Скоростният път от Русе завива през Търговище
Турската страна предлага алтернативни маршрути, които пресичат границата на изток от Свиленград
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Алтернативни трасета на скоростния път Русе – Свиленград е предложила турската страна при поредните преговори около проекта, съобщи министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова. При единия пътят е по-обиколен от първоначалния вариант през Велико Търново и вместо през Прохода на републиката пресича Стара планина през Върбишкия проход. За сметка на това минава през райони със смесено население като Търговище и част от селата между Бургас и Карнобат южно от Стара планина.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
59 коментара
Вие Българи какво очаквахте ????????
Пак добре 4е не са отбили трасето през Кържали.
"Не виждам кой ще инвестира 1 млрд. евро в това трасе при толкова дълъг срок на откупуване", коментира Михалевски"
Как може такъв дъмпинг ?
Ние от тройната и най- вече от БСП работим максимално с четири годишни срокове за откупуване и правенето на пачка ( колкото е мандата )
Търновград е по-важен!
До коментар [#2] от "45iv":А-а, няма гаранция!:-)
Промяната цели тоя път да минава през районите с по-голяма концентрация на турско население. Кой както иска да го разбира, но за мен е притеснително.
Този път не мине ли през Шипка или Хаимбоаз, не виждам какъв локален трафик ще привлече. А само с транзитен трафик е абсурд да се изплати инвестицията. Колкото и бързо да обработват тировете по ГКПП на турската граница, повече от 1000 тира на денонощие на посока едва ли ще могат да минат. Простата икономическа логика изисква трасето да мине във вътрешността на страната по такъв начин, че да поеме максимално вътрешния български трафик. Ще видите, че стигне ли се до момента да се строи тази магистрала, Ще останат двата най-разумни варианта - Хаимбоаз и Шипка.
И двата алтернативни маршрута предложени от турците (през Търговише или Варна) са по полезни и за България. Нашето предложение се покрива с еврокоридор 9 и затова не е удачно там да се прави платен път когато има възможности за европейско финансиране. Другото е че докато в средната част на Стара планина имаме сравнително добри алтернативи за пресичане то в източната са в плачевно състояние .Освен това пътят по старото трасе има опасност ще поеме евентуалния трафик от Турция и Гърция към Средна Европа ( и увисване на Дунав мост 2 ) а новите трасета ще бъдат изгодни за трафика от Турция но не и за този от Гърция който евентуално ще ползва новия мост на Дунав !
[quote#8:"do"]Освен това пътят по старото трасе има опасност ще поеме евентуалния трафик от Турция и Гърция към Средна Европа ( и увисване на Дунав мост 2 ) а новите трасета ще бъдат изгодни за трафика от Турция но не и за този от Гърция който евентуално ще ползва новия мост на Дунав ![/quote]
Проблемът при Дунав мост 2 е липсата на инфраструктура от двете му страни. От наша страна е нужно да се изгради скоростния път Ботевград - Видин и магистрала Струма. И при най-голям оптимизъм не виждам това как ще стане до 2020 година. В същото време румънците едва ли ще пипнат нещо на тяхна територия, тъй като си имат съвсем други приоритети. Трасето през Видин ще стане привлекателно за тировете, когато България и Румъния влязат в Шенген и така чакането по границите ще отпадне. Това е смисълът да се заобиколи Сърбия. Само че докато ние и ръмънците се наумуваме, Сърбия ще влезе в ЕС и накрая да не се окаже, че коридор 4 ще залезе още преди да сме го разработили.
До коментар [#9] от "TPOTOAP":
Приоритетите на Румъния подлежат на преосмисляне, конкретните планове също, през последната година румънските правителства показват интерес към модернизацията на пътищата между Калафат и Букурещ и Калафат и Тимишоара. Сърбия пък при тенденцията за възход на национализма и упадък на европеизма едва ли ще стане член на ЕС към 2020 година, вече изглежда по-вероятно това да се случи към средата на следващото десетилетие. Поради това не споделям позицията ти.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.