С повече връзки и по-малко пари

Конкурсът за външната реклама в София започва (почти) отначало

Въпреки че наредбата за рекламата в София забранява да има билбордове в идеалния център на града, някои са измислили начин да я заобиколят с т.нар. строително пано, каквото се води оградата на строежа на Ларгото<br>
Въпреки че наредбата за рекламата в София забранява да има билбордове в идеалния център на града, някои са измислили начин да я заобиколят с т.нар. строително пано, каквото се води оградата на строежа на Ларгото<br>
Въпреки че наредбата за рекламата в София забранява да има билбордове в идеалния център на града, някои са измислили начин да я заобиколят с т.нар. строително пано, каквото се води оградата на строежа на Ларгото<br>    ©  Надежда Чипева
Въпреки че наредбата за рекламата в София забранява да има билбордове в идеалния център на града, някои са измислили начин да я заобиколят с т.нар. строително пано, каквото се води оградата на строежа на Ларгото<br>    ©  Надежда Чипева

Три пъти повече пари от наеми за Столичната община, ред на пазара, излизане на сектора от сивата зона, регламентирани отношения с "Московска" 33. Това трябваше да се случи след края на конкурса за външна реклама в столицата. Но най-вероятно още дълго нещата ще останат такива, каквито са сега.

Пазарът на реклама на практика в София е на тъмно. Договорите на всички фирми с общината отдавна са изтекли. Приходите от наеми са около 2 млн. лв. годишно и се събират единствено заради добрата воля на някои от ползвателите на билбордовете, които са сключили допълнителни споразумения с администрацията. Конкурсът за големите рекламни обекти (с 12 кв.м площ), които се разполагат върху публична общинска собственост, уж беше приключил преди десетина дни, а протоколът с класирането - пратен в кабинета на кмета Йорданка Фандъкова. В сряда обаче тя отказа да го подпише, а го върна за преразглеждане на комисията, което отлага решението в неопределеното бъдеще. Всъщност Фандъкова нямаше полезен ход. Дори да беше подписала протокола с класирането, то най-вероятно щеше да бъде обжалвано пред Комисията за защита на конкуренцията от загубили и отстранени участници в конкурса.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове