И автобусните превози ще бъдат свързани с данъчните

Целта е да се намали сивата икономика в транспорта

Превозвачите признават, че голяма част от сектора работи на сиво, но се обявиха против предлаганите промени
Превозвачите признават, че голяма част от сектора работи на сиво, но се обявиха против предлаганите промени
Превозвачите признават, че голяма част от сектора работи на сиво, но се обявиха против предлаганите промени    ©  Цветелина Белутова
Превозвачите признават, че голяма част от сектора работи на сиво, но се обявиха против предлаганите промени    ©  Цветелина Белутова

Автобусните превози са поредният сектор, който ще бъде свързан с Националната агенция за приходите (НАП). Билетите на пътниците по градските, междуселищните и международните линии вече ще се издават от фискални устройства с директна връзка с приходната агенция, а традиционните билетчета със сериен номер няма да бъдат използвани повече.

Това гласят промени в Закона за автомобилните превози, приети в петък от парламента на първо четене. Целта е да се избегне укриването на данъци и да се увеличат постъпленията в бюджета. Друг аргумент е, че така ще се създаде и единен режим за всички фирми в сектора и ще се премахнат съществуващите различия.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    theauthor avatar :-|
    theauthor
    • - 5
    • + 7

    А сивото правителство кой ще контролира? Говори се, че ДПС и БКП ще се връщат да управляват. Това правителство големи подаръци им направи с този НАП.

    Нередност?
  • 2
    iyi avatar :-|
    iyi
    • - 1
    • + 15

    "И автобусните превози ще бъдат свързани с данъчните"
    Браво! Така и трябва да бъде!

    Нередност?
  • 3
    vassilun avatar :-|
    vassilun
    • - 1
    • + 8

    "В същото време превозвачите отчитат, че сивият сектор в сектора е сериозен проблем, като в някои региони достига 40%. Според тях обаче трябва да се намери друг начин за борба с него."

    А превозвачите имат ли някакви предложения в тази посока?

    Част от малкия бизнес може да остане в сивата (не в черната) зона и това е полезно. Но контролът върху големия и средния бизнес трябва да е железен. Всички касови апарати трябва да са свързани с НАП. Въпросът е дали НАП има възможност да обработват данните.

    Нередност?
  • 4
    petar_333 avatar :-|
    petar_333
    • - 1
    • + 5

    Ха,сега да видим кой ще играе на криеница с държавата!

    Нередност?
  • 5
    daria_vip avatar :-P
    daria_vip
    • - 1
    • + 2

    Good .
    Do it..

    Нередност?
  • 6
    d.dragomirov avatar :-|
    Dragomir Dragomirov
    • + 3

    Както беше казал бившия икономически министър Трайков : "По-добре сива икономика , отколкото никаква"

    Нередност?
  • 7
    agrotuz avatar :-|
    тимирут'

    Глупост някаква се заформя. Сивият сектор в транспорта няма да бъде спрян с фискални машинки, колкото и да ги връзват със сървърите на НАП. Защото тъпанарите от МФ и от НАП не са схванали основната разлика между транспортната услуга и всяка друга продажба. Когато някакъв микробус извършва нерегламентиран превоз, той няма да сложи никакъв касов апарат, а собственикът на возилото (който обикновено е и шофьор) даже и фирма може да няма. Ето това са "черните курсове", които не плащат данъци и съсипват редовните превозвачи. За производителите от картела на четиримата ще има яка далавера - представям си хилядите автобуси по междуградските и градските линии, всеки от които кара по един касов апарат с мобилен интернет. Поредният жесток пример на безсрамен клиентелизъм от страна на ГЕРБ-овците, подплатен подобаващо с подходящата сума.
    Вместо да им се усложняват условияа за работа на транспортните фирми, по-добре да му се напомни на Цецко Физкултурника за една негова парамилиционерска структура - т.н. ДАИ. Тези негодници вместо да дремят по цял ден и да дебнат някой тираджия да му ошушкат джобовете, да почнат да контролират автобусите и бусовете поголовно. Така ще изловят много нерегламентирани курсове, ще хванат нормални курсове по официални линии без пътни листи, ще хванат препълнени междуградски автобуси с правостоящи пътуващи и т.н. Тези нарушения са опасни за пътуващите, а не за фиска и може би затова се подминават небрежно, докато стане някое произшествие с жертви.
    Естествено, че най-малкият проблем на НАП е в билетите - не помня от години да съм пътувал в междуградски автобус и да не ми е бил издаден билет. Проблемът е пред фирмите, които не могат да намерят пътници, които да превозят - затова фирмите отчитат минимални печалби или загуба, с което са станали подозрителни за данъчните. Колкото до градския транспорт - в София който не пътува с билет, едва ли ще му направ впечатление касов апарат с интернет-връзка.

    Нередност?
  • nellyb
    • + 1

    Вместо да се борят с корупцията по върховете, захванали са се с дребните нещица. Колкото и да се пълни хазната, няма да има ефект, ако от нея се краде с пълни шепи и парите потъват в бездънна яма!

    Нередност?
Нов коментар