С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
59 26 юни 2012, 20:11, 16891 прочитания

Скоростният път от Русе завива през Търговище

Турската страна предлага алтернативни маршрути, които пресичат границата на изток от Свиленград

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Яснота откъде ще мине пътят ще има наесен
Алтернативни трасета на скоростния път Русе – Свиленград е предложила турската страна при поредните преговори около проекта, съобщи министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова. При единия пътят е по-обиколен от първоначалния вариант през Велико Търново и вместо през Прохода на републиката пресича Стара планина през Върбишкия проход. За сметка на това минава през райони със смесено население като Търговище и част от селата между Бургас и Карнобат южно от Стара планина.

Развитието на проекта е било обсъдено на втората от поредица тристранни срещи между България, Катар и Турция, този път на ниво министри.  На първата, която се проведе през май във Варна, премиерите на трите страни обсъдиха инфраструктурни и енергийни проекти, които може да бъдат реализирани с финансиране от катарска страна. По предварителни оценки пътят Русе – Свиленград трябва да струва 1.5-2 млрд. лв.


Трасета, трасета

Според Лиляна Павлова след политическите договорки през май сегашната среща за проекта "Русе-Свиленград" вече има работен характер. Акцентът е бил създаване на компания, която да започне предпроектни проучвания за пътя. Обсъждани са и различни алтернативи на първоначалното трасе, две от които предложени от турската страна (виж картата).

Лиляна Павлова посочи варианти, при които пътят пресича Стара планина през Върбишкия проход, през прохода Шипка или върви през Варна и Бургас.



От пътната агенция уточниха, че първата идея е шосето да мине през Търговище, да пресече Стара планина през Ришкия или Върбишкия проход и след това да продължи на юг между Карнобат и Бургас. При този вариант пътят пресича границата на изток от Свиленград, където е и връзката с магистралата към Истанбул. Най-странното обаче е, че не ползва пропускателните пунктове при Малко Търново и Лесово, а предвижда изграждане на нов между тях. Оттам нататък от турска страна ще трябва да бъде направен 83-километров път до магистралата към Истанбул. Съответно и името Русе-Свиленград вече става само условно.

Втората алтернатива предвижда след Разград и Шумен скоростният път да продължи към Варна и Бургас на юг, като така решава и въпроса с финансирането на магистрала Черно море. То бе поставено под въпрос заради липсата на трафик. След Бургас трасето продължава към граничния пункт при Малко Търново.

Председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров уточни, че яснота откъде ще мине пътят от Русе към турската граница ще има наесен. Обсъждането на алтернативни маршрути е задължителна част от предпроектните проучвания. Кой от тях ще бъде избран обаче ще зависи от икономическата изгода на базата на сметки за ползите и разходите от всяко трасе.

Тъй като шосето ще е платено, ако на места припокрива съществуващи участъци от пътната мрежа, инвеститорите ще трябва да осигурят алтернативно преминаване. Плащането ще е чрез ТОЛ такса, като Лиляна Павлова уточни, че тя вероятно няма да се събира на пунктове, а ще е GPS базирана.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Срокът за ERM II се изтегли за средата на годината 3 Срокът за ERM II се изтегли за средата на годината

В Брюксел неофициално се заговори за отлагане още в началото на седмицата, а една от причините е неяснотата около рекапитализацията на ПИБ

20 фев 2020, 1925 прочитания

Вечерни новини: Борисов смекчи малко позицията за еврозоната, златото е на 7-годишен връх заради коронавируса Вечерни новини: Борисов смекчи малко позицията за еврозоната, златото е на 7-годишен връх заради коронавируса

И още: София дава по 500 хил. лв. за пътища без винетки, АПИ иска 8 млн. лв.; България ще се опита да купи два медицински хеликоптера с пари от ЕС; В Брюксел започват тежките преговори за разпределението на общия бюджет

20 фев 2020, 1654 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Към автономно гражданско общество

Новият преход

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10