Част от магистрала "Тракия" даде дефекти, преди да е готова

Строителното министерство започва ежедневен контрол на новите участъци от пътя до морето

Строителният министър Лиляна Павлова поиска всички дефекти да бъдат отстранени до началото на май<br />
Строителният министър Лиляна Павлова поиска всички дефекти да бъдат отстранени до началото на май<br />    ©  МРРБ
Строителният министър Лиляна Павлова поиска всички дефекти да бъдат отстранени до началото на май<br />
Строителният министър Лиляна Павлова поиска всички дефекти да бъдат отстранени до началото на май<br />    ©  МРРБ

Новостроящата се отсечка от автомагистрала "Тракия" между Стара Загора и Карнобат даде дефекти, преди да е готова. Това беше установено при проверка на трасето в сряда от строителния министър Лиляна Павлова. Заради нагънатите настилки, слегналите участъци асфалт и некачествените бордюри занапред изпълнението на проекта ще бъде наблюдавано денонощно от независимата лаборатория към Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), чийто директор Лазар Лазаров също участва в инспекцията. Проблемите, открити преди ден, трябва да бъдат отстранени до началото на май, като целта е да се спази обявеният пусков срок на магистралата – 1 юли.

На публичните забележки, отправени от изпълнителната власт, строителите реагираха различно – едни обвиниха тежката зима, други изобщо отрекоха да има проблем. Експерти от пътния бранш обаче припомнят и спорните условия, при които бяха спечелени поръчките за трите нови лота от "Тракия" – победиха компаниите, предложили най-ниски цени. Рязкото поскъпване на горива и материали, след като проектите бяха спечелени с фиксирано заплащане, отдавна поражда съмнение за компромиси при изпълнението.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


31 коментара
  • 1
    wds23355772 avatar :-|
    wds23355772

    Пак добре, че проверяват. Станишката като пуска магистрали отиваше да ги види на рязането на лентите. Затова 12-те километра на Хемус до Шумен се напукаха на 2-та година. Тракия до Стара Загора се слегна а до Карнобат има такава "вълна" на трасето, че има ограничение 70км.ч. (при нормални 130), което ако не спазиш или излиташ или оставаш без окачване.

  • 2
    felix avatar :-|
    Felix

    Четох известно време разни коментари в Дневник и съм силно впечатлен от негативизма и неразбирането на доста хора...

    Само на мен ли ми се струва, че един проект -било то строеж на магистрала или производство на натурален сок- е съставен от следните етапи:
    1. Начало на работата
    2. Проверка на качеството
    3. Отстраняване на дефектите
    4. Пускане в експлоатация
    5. Поддръжка на съоръжението.

    Има едни слухове, че Пирамидите в Гиза били построени от първия път и без предварителни познания за строежа на такива сгради, но ако приемем това изключиние съм прав на 99,99%. Сега ми е чудно къде виждат хората проблем в това, че има дефекти, които фирмите са задължени да отстранят?

    Нима ако метнете фризби 50 пъти, поне веднъж няма да го метнете накриво?

  • 3
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    До коментар [#1] от "Варненски": Една препоръка - песнопойката от политпросветата на ГЕРБ е добре да я синхронизираш кой участък по кое време е пускан, че съдейки по 'бисерите' написани от теб, Станишев ще да е бил премиер 2 последователни мандата :-)

  • 4
    shwarzspeht avatar :-P
    Клюводървец

    Олигарсите дето строят пътищата са едни и същи и при костов.аамед,симо горският,серго ,б.б.Те дават парите ,за избори и естествено всяко правителство е зависимо от тях.Б.б. може да реже хиляди ленти за нови строителства,но системата е проиграна.След време ще обикаля съдълища,да доказва че, не е, кожата на тялото не е по тъмна от тази на БЪЛГАРИТЕ.

  • 5
    a... avatar :-|
    Россприматрезил

    [quote#2:"Felix"]Нима ако метнете фризби 50 пъти, поне веднъж няма да го метнете накриво?[/quote]


    Магистралите( а и всички строителни обекти) не се строят с мятане. Поинтересувай се какви прецизни уреди се използват за измерване и контрол в строителството и ще разбереш каква голяма глупост си написал.

  • 6
    kitenik avatar :-|
    Натътрузен десебар, слуга на БСП

    До коментар [#2] от "Felix":

    Това в Дневник не е неразбиране. Чист негативизъм си е, тия там са строени само за да плюят по магистралите. Това, че се проверява качеството и се дават предписания на изпълнителите да оправят грешките за тях е повод за оплюване. Станишев щото никога не говореше за грешки, затова раздаваше в пъти повече пари на батко и братко и откриваше участици без износващ слой асфалт или без акт 16 и документация. Ама нека си лаят.

  • 7
    a... avatar :-|
    Россприматрезил

    [quote#6:"daniel defoe"]Това, че се проверява качеството и се дават предписания на изпълнителите да оправят грешките за тях е повод за оплюване.[/quote]

    Това до сега не го е имало. Строителите си даваха рушветите и никой за нищо не ги закачаше. Зная за улица, която по плана на съответното населено място се води асфалтирана, а в действителност е утъпкани, кални коловози от преминаващите автомобили и никой никога там не е преместил дори едно камъче за прекарването на улица.

  • 8
    blaf avatar :-|
    blaf

    Всичко е негативизъм за българите. Искат нещо да е гадно, да има нещо счупено или грозно, за да има повече драма, да има какво да плюят. Понякоа сме прави, но понякога наистина е негативизъм, които е вреден за нас самите. Обаче бавно ще се научим.

    По-малко драма, повече разум!

    (и по абсолютно никакъв начин не желая да се обвързвам политически с това си изказване. Знам, че някои личности (от драматизиращите) ще решат, че зашитавам ГЕРБ с това... реално не подкрепям никой.. подкрепям определени действия!)

  • kableshkov

    Мафия и далавери!

  • 10
    npaine avatar :-P
    NPaine

    Бай Ганьо прави магистрала...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата