Новият брой:
Образованието: Лунната мисия на България

С повече връзки и по-малко пари

Конкурсът за външната реклама в София започва (почти) отначало

Въпреки че наредбата за рекламата в София забранява да има билбордове в идеалния център на града, някои са измислили начин да я заобиколят с т.нар. строително пано, каквото се води оградата на строежа на Ларгото<br>
Въпреки че наредбата за рекламата в София забранява да има билбордове в идеалния център на града, някои са измислили начин да я заобиколят с т.нар. строително пано, каквото се води оградата на строежа на Ларгото<br>
Въпреки че наредбата за рекламата в София забранява да има билбордове в идеалния център на града, някои са измислили начин да я заобиколят с т.нар. строително пано, каквото се води оградата на строежа на Ларгото<br>    ©  Надежда Чипева
Въпреки че наредбата за рекламата в София забранява да има билбордове в идеалния център на града, някои са измислили начин да я заобиколят с т.нар. строително пано, каквото се води оградата на строежа на Ларгото<br>    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Три пъти повече пари от наеми за Столичната община, ред на пазара, излизане на сектора от сивата зона, регламентирани отношения с "Московска" 33. Това трябваше да се случи след края на конкурса за външна реклама в столицата. Но най-вероятно още дълго нещата ще останат такива, каквито са сега.

Пазарът на реклама на практика в София е на тъмно. Договорите на всички фирми с общината отдавна са изтекли. Приходите от наеми са около 2 млн. лв. годишно и се събират единствено заради добрата воля на някои от ползвателите на билбордовете, които са сключили допълнителни споразумения с администрацията. Конкурсът за големите рекламни обекти (с 12 кв.м площ), които се разполагат върху публична общинска собственост, уж беше приключил преди десетина дни, а протоколът с класирането - пратен в кабинета на кмета Йорданка Фандъкова. В сряда обаче тя отказа да го подпише, а го върна за преразглеждане на комисията, което отлага решението в неопределеното бъдеще. Всъщност Фандъкова нямаше полезен ход. Дори да беше подписала протокола с класирането, то най-вероятно щеше да бъде обжалвано пред Комисията за защита на конкуренцията от загубили и отстранени участници в конкурса.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    patchev avatar :-|
    HXP
    • + 4

    В самият център, билбордове на чалгаджийници.....еми не става така....

    Нередност?
  • 2
    dragoslava avatar :-?
    Dragoslava

    С малко пари не се прави добра реклама.

    Нередност?
  • 3
    2.5 avatar :-P
    2.5
    • + 1

    "Бих искала да ви помоля по отношение на участието или собствеността да се придържате към официално потвърдена от мен информация, а не към недоказани твърдения на неофициални източници, които създават погрешна представа и тенденциозно отношение." Естествено е журналистите да не вярват на официалната информация. Нали 10г. г-н Гергов отричаше да има нещо общо със собствената си телевизия. След като г-жа Фадъкова връща конкурса в "стойка партер", какви ще бъдат санкциите за отговорните общински бюрократи? Колкото по отношение констатацията за обръщане на пазара, какво по-хубаво от това - нали клиентът винаги има право! Лошото е, е след тези еквилибристики конкуренциятана този пазар ще се свие - сещайтеде, кой е облагодетестван от това?

    Нередност?
  • 4
    blacklabel avatar :-|
    BlackLabel
    • + 2

    Статията е прилично написана. Забавно ми е как прелитат тезите от една в друга. Работя в този бранш. Като работник - работа ще си намеря независимо кой ще спечели. Като гражданин да Ви кажа мнението на човек запознат с материята. Най-важното е конкурса да приключи, общината губи пари в момента. Стартовата цена на пакетите която е заложена е с ръст 60% от моментната. Дори това е шоково вдигане на цените за крайния клиент - Рекламодателя, като наистина както е описано в последния абзац от статията, откакто я има кризата - Той определя цената (която често дори не е пазарна). Максималните цени предложени от някой от кандидатите, надвишаващи в пъти началната, са невъзможни и нереални, това е като от утре да Ви вдигнат тока с 300% :) Конкурса беше удължен на 10 години именно поради причината, че инвестицията е неизплатима в 5 годишен срок и при начална цена на пакетите. С максимално предложените цени - в пералня за пари, аз работа нямам. Интерес от провалянето на конкурса имат тези които не искат да излезе наяве, че едва 25-35% от рекламните елементи в столицата се разиграват в конкурса. Регулацията и демонтирането на незаконните рек. елементи след конкурса ги плаши. Това и беше причината да ги накара да участват в конкурса с нереални цени, за да могат след това да го провалят :) Популизма е лесно да бъде яхнат. Всъщност за един билборд от 1кв. метър площ върху която ще е разположен елемента при минимална конкурсна цена - Общината ще прибира месечен наем колкото тристаен апартамент.

    Нередност?
  • 5
    themilkman avatar :-|
    krassi bochev
    • + 1

    Жалко за пазара ...
    лесно се разбива , трудно се гради !
    Дали ще стигнат 10 години , за да се върне доверието към външната реклама като медия ?

    Нередност?
Нов коментар