ГЕРБ гласува: Рекламите по магистралите остават, скоростта се вдига
Засега със 140 км в час ще се пътува само по "Люлин" и новите участъци от "Тракия"
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Рекламните билбордове край магистралите да останат, а допустимата скорост да се вдигне от сегашните 130 км/час на 140 км/час. Тези промени в Закона за пътищата приеха на второ четене депутатите след повече от четири часа дебат в парламента. Въпреки яростните критики на опозицията текстовете за по-високата позволена скорост бяха приети с гласовете на 83-ма от общо 93-ма депутати в залата.
Народните представители гласуваха и въвеждането на понятието "скоростен път" като по-евтина алтернатива на магистралите. Гласуваното ограничение на скоростта по новия вид шосета е 120 км/час при максимално допустими 90 км/час извън населените места.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
22 коментара
Тия реклами трябва да бъдат махнати независимо от това каква е разрешената скорост.
Няма ли някой да пусне слух из българо-индийците, че билбордовете вървят на добри цени в бизнеса със старото желязо?...
В България и колите и пътищата са по-добри. Тук в САЩ рядко има пътища с максимално разрешена скорост 120 км/ч. Дори се чудя защо само 140? По-добре направо направете максималната скорост 500 км/ч.
До коментар [#1] от "Felix":Не разбираш , ГЕРБ вдига скоростта за да не могат да се четат билбордовете .Така с един куршум два заека - хем ще намалеят ПТП-тата ,по невнимание , хем ще пълнят хазната от наеми :)))).
Ей не го разбирате Вие премиера :)))
Много граждани и сега си пътуват със 140 км дори по първокласни пътища (не магистрали) така че промяна на практика няма.
По Радой Ралин: Качете се на тротоарте, да минат с джипове "другарите"!
До коментар [#2] от "|":
Там в САЩ, ако искате можете и пешеходни зони може да ги направите магистралите. В Германия практически няма ограничения за скоростта по магистралите. А - и докато си живееш в САЩ, избягвай да даваш мнение как да живеем тук. На теб никой не ти дава наклон, как да живееш в САЩ, нали ?
До коментар [#5] от "kirkor":
Хехехе, само че ситуацията е: слезте от тротоара, да мине отговорният другар с "Жипката" без да те сгази...."16-годишно момиче пострада на автобусна спирка в столицата, след като спортен Понтиак кабрио се качи на тротоара" После в статията обясняват, как родната "милиция" отказва да даде повече информация за случая (дали е пил, например, шофьора), а пък на находчивият юнак дошли разни тъмни субекти с "Жипки" да му помагат ;)
Яко трепане ще падне по тъй наречените магистрали.Мутри и идиоти в България колкото искаш. Жалко че ще загиват и невинни хора. И за какво се прави всичко това? Лекетата от ГЕРБ в парламента са готови на всичко , за да изпълняват безумните прищевки на Борисов.
ниската средна скорост е проблем, а не максималната.
В момента пътищата-убийци са двулентовите пътища. На магистралите катастрофи стават сравнително рядко, защото са оградени и практически не може да стане челен сблъсък.
Но с новото изобретение - скоростен път - ще имаме нов фаворит за позицията "най-смъртоносен път".
1. Няма да са оградени. Дедо Пене пак ще си пресича с добитъка покрай хвърчащите с 120-130 км/ч коли.
2. Заобикалянето на джипове на спрели да се облекчат представители на шебеко-подобния биологичен вид ще се превърне в трилър. Нали не мислите, че те ще карат до специалните места за отбиване? Допикава му се - спира. Доказателства по нашите пътища - бол.
3. Ограничението на скоростта по подобни пътища трябва да е по-ниско, примерно 100-110 км/ч. При ограничение 120, повечето коли ще карат със 130, което си е магистрална скорост.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.