Новата връзка с Азия
България, Катар и Турция ще строят платен бърз път между Русе и Свиленград. Нуждата от трасето за 1 млрд. евро тепърва трябва да се докаже
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Едно от най-бързите решения за милиарден проект взе премиерът Бойко Борисов. Само седмици след като се разбра, че Европа няма да финансира скоростния път между Русе и Свиленград, държавата намери нови партньори за изграждането му - Турция и Катар. Новият път ще струва между 1.5 и 2 млрд. лева и ще е първото платено трасе в страната. За проекта (който е наречен скоростен, но има малко разлики с магистралите) засега има малко детайли, така че оценката за изгодността от инвестицията тепърва трябва да се доказва публично.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
84 коментара
Когато Бабуинбаши каже "добро утро" трябва да гледаме къде е слънцето. Днес е в настроение за магистрала, утре може и да не е. По-важното е, че вдига 140 от лежанка.
Трафикът точно по същата отсечка и в момента си го има. Трасето е напълно разработено, само където цепи покрай къщите на хората от Симеоновград (май по същата улица, където младеж помете 6 свои връстника), също както през с. Васил Левски, Опан, после онова хубавото обиколно на Стара Загора, където градският трафик се омесва с транзита за морето и тук турските тирове стават трети вид транзит вътре из улиците на града.....Естествено, цялото пътуване е съпроводено с екзотични гледки....Примерно на моста в Симеоновград е открадната оградата.. оne wrong move and you find yourself in Maritsa :-) ...Чички си ремонтират москвичите на улицата - тировете минават на 1,50 от опънатите им крака..Сополиви циганета се дуелират с пръчки на тротоара на селото - струята от префучаващия камион почти ги събаря....В Ст. Загора е пак купон - таксита, тролейбуси, пешеходци, зебри...и тирове..
Така че успехът на трасето е предизвестен, щом шофьорите и сега се подлагат на такава инквизиция, за да го ползват. Въпросът е, след като пенсионните фондове събраха 5 милиарда лева и се чудят къде да ги вложат, дали няма да се самоорганизират и те за някаква такава инвестиция? Защото за пари чака и магистрала Рила - от Дупница през Самоков до Костенец, Панагюрище и с тунел под Златишкия проход - излиза на Ботевград. Целият румънски трафик към Банско и Гърция би минал по този път, вместо да се забива в София. Както и трафикът от Видин за Гърция.
С този проект, както и за Дунав мост над Видин го слагаме двоен на Сърбия. Много ценно, защото те в продължение на един век упражняват натиск над нас, знаейки, че са ни вратата към Западна Европа. Да не говорим и за печалбата от трафика.
Много добри финансови проекти, които имат и много сладки политически аспекти. Особенно за нашите интереси в Македония и Западните покрайнини.
Сега сигурно Сърбия ще поиска да спрем строежа на магистралите си защото на тях не им харесва че развиваме инфраструктурата си. ха-ха-ха :)
7000 са само колите, които минават през Дунав мост 1 в момента. Трафикът по това трасе ще е много повече и даже бих казал доста късно се сещат за магистрала по това трасе.
До коментар [#4] от "iyi":
Ако можеха биха го направили :)
До коментар [#6] от "anihilator_jack":
Еми така е. От нашите "братя" освен нож в гърба друго не сме получавали.
До коментар [#7] от "iyi":
За нас сръбското трасе е по-изгодно от румънското. 62 километра е по-дълго, а май от 2015 ЕС ще наложи тол-таксите да са на преминат км, измерен с джи пи ес или през УКВ портали. А румънците също не спят - те дори в момента събират 3 пъти по-високи такси от нас за Дунав мост Русе, като от тях в ремонт не са вложили нищо, за разлика от нас. Сега като им доведем още трафик, цените могат да ги заковат и 8 пъти на българските. Трябва алтернативни трасета, за да ги държим изкъсо. Най-добре беше Коридор 8 да е готов. Рзстоянието Гюешево - Бари е 500 км по въздушна линия, колкото е и до Варна. Но по времето на това марионетно правителство в Р. Македония едва ли ще се случи нещо по коридор 8 без благословията на Сърбия.
Рибата още е в морето, даже не е ясно дали има риба, а драгите съфорумци вече смятат ефекти, алтернативи и как сме прецакали сърбите.
Май френдс, нека не забравяме неосъществените петролопроводи през Българистан и легендата за тунела под Шипка. Нека си припомним, че изградените от Лентореза магистрали са с евро-пари, а за Шенген беше нужно да се боядиса една барака.
Много е лесно да сложим розовите очила, раздавани от ББ като за 3D прожекция. Но на излизане от киното, реалността удря в лицето като мокра хавлия.
[quote#3:"Трезвен"]С този проект, както и за Дунав мост над Видин го слагаме двоен на Сърбия. [/quote]
Верно ли ве, приятел .. не знам какъв и го слагаме, ама като членове на ЕС наливаме в Сърбия бая пари за инфраструктура?!Плащаме членски внос-х после, за строителство в Сърбия!
Въпросче- защо??!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.