
Според обявената в края на февруари от министерството на регионалното развитие процедура трябваше да се изберат седем компании, които да извършват тази дейност – по една за всеки един от районите за планиране и една за София, като един кандидат можеше да участва само за една позиция. В понеделник обаче стана ясно, че интересът към търга е минимален.
За два от районите - Югоизточен и Северен централен, няма подадени оферти, което принуди регионалното министерство да обяви удължаване на срока за участие там с още 30 дни. Само по един кандидат пък има за района на София, за Северен централен и Северозападен. По двама кандидати има за енергийно обследване за Югозападния и за Южния централен район.
Едва седем компании подадоха оферти за участие в процедурата за енергийно обследване на сградите, които ще се обновяват със средства от оперативна програма "Регионално развитие". Според обявената в края на февруари от министерството на регионалното развитие процедура трябваше да се изберат седем компании, които да извършват тази дейност – по една за всеки един от районите за планиране и една за София, като един кандидат можеше да участва само за една позиция.


Некоректно условие
Една от основните причини за липсата на интерес е, че компаниите не знаят на какви средства могат да разчитат от програмата. Общият проектобюджет за енергийно обследване на сгради за седемте района е 800 хил. евро без ДДС. Единственото, което се знае, е, че при реализацията на проекта ще могат да бъдат обновени 180 сгради с обща разгъната застроена площ около 426 хил. кв.м.  Къде точно ще отидат парите обаче ще зависи от интереса на собствениците по места, а това е нещо, което към момента никой не може да прогнозира. 
Друг проблем е, че компаниите, които бъдат избрани за изпълнители, няма да могат да участват в последващите търгове, свързани с дейностите по обновяване на сградите, от които всяка ще е с конкретна стойност.

Вариант "служебен мениджър"
Нито една фирма не е изявила желае да е проектен мениджър на процеса по саниране в Северозападния район, което наложи удължаване на срока с 30 дни. Ако и тогава няма оферта, мениджърът ще бъде назначен служебно от управляващия орган на програмата. Офертите на участниците в търга за избор на проектни мениджъри бяха отворени в петък. Общият брой на компаниите и обединенията, подали документи в него, е 11, като само за Северен централен район има една оферта. Тук прогнозната стойност на цялата поръчка беше 3.6 млн. лв.
Съпътстващата реклама
На фона на почти пълната липса интерес към самата програма в четвъртък ще бъдат отворени офертите на кандидатите да проведат информационната кампания по програмата за санирането на жилищните сгради. Прогнозната стойност на тази поръчка е 550 хил. лв. без ДДС. Очаква се интересът към този търг да е много по-голям. Едно от задълженията на бъдещия изпълнител е "да създаде позитивна нагласа към проекта".
Във вторник пък в Агенция "Пътна инфраструктура" ще бъдат отворени офертите и за рекламната кампания за автомагистрала "Тракия", в която срещу 313 хил. лв. победителят в търга ще прави сайт, дипляни и 8-минутен документален филм за построяването й.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

KBC очаква свиване на българската икономика с 10% KBC очаква свиване на българската икономика с 10%

Оптимистичният вариант е за спад само с 4%, а най-лошият – за 12%

1 апр 2020, 1523 прочитания

Вечерни новини: Още месец извънредно положение; Първи случай на COVID-19 в парламента Вечерни новини: Още месец извънредно положение; Първи случай на COVID-19 в парламента

И още: Бюджетът излезе на дефицит през март; Производствената активност в еврозоната е намаляла рязко през март

1 апр 2020, 3613 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Природният газ ще поевтинее с 11% от юли

В края на май ще стане ясно какво ще е поскъпването на електроенергията

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10