Централната власт потегля към страната

Администрацията по туризма отива в Пловдив, предстоят още 20 рокади

Премиерът Бойко Борисов обяви пилотния проект за децентрализация на администрацията- администрацията по туризма в икономическото министерство се мести в Пловдив. Очаква се следващите структури, които ще променят седалището си, да бъдат към земеделското министерство.
Премиерът Бойко Борисов обяви пилотния проект за децентрализация на администрацията- администрацията по туризма в икономическото министерство се мести в Пловдив. Очаква се следващите структури, които ще променят седалището си, да бъдат към земеделското министерство.    ©  КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ
Премиерът Бойко Борисов обяви пилотния проект за децентрализация на администрацията- администрацията по туризма в икономическото министерство се мести в Пловдив. Очаква се следващите структури, които ще променят седалището си, да бъдат към земеделското министерство.
Премиерът Бойко Борисов обяви пилотния проект за децентрализация на администрацията- администрацията по туризма в икономическото министерство се мести в Пловдив. Очаква се следващите структури, които ще променят седалището си, да бъдат към земеделското министерство.    ©  КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ

Обсъжданата от няколко години административна децентрализация ще започне да се случва съвсем скоро, стана ясно от изказване на премиера Бойко Борисов през седмицата. Пилотният проект ще бъде преместването на администрацията по туризма от икономическото министерство в Пловдив, като в следващите седмици предстои да се вземе официално решение на заседание на правителството.

В други областни градове се обсъжда да бъдат преместени и звена към министерствата на земеделието и транспорта, както и части от Националната агенция по приходите. Засега са набелязани 6-7 агенции или части от министерства, но планът бил до следващата пролет броят да се увеличи до 20 и във всеки голям град да има поне по две звена, каза правителствен източник.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


47 коментара
  • 1
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    Пак каруцата пред коня. Хайде първо да пуснем ФУНКЦИОНИРАЩО електронно правителство, пък после да мести администрацията. Като я оптимизираме и намалим хартиения документооборот.

    Че ми прилича иначе на 'реорганизициите' на Живков.

  • 2
    the_core avatar :-|
    The Core

    До коментар [#1] от "kardinalat":

    Не, точно това е пътят! Махат чиновниците от София и им спират парите за командировки и за куриерски услуги. Тогава много бързо ще навлязат всички форми на електронна комуникация.
    София се е превърнала в един град - вампир, който изсмуква ресурсите на държавата - под формите и на човешки и на финансов ресурс.
    Крайно време е това да бъде прекратено (рецидив от Тошово време).

  • 3
    dol avatar :-|
    БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ

    Централната власт потегля към страната............заглавието правилно....децентрализация на администрацията -СЪДЪРЖАНИЕТО като у некой водевил...........да преместиш едно министерство от София в Турлю Гювеч има общо с децентрализация на властта колкото негър със снежинка.

  • 4
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    До коментар [#2] от "The Core": Ще си говорим. Резултатът ще е 0 без функциониращо електронно правителство.

  • 5
    npaine avatar :-|
    NPaine

    По принцип добро стратегическо решение.

    Да видим дали нещата обаче няма да се получат както винаги.

  • 6
    cinik avatar :-|
    cinik

    Спомняте ли си какъв вой беше, когато ББ се съобрази с крайно наложителното решение, да затвори "Витошка" за автомобили? Ама то линейка как щяло да минава - живущите на улицата като мухи щели да мрат.... ама бронираните коли как щели да вземат инкасото от банковите салони, ама до обредния дом - и той как щяло да се опразни, та чак демографската картина съвсем черна да стане...Софиянски и той се обади на живо в радиото, да обясни как успоредният "Хр. Ботев" ще рухне под двойния трафик...И всичкото това, само заради едната му никому непотребна пешеходна зона....А какъв беше резултатът в действителност? Че още на следващия ден 6 квартала се прибраха с 20 минути по-рано от работа, защото за пръв път трамваят им мина шус по булеварда, вместо да се реди заедно с колите. Да не говорим колко пъти се случва, както все още по Графа, пътниците да слизат и да местят от релсите зарязания автомобил на поредния "спрел само за малко" зорлия...

  • 7
    anihilator_jack avatar :-|
    anihilator_jack

    Идеята е добра само единствено за митниците не разбирам защо ги местят в Русе?

  • 8
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#7] от "anihilator_jack":

    Да почнем оттам, че в същинския център на Русе има дузина големи сгради, които са паметници на културата без аналог у нас и в момента се рушат. Като ще се реставрират така или иначе, защото всичко друго би било престъпление, нека двете неща да се съчетаят и обновеното да се използва за нещо.

    Друга причина - до влизането в ЕС Дунав мост беше втората по големина митница. Кадри са останали. Трета причина - и в момента на пристанището има голям митнически пункт. Четвърта - пристанища Варна, Бургас, Лом, Сомовит, Свищов, Никопол, Оряхово също не са далеч. Пето - Северна България изостава спрямо Южна, така че при равни други условия Северна трябва да се предпочете. Освен всичко друго, това значи по-ниски цени на жилища и услуги, т.е. с една и съща заплата в Бургас и Русе по-добре ще се живее в Русе.

  • 9
    emilovv avatar :-|
    Владимир

    Много добро решение :)

  • 10
    ventsy avatar :-|
    ventsy

    Отлична идея. Няма смисъл всичко да се трупа в София. Най-добре да бъде възможно най-близо до хората които ще използват дадената агенция.

    Какъв е смисъла Морска Администрация да е в София например? Земеделските агенции трябва да се изместя в Пловдив и северна България където е основната част от земеделието.

    Пловдив също така е центъра на България - така ще е по-близо за хората от страната. Само малко връзката със северна България е сложна, но нали ще се строят магистрали и тунели навсякъде ...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход