Трафик на нива

София инвестира 11.5 млн. лв. в кръстовището на бул. "Иван Гешов" и ул. "Георги Софийски"

Столична община    ©  Столична община

Тази година в София ударно ще се строи с идея да се отпушат някои от най-задръстените пътни артерии в града. Още преди четири години от общината обявиха, че ще се борят с конфликтните точки чрез изграждане на кръстовища на две нива, кръгови кръстовища, естакади и тунели. Днес тази програма вече е в действие.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • - 4
    • + 9

    До тук - добре! Като идея - супер. За изпълнение - ще видим.

    Нередност?
  • 2
    dol avatar :-|
    БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ
    • - 3
    • + 2

    До коментар [#1] от "kardinalat":Мен пък ме притесняват честно казано и сроковете, даже повече отколкото изпълнението...България открай време не се слави с хубав асфалт.... а и асфалтът не е толко важен, особено за градско...може дори да е паве, важното е да не висиш на едно кръстовище с часове!

    Нередност?
  • 3
    r0ksi avatar :-|
    Рокси
    • - 16
    • + 15

    Аз пък нищо добро не виждам даже и в идеята. Вместо да влагат сума пари в безсмислено скъпи решения, по добре да се работи приоритетно върху подобряването на градския транспорт, плюс нормална велоалейна мрежа.
    Емпирично е доказано, че колкото повече се разширяват артериите, толкова повече трафик се насочва натам, и те отново отесняват.

    Нередност?
  • 4
    g.e.m. avatar :-|
    ГЕМ
    • - 1
    • + 4

    Дано се случат най-после нещата, че на хората им омръзна от софийските тапи...

    Нередност?
  • 5
    milena_82 avatar :-|
    milena_82
    • - 1
    • + 5

    да си удържат и изпълнят обещанията ,че тези задръствания са страшни

    Нередност?
  • 6
    finland avatar :-|
    Finland
    • + 8

    [quote#3:"Рокси"]по добре да се работи приоритетно върху подобряването на градския транспорт, плюс нормална велоалейна мрежа. [/quote]
    Пак че метрото се строи с бързи темпове, но ако се замислиш по новите кръстовища на две нива пак ще се движат машини на градския транспорт и ще се предвижват по-бързо. Също така е важно и линейки, пожарни, патрулки, че и таксита да се движат бързо по столичните булеварди. След като се завърши метрото вече могат да се предприемат сериозни мерки срещу автомобилите и горе изброените да се движат с по-висока скорост по улиците.

    Лично аз се надявам СО да постигне видим резултат в близко бъдеще с:
    - разчистване на улиците от трошките, които са навсякъде
    - стриктен контрол и разчистване на бус лентите и велоалеите (ще е хубаво правителството да сложи минимални норми за км велоалеи във всеки град)
    - продължаване на строителството на метрото с темповете с които се строи втори метро диаметър и след завършването му
    - синхронизиране на светофарите (система на ИБМ в Стокхолм, е намалила трафика с 30%) и намаляване на потока автомобили с горните мерки на куп с 20%

    Нередност?
  • 7
    dol avatar :-|
    БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ
    • - 1
    • + 5

    До коментар [#3] от "Рокси":това е така, ма по тази логика, дай да не ядем, че ще огладнеем отново

    Нередност?
  • 8
    hellwitch avatar :-|
    hellwitch
    • + 6

    трябва и велоалеи и големите булеварди да са с кръстовища на 2 и повече нива.
    Разбира се метрото е най доброто решение, но то не може да огрее на всякъде. За град като София трябват към 9-10 метродиаметъра за пълно покритие така, че да няма нужда от друг градски транспорт, а това би отнело 20-25г поне дори с сравнително бързи темпове на строителство.

    Според най-важното кръстовище нуждаещо се от 2, че и повече нива е орлов мост като в посока център трябва да влиза в тумел и да излиза на чак на Борис 3-ти, за да може да се минава транзит през центъра. Технологично такъв тунел не е много по различен от тези за метрото.

    Нередност?
  • 9
    hellwitch avatar :-|
    hellwitch
    • - 1
    • + 2

    Добра новина като цяло

    Нередност?
  • 10
    pavel_yan avatar :-|
    Павел
    • - 4
    • + 9

    Тези кръстовища ще направят много други неща, но не и да решат проблема с трафика. Както не са ги решили и никъде по света. И досега не съм видял нито една медия да обърне внимание на огромните им негативи. Тези кръстовища ще доведат повече шум, замърсяване, автомобили, висока скорост и в замяна само ще преместят задръстването до следващия светофар. Проектите за тези кръстовища се появиха след мощно лобиране на ГБС и Балканстрой в СОС. За щастие в предишния общински съвет имаше адекватни хора и ги спряха http://www.capital.bg/blogove/parliament_watch/2009/10/13/799376_silni_kritiki_v_obshtinata_sreshtu_proektite_za/

    Но всъщност само чакаха СОС да се смени и всички кандисаха. Имаше специално изследване на Мот Макдоналд, че кръстовищата на две нива няма да помогнат, а даже ще влошат трафика (специално на Гешов и България). Но статията в Строителство Градът (от 2010/07/12), която съобщи този факт, услужливо е изчезнала.

    Излишно е да споменавам, колко много реални подобрения за трафика в София можеха да се направят за хвърлените 88млн евро - велоалеи, нови трамваи, бус-ленти и т.н.

    Нередност?
Нов коментар