С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 14 май 2012, 17:37, 4537 прочитания

Европейската комисия намекна: Пътните такси на база изминато разстояние са по-справедливи

От Брюксел не отхвърлят системата на срочните винетки, стига да отговарят на определени условия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Европейската комисия публикува вчера свое становище по повод пътните винетни такси, които се събират в страните членки от собствениците на леки автомобили. От текста става ясно, че Брюксел предпочита система за събиране на такси на базата на изминатото разстояние (т.нар. TOLL система), като я определя като "по-справедлива по отношение на цената, отколкото системата със срочни винетки". Въпреки това мнение Европейската комисия не изключва възможността да се използват срочни винетки, стига те да спазват определени изисквания - да има най-малко седмични, месечни и годишни документи, както и справедлива цена.

По-ясни такси


Директивата на ЕС за евровинетките определя публичен списък на таксите, които могат да се начисляват за тежкотоварни превозни средства. Те зависят от фактори като замърсяването на въздуха и шума, който предизвикват превозните средства. За частните автомобили обаче не съществуват такива правила.
Изискването на Брюксел е хората да имат избор между различни по срочност винетки. А идеята е преминаващите през територията на дадена държава пътуващи да могат да заплащат пътна такса само за периода, който им необходим, а не за по-дълъг срок.
От ЕК припомнят, че през годините в комисията са постъпвали множество жалби относно схемите за пътни такси за частните автомобили. Заради това на отделни държави са били налагани промени. Така например през 2008 г. започна процедура за нарушение срещу Словения, където към този момент се предлагат единствено шестмесечни винетки. В резултат държавата въведе и седмични. Отново след реакция на ЕК Австрия също въвежда по-кратък период на винетките. Причината е, че Брюксел определя съществуването само на годишна винетка като "несправедливо спрямо чуждестранните автомобилисти".

Кой е с винетки

Към момента седем държави членки имат времеви винетки за личните автомобили. Това са Австрия, България, Чешката република, Унгария, Румъния, Словакия и Словения. От Европейската комисия посочват, че към момента Белгия работи по въвеждането на подобна схема, а в Холандия и Дания се обсъжда въвеждането на системи за пътни такси за частните автомобили.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Износът на стоки почти догони вноса, скандал с винетките в София Вечерни новини: Износът на стоки почти догони вноса, скандал с винетките в София

И още: Депутатите приеха туристически данък за нощувките в Airbnb; Китай затяга мерките в Хубей; Еврозоната не изключва фискални стимули за борба с икономическия спад

19 фев 2020, 6 прочитания

София бърза да усвои парите за ремонт на Борисовата градина, но няма ясна цел София бърза да усвои парите за ремонт на Борисовата градина, но няма ясна цел

Оказва се, че Столичната община е кандидатствала за евросредства за изпълнението му без съгласието на общинските съветници

19 фев 2020, 343 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
20 млн. лв. от евросъюза отиват за интернет

Държавата ще опита да подкрепи достъпа до глобалната мрежа от малките населени места

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10