Новият брой:
Какво се случва в държавата

Емил Караниколов: Започваме конкурса за БДЖ "Товарни превози"

Изпълнителният директор на Агенцията за приватизация пред "Капитал Daily"

"В края на май ще е търгът за незавършения корпус на ИПК, като началната цена ще е 20 млн. лв."
"В края на май ще е търгът за незавършения корпус на ИПК, като началната цена ще е 20 млн. лв."
"В края на май ще е търгът за незавършения корпус на ИПК, като началната цена ще е 20 млн. лв."    ©  Надежда Чипева
"В края на май ще е търгът за незавършения корпус на ИПК, като началната цена ще е 20 млн. лв."    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

"Ще намалим критериите към стратегическите кандидати за БДЖ "Товарни превози". Надяваме се през септември да завършим приватизацията."

"Най-тежката сделка ще е за ВМЗ - Сопот, защото там има над 130 млн. лева дългове."

"Много е вероятно АДИС да бъде предложено на търг и да имаме продажба до края на годината."

Тази година трябва да е ударна за приватизацията - ще бъдат предложени няколко големи дружества и актива: БДЖ "Товарни превози", АДИС, фондовата борса, остатъчните дялове в ЕРП-тата и т.н., като очакваните приходи са за над 400 млн. лв. По тези теми разговаряме с изпълнителния директор на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол Емил Караниколов.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    n8299 avatar :-|
    n8299
    • - 3
    • + 9

    В България се продава печелившето а се преватезира губещето.

    Нередност?
  • 2
    sushi avatar :-|
    sushi
    • - 6
    • + 11

    Дали сте некадърни , или сте предатели!?
    Приватизация на товарните превози е престъпление към България! Те са печеливши и по-печеливши ще стават! Лишавате страната от приходи за сметка на частни интереси! После бедни сме били. А може точно това да целите!?
    Кой ви дава право да продавате нещо , дето НЕ Е ВАШЕ!?
    Ако не можете да управлявате - МАХАЙТЕ СЕ !
    Разпродажбите не са управление, а са признание за несправяне със задълженията или обслужване на частни интереси!

    Нередност?
  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 7

    "ВМЗ Сопот - 130 млн. лв. задължения, от които 45 млн. лв. към държавата. "

    Някой ще събере ли кураж да излезне и да сподели с данъкоплатците, колко още такива лимонки с издърпан предпазител се търкалят в държавния сектор? Болниците, ВМЗ Сопот, Софийски градски транспорт, ТЕРЕМ? Интересното е, че работниците заплати не вземат, но си стоят в списъка на заетите. Защо така? Защото така хем им върви стаж (и то тежък категориен труд), хем си копат доматите в работно време, хем краднатото - барут, скрап и нафта замества заплатата в приемлива степен.

    Нередност?
  • 4
    miles avatar :-|
    Милен
    • - 3
    • + 6

    До коментар [#1] от "n8299":


    До коментар [#2] от "sushi":

    на каква печалба е БДЖ, драги? кажете ми някакви цифри? Пътнически превози заедно с пътнически превози трябва да минат под частно крило! имате ли си на идея колко хрантутника храни товарни превози? знаете ли, че в едно от управленията в страната има 5 човека, които работят като охрана на труда точно в товарни превози? знаете ли някакви подробности или само си пръскате заучените фрази?

    Нередност?
  • 5
    tanya_ivanova32 avatar :-|
    tanya_ivanova32
    • - 2
    • + 2

    По-смело !!! После ще останат ли пари ПОНЕ за една модерна влакова композиция и за пътническите превози на БДЖ ??? , все пак хората са европейци и искат качествени услуги и превози...

    Нередност?
  • 6
    sushi avatar :-|
    sushi
    • - 1
    • + 3

    до Милен
    В държавата е и ножа и хляба! Ако едни държавно предприятие не е на печалба, то е заради некадърност или заради предателсто на интересите на страната!
    Нямаме икономика точно заради такава политика.
    Иточиха "Кремиковци", а седа щели частници да стоят завод/ краи Срелчаако не се лъжа/ и суровината ще идвала от Кремиковци!!!
    Хората са получавали златао преди новата ера, но ние го дадохме на концесия защото не можем да го добиваме в 21 век!!! Другите примери си ги допълнете.
    Истината е , че изпълняваме чужди поръяения в национален ощърб .
    Така става и с Биене, така става и с концесиите, така става и с историческия завод за боклук, така става и с финанстането на разкопки/ закопаване на пари в преносен и пряк смисъл/ и каво ли не още за да се обезкърви страната ни окончателно!

    Нередност?
  • 7
    miles avatar :-|
    Милен
    • - 2
    • + 3

    До коментар [#6] от "sushi":

    следя темата отблизо, защото железницата дълго време ме е хранила и така да се каже ме е направила това което съм. не отговарям, защото искам да се заяждам, но виждам, че не си запозната с проблемите и! а те не са от вчера и днес и не са заради некадърно управление за последните 10 години. железницата е зле, защото не е управлявана кадърно последните 40 години! всичката тази техника, която се употребява от служителите и, не е подменяна откакто я има и вина за това имат всички, които са я експлоатирали през годините, включително и тези в годините на силния социализъм когато са бухали здраво, без да мислят за бъдещите поколения! така че проблема е много по-дълбок и сегашното ръководство и предишните няколко са поставени едва ли не пред свършен факт и трябва да се справят някак с проблема! и по тази причина са принудени да спасяват положението по един или друг начин!

    Нередност?
  • 8
    lordvee avatar :-P
    Др. Портокалов
    • - 1
    • + 1

    няма място за държавата в икономиката, или поне за нашата. така или иначе не може да се справи с управлението нито на товарни нито на пътнически превози както се е видяло, нито пък с инфраструктурата...

    най добре да остане регулатор на пазара и лека полека да го либерализира.

    Нередност?
  • 9
    pavlin0511 avatar :-|
    pavlin0511
    • + 2

    До коментар [#6] от "sushi":
    Напълно те подкрепям,некадърност и слугуване на частни интерси. Целта е някой да намаже. Ролята на товарните превози ще нараства все повече и още повече с изграждането на европейските коридори.

    Нередност?
Нов коментар