БДЖ ще купува влакове с европейски средства

"Метрополитен" ще строи отсечката от "Младост 1" до бизнес парка

300 млн. евро  по груби сметки може да получи БДЖ "Пътнически превози" за нови мотриси
300 млн. евро  по груби сметки може да получи БДЖ "Пътнически превози" за нови мотриси
300 млн. евро по груби сметки може да получи БДЖ "Пътнически превози" за нови мотриси    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
300 млн. евро по груби сметки може да получи БДЖ "Пътнически превози" за нови мотриси    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА

Българските държавни железници ще влязат в списъка с бенефициенти по оперативна програма "Транспорт" за следващия период от 2014 г., съобщиха от Министерството на транспорта. Това стана ясно след срещата на министър Ивайло Московски с Комитета по наблюдение на програмата, на която представителите на Европейската комисия са подкрепили предложението, за което се говори от няколко години.

Това означава, че БДЖ "Пътнически превози" ще получи 300 млн. евро, с които по груби сметки (на база цената на мотрисите на метрото) ще може да се купят около 100 мотриси, които ще се движат по трансевропейските линии на българска територия. Дружеството ще започне още сега да подготвя тръжната процедура за доставка на нови влакове, за да може да бъде обявена още в началото на следващия програмен период – 2014 – 2020 г. "Надявам се сроковете да бъдат съкратени и БДЖ да успее да направи търговете още 2013 г.", каза Московски.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • - 2
    • + 14

    Това е единственият и РЕАЛЕН повод за хвалби от настоящото правителство.

    Нередност?
  • 2
    asparuhkanchov avatar :-|
    asparuhkanchov
    • - 10
    • + 7

    Да се премести Централна ЖП гара и автогара до летището, и от там с метро, трамвай, градски автобус и таксита на нормална тарифа да се стига до всички точки на София. Всичко друго са празни приказки.

    Нередност?
  • 3
    niki_m avatar :-|
    николай
    • - 3
    • + 12

    Абсолютна глупост беше да се направи втори метродиаметър през централна гара и автогара, и после да се сменя до летището с първия метродиаметър.
    Редно беше една линия да свързва основните транспортни точки...

    Нередност?
  • 4
    onzisa6tia123etc avatar :-(
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    • - 1
    • + 1

    Да си призная без бой, прочетох няколко пъти долуцитирания абзац преди да напиша коментара:(. КАКВИ са тези "предварителни изчисления" показали такива несъответствия между цените. Базирани на "скроени търгове"? Или в случая че фирми предложили дъмпингови цени са сигурни че някой "ще ги обезщити"?!?:( че Подобно нещо в нормални държави не се случва!

    "...Средствата за изграждането й са 55 млн. евро, като парите са спестени от другите проекти на "Метрополитен". Така например предварителните изчисления показваха, че изграждането на участъка от "Цариградско шосе" до летището ще струва 130 млн. евро. При отварянето на офертите на участниците в средата на май обаче стана ясно, че най-ниските цени за продължението на линията са наполовина по-ниски. Дори да бъдат избрани фирмите с по-високи, пак ще има спестени пари..."

    Нередност?
  • 5
    onzisa6tia123etc avatar :-(
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    • - 1
    • + 6

    П.С. 100 (СТО!!!) нови мотриси, финансирани отвън, е чудесна новина. По всички параметри. Сега дапопитам, плахо: А железопътите могат ли да позволят на тези 100 СУПЕРмотриси да функционират поне 50% адекватно на възможностите им? Щото да ги поставиш на влак с 10 вагона и 100 плащащи билет пътници ми се струва ненужно:(

    Нередност?
  • 6
    bobsyn avatar :-|
    Batezuzi
    • - 3
    • + 3

    Държавата няма право да субсидира фирми. Товарните превози печелят. Пътническите не. Искат да продаваме товарните превози. Аз както гледам без зарязване проектите за магистрали, пренасочването на средства към жп линии и или оскъпяване на посредством данъци пътуването с лични автомобили, самолет и автобус тия нови мотриси няма да има кого да возят.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал