Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
49 4 юни 2012, 21:55, 12072 прочитания

Закъсняло бързане за булевард "Витоша"

Общината ще опита да ремонтира пешеходната отсечка до есента и вероятно без търг ще похарчи 3 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Булевард "Витоша" се променя. Същото се случва и с плановете на общината за неговото бъдеще. Макар че от години се знае, че метрото ще е готово през септември, оказва се, че три месеца преди срока общината няма яснота кога и какво прави. Най-общо ще опита да ремонтира целия булевард до есента, не знае дали заради бързането ще използва прозрачна тръжна процедура, ще похарчи около 3 млн. лева и някои по-едри идеи за отсечката от бул. "Патриарх Евтимий" до ул. "Солунска" постепенно отпадат.

Първият проект


Превръщането на столичния бул. "Витоша" в истинска пешеходна зона с покрити навеси, зелени пасажи, зони за разходки и събития, с пейки, беседки и фонтани е отдавна обещаван проект. Реалното движение по него започна в началото на годината, когато беше завършен и архитектурният проект за част от пространството, който обхваща участъка от бул. "Патриарх Евтимий" до ул. "Солунска" и който е с обща площ около 12 хил. кв.м.

В края на миналата седмица проектът за преобразяването на "Витоша" вече реално се раздвижи. Със свое решение Столичният общински съвет одобри разработения от общинското предприятие "Софпроект - ОГП" и архитектурно бюро "Булархарт" архитектурен план и даде съгласието си кметът на София Йорданка Фандъкова да направи нужната организация на движението в района около булеварда, необходима за реализацията на проекта.

От предвиденото първоначално решение обаче към днешна дата са отпаднали част от елементите. Такива са обществените тоалетни и проектираният подземен паркинг. Според главния архитект на София това е направено по настояване на живеещите в района и на собствениците на търговски обекти там. На пешеходния участък не се предвижда да има велоалея.



Трите отсечки

Първоначалният план за булеварда предвиждаше в следващите месеци успоредно със завършването на втория метродиаметър изпълнителят на лъча турската компания "Доуш иншаат ве тиджарет" да извърши ремонта на част от централната софийска търговска улица от бул. "Патриарх Евтимий" до ул. "Неофит Рилски". За отсечката до ул. "Солунска" трябваше да бъде обявен конкурс за избор на изпълнител, а за третата част от булеварда, която стига до Съдебната палата, предстоеше задание за проектиране.

Вчера обаче кметът на София обяви, че Столичната община ще направи консултации с Агенцията за обществени поръчки дали е възможно реконструкцията на оставащите две части да бъде възложена сега, за да не се работи само по тази част, която е договорена с изпълнителя на метрото. "Ако имаме възможност, е безсмислено да правим само едната част, по-добре общината да добави необходимите средства, за да може да се прави всичко нацяло", казва Фандъкова, цитирана от агенция "Фокус". Според нея предварителната оценка сочи, че отсечката извън тази, за която ангажимент има компанията "Доуш иншаат ве тиджарет", е за около 3 млн. лв., каквито няма предвидени в бюджета на София за 2012 г. Ако целта на общината обаче е булевардът да бъде реконструиран наведнъж, единственият вариант това да се случи е той да бъде възложен с пряко договаряне. Според разпоредбите на Закона за обществените поръчки това може да стане само при спешни ремонти, за какъвто в случая е ясно, че не става дума.

От общината не успяха да отговорят в рамките на деня на въпросите на "Капитал Daily" за какво точно ще бъдат използвани въпросните три милиона и защо чак сега се мисли за реконструкция на отсечките. Въпроси, които са важни както за имащите бизнес в региона, така и за гражданите, които освен за разходка ще платят и разхода по обновлението.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Патриотите искат едното обжалване на екооценките да падне. Уж заради COVID-19 1 Патриотите искат едното обжалване на екооценките да падне. Уж заради COVID-19

Депутати от "Обединени патриоти" тихомълком прокарват промените по ОВОС за общински проекти между първо и четене на друг закон

28 май 2020, 382 прочитания

10% повече европейци в Пловдив 10% повече европейци в Пловдив

Изследване показва, че проектът "Пловдив - европейска столица на културата" е надвишил целите си, но има въпроси за разрешаване

28 май 2020, 1065 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
СДС избра Борис Марков за временен лидер (обновена)

Председателят в оставка Мартин Димитров е в Брюксел и не е присъствал на заседанието на Нацоналния съвет

Още от Капитал
Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10