С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 13 юни 2012, 17:50, 9772 прочитания

Новите схеми за работодатели, безработни и общини - част 2

Фирмите ще могат да получават до 0.65 ст./км за организирането на транспорта на служителите си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Миналата седмица в рубриката "Европейски проекти" ви представихме първите три от общо 7 нови схеми по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" (ОПРЧР). Първата група включваше схеми насочени към насърчаването на заетостта сред младежи и уязвими групи чрез осигуряване на различни преференции за работодателите. Ето кратка справка за останалите нови процедури, които отново са с фокус работодателите, безработните, но също така общини и лекари-специализанти. Очаква се те да бъдат обявени след края на лятото-началото на есента.

"Социални иновации в предприятията – Фаза 2"

Бюджет: 14 млн. лв.

Тип на схемата: открита процедура за конкурентен подбор на проектни предложения

Допустими бенефициенти: работодатели

Размер на помощта: минимум 20 хил. лв., максимум 390 хил. лв. с до 40% кръстосано финансиране, само за допълнителни дейности

Основни дейности, които ще се финансират:

Схемата е продължение на тази за социални иновации в предприятията, която доби популярност с това, че финансира не само обучения на служителите, но и материални инвестиции като например изграждането на място за почивка или хранене в офиса, или детски кът за децата на работещите в компанията. В новата схема до 40% от преките допустими разходи могат да бъдат използвани именно за "материални" цели. Примерите, които посочват от Министерството на труда и социалната политика са инвестиции в преустройство, ремонт или закупуване на оборудване, приспособяване на части от предприятието в места за отдих и почивка, места за хранене, кътове за гледане на деца и др. Останалата част от разходите по проектите обаче трябва да бъдат свързани с обучаване на служителите и/или въвеждане на гъвкаво работно време.

Схемата позволява да бъдат наети специалисти по управление на човешките ресурси, които да разработят цяла стратегия за управлението им, планово обучение и кариерно развитие на персонала. Работодателите могат да използват схемата и за да повишат практическите знания и умения на служителите си като се заложи на трансфера на знанията от по-старите и опитни служители и работници към по-младите и неопитни. За целта се предвиждат обучения на по-опитните, които пък впоследствие да проведат обучения на колегите си. Възможно е да се кандидатства и с проект за насърчаване на гъвкавите форми на заетост, в които да се включат лица над 55-годишна възраст, младежи до 29 г., родители на деца до 3 г., самотни родители и родители на деца с увреждания. По този начин за тях ще бъде осигурена възможност по-лесно да съвместяват личния и професионалния си живот.

Очаквани резултати: 7500 обучения на работното място, на 7500 лица да бъдат разработени планове за кариерно развитие, 3000 лица да бъдат включени в гъвкави форми на заетост.

Освен това се очаква 90% от лицата, включени в обучение успешно да го завършат, 80% от лицата да запазят гъвкавата си заетост след приключване на насърчителните мерки и 80% да преминат на друго ниво на заплащане в резултат на ползваната насърчителна мярка.
 
"На път"

Бюджет: 20.5 млн. лв.

Тип на схемата: открита процедура за конкурентен подбор на проектни предложения

Допустими бенефициенти: работодатели

Размер на помощта: минимум 20 хил. лв., максимум 390 хил. лв.

Цел: Да се насърчи географската мобилност на работната сила в България като се отпускат средства на работодатели за транспорт на служителите им до работното място

Основни дейности, които ще се финансират:

По схемата се финансира транспорта на служители от и до работното им място. Ограничението е то да се намира на не повече от 100 км. Покриват се разходи до 0.65 лв./км за период не по-голям от 12 месеца. Допустими са партньорства между работодатели. По схемата не могат да кандидатстват предприятия от селското, горското и рибното стопанство, както и такива, които ползват преференции за организиран транспорт по Закона за насърчаване на заетостта.

Очаквани резултати: 15 хил. лица да се възползват от услугата
 
"Интегра".

Бюджет: 7 млн. лв.

Тип на схемата: процедура на директно предоставяне

Допустими бенефициенти: конкретни бенефициенти са общините Бургас, Видин, Девня и Дупница.

Размер на помощта: минимум 20 хил. лв., максимум 390 хил. лв.

Цел и основни дейности:

Схемата едновременно съчетава мерки по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" (ОПРЧР) и Оперативна програма "Регионално развитие". Със субсидиите по нея трябва да бъде повишено качеството на живот и трайната интеграция на най-маргинализираните общности чрез изграждането и/или реновирането на социални жилища, както и да се осигурят допълнителни услуги за интеграция. Основните дейности по ОПРЧР ще са в четири основни направления – "Достъп до заетост", "Достъп до образование" "Социално включване" и "Мерки за трайна десегрегация".

Очаквани резултати:

Обхващат броя на лицата започнали работа, броя отпаднали ученици, отново интегрирани в образователната система, броя на лицата, започнали работа в сектора на социалната икономика, както и на тези ползващи социални услуги в общността. Очаква се успешно завършилите обучение да са най-малко 90%
 
СПециализации за лекари

Бюджет: около 16 млн. лв.

Допустими бенефициенти: да се осигурят субсидии за лекари, които придобиват специалност в системата на здравеопазването

Особености на схемата: Схемата все още е на ниво концепция, като конкретните детайли по нея трябва да бъдат предложени за обсъждане на Комитета за наблюдение след средата на месец юни, коментират от Министерството на труда и социалната политика. Към момента от Министерството на здравеопазването правят оценка на броя на стипендиантите, на които се налага да плащат за специализацията си. Оттам ще преценят и дали някои специалности да бъдат определяни като приоритетни.

Към момента държавата може да покрие разходите на около 200 лекари-специализанти. Предварителните изчисления показват, че за специализацията си доплащат от 800 до 1200 души. Именно те ще бъдат и таргета на новата схема. Ако се окаже, че тя е успешна, от управляващия орган на програмата предвиждат да я продължат и през следващия програмен период.

Очаквани резултати: Да се осигурят стипендии на всички или почти всички лекари - специализанти 
 




  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вносът на боклука: Не ви трябва да знаете Вносът на боклука: Не ви трябва да знаете

Как информацията за това какви отпадъци и кой ги внася в България се оказа най-пазената тайна в държавата

17 яну 2020, 257 прочитания

Мач без рефер за язовир "Бебреш" Мач без рефер за язовир "Бебреш"

Отдръпването на водата на язовира до Ботевград разкрива конфликти, бизнес интереси и борбата за власт в града

17 яну 2020, 274 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Те ще ни пишат слаба оценка! Айде, бе!

Едно към едно

Още от Капитал
Десетте акции на 2020 г.

След две години слабо представяне на българската борса, анализаторите предвиждат ръст заради подценеността на акциите

Шумната хазартна война

Доскорошните бизнес партньори на Васил Божков - фамилията Найденови, се опитват да се разделят с него. Разводът ще пренареди бизнес за стотици милиони

Държавата срещу Перник

Жителите на Перник са на "скрит" воден режим още от лятото, а официалният такъв сега не се спазва

Ще кипне ли Близкият изток

Няма индикации САЩ да се готвят за сухопътна операция срещу Иран. Това обаче не изключва неконтролируема ескалация на конфликта в средносрочен план

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10