Сделка на годината

Приватизацията на "БДЖ Товарни превози" започва, но условията на конкурса могат да изгонят стратегическите кандидати

Товарните превози имат потенциал, стига да се инвестира в дружеството
Товарните превози имат потенциал, стига да се инвестира в дружеството
Товарните превози имат потенциал, стига да се инвестира в дружеството    ©  Капитал
Товарните превози имат потенциал, стига да се инвестира в дружеството    ©  Капитал

Най-голямата приватизация на годината започва - държавата ще опита да намери нов собственик на почти монополния товарен жп превозвач. Волята да се продава е положително явление. Конкретната процедура обаче страда от няколко недостатъка.

Първо, критериите към стратегическите кандидати за "БДЖ Товарни превози" са свръхзавишени, а уж за компанията се търси точно този тип опитен купувач. Това прави сделката почти предрешена и бъдещият собственик, изглежда, ще е финансов инвеститор, много вероятно с местен корен.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
24 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    birdman avatar :-|
    birdman
    • - 10
    • + 6

    Забляха ,е очите вече да чета за тая прословута приватизация точи се по-бавно и от закъсняваща с 5 часа композиция на БДЖ !

    Нередност?
  • 2
    g.e.m. avatar :-|
    ГЕМ
    • - 8
    • + 23

    И БДЖ като останалите мастодонти от миналото е синоним на неефективност, безхаберие и най-вече безотчетни кражби за милиарди... Силно се съмнявам, че ще има ефект от този търг (за държавата), а може би точно това е и целта (на определени групировки)...

    Нередност?
  • 3
    yavor31 avatar :-|
    Мартин Akakka
    • - 5
    • + 17

    ... Така, точно в средата на лятото, мъртъв за инвеститорите сезон, ще трябва да се очаква бърза реакция от международни гиганти... Бах мааму и международни гиганти ако цяло лято си барат шнорхелите

    Нередност?
  • 4
    deinakz avatar :-|
    deinakz
    • - 24
    • + 22

    Дълговете на БДЖ са 800 млн., а от приватизацията се чакат 100. Останалите кой ще ги извади? Българския данъкоплатец ли? И уважаеми журналисти - мислех си, че сте по-начетени - какво означава почти монопол. Когато компанията стане частна, ще си спомните случаите с БТК, Чез, Еон, Евн. Никой не пита гражданите, които са истинския собственик на компанията дали искат или не продажбата. Кога най-накрая някой ще се сети да ни пита - дали искаме да си продаваме нашата собственост или не? Срещу БДЖ се води усилена кампания по клеветене и изкара железничарите най-черните на света. В същото време се прикрива - че Товарни превози е на печалба 500 хил. лв. всеки ден. Това прави 150 млн. лв на година. Значи г-н Московски е решил да продаде БДЖ срещу печалбата му, така ли ще направите г-н Московски, а останалите 50 млн. сигурно ще са вашата комисионна?

    Нередност?
  • 5
    ventsy avatar :-P
    ventsy
    • - 6
    • + 21

    [quote#4:"deinakz"] В същото време се прикрива - че Товарни превози е на печалба 500 хил. лв. всеки ден. Това прави 150 млн. лв на година[/quote]
    Сериозно ??? 150 милиона печалба на година????
    Я вземи да прочетеш статията...

    През 2011 г. БДЖ "Товарни превози" - 186.4 млн. лв. оборот.
    Компанията е на загуба от 17 млн. лв. през 2011 г.

    Нередност?
  • 7
    stanislav_yankov avatar :-P
    Станислав Янков
    • - 17
    • + 25

    Поредната малоумна кражба. Интересно, защо Франция не вземе да си приватизира железниците (TGV-то, да речем) или пък Япония - техните железници (влаковете на магнитна възглавница, да речем)?! Сигурно французите и японците са по-тъпи от нас?!!! И много любопитно, защо се продава печелившата (товарните превози), а не губещата компонента на БДЖ?!!! По-явно доказателство от това, че става дума за обикновена кражба и разсипване - здраве му кажи! Отиде по дяволите електроенергетиката ни, отиде по дяволите индустрията ни, сега е ред поредните крадливи "демократи-пазарни икономисти" да унищожат и железниците ни. Чужбините, в полза на които работят поредните предатели (сега-управляващите) са направили поредната чудесна инвестиция в българската политика...

    Нередност?
  • vagabond66
    • - 2
    • + 26

    "Приватизацията на "БДЖ Товарни превози" започва, но условията на конкурса могат да изгонят стратегическите кандидати" !!!- Ами то това е целта ! Да се продаде на малоумно ниска цена на някой мошеник, а пък после той да я препродаде за много пари на някой друг, за многократно повече пари ! "Ние на него, той пък на нас" . Та нали цялата приватизация в бг протече по този "сценарии" и сега берем плодовете на този "успешен" преход към пазарна икономика! Нищо ново! Разграбването продължава! сегашното правителство явно доказва, че не се различава и на сантиметър от предишните "успешни" кабинети, СЪЗДАДЕНИ от БКП и ДС за да ни ограбват в сегашно и бъдеще време, докато ни съсипят докрай!

    Нередност?
  • 9
    kirkor avatar :-|
    kirkor
    • - 3
    • + 13

    Да видим сега колко от приходите от сделката ще отидат в сребърния фонд, респективно във фискалния резерв! Или ще бъдат изпзпани както по времето на Костов и Симеон.

    Нередност?
Нов коментар