Омбудсманът атакува GSM операторите

Телекомите не предупреждавали клиентите, че друг ще събира дълговете им

   ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ
   ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ

Множество жалби от граждани срещу методите за събиране на вземания от мобилните оператори накараха националния омбудсман Константин Пенчев да атакува GSM компаниите по този повод. Пенчев е изпратил писма до трите дружества от сектора, в които им препоръчва първо да се опитват сами да уредят сметките си с клиентите, а след това да прибягват до услугите на специализирани фирми. Той настоява и абонатите да бъдат уведомявани от оператора си за всеки предприет ход в процеса на събиране на парите.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


19 коментара
  • 1
    niki_m avatar :-|
    николай

    Че това касае не само телекомите...

  • 2
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити

    Браво на г-н Пенчев. Отговорен както винаги!

  • 3
    itoskov avatar :-|
    Woland

    Пълна глупост, жалък популизъм от този иначе интелигентен човек. Откъде-накъде ще се указва на някоя компания как да си управлява вземанията?

  • 4
    2.5 avatar :-P
    2.5

    "гражданите най-много се оплакват, че им се търсят задължения с много задна дата, допълниха от кабинета на омбудсмана."...
    "Те вземат телефона, подписват договора, ползват SIM картата само месец, изхвърлят я и забравят за договора"
    Изводът който се налага е, че клиентите смятат че има давност за задълженията(доколкото спомням имаше такава практика с Топлофикация) и като се подпишат под договор, това не се брои.
    Много здрав инстинкт за самосъхранение! : )))))

  • 5
    marinella.ivova avatar :-|
    marinella.ivova


    До коментар [#4] от "2.5":

    Периодичните плащания имат давност и тя е 3(три) години.

  • 6
    itoskov avatar :-|
    Woland

    До коментар [#5] от "marinella.ivova":

    Което не означава, че не дължат парите.

  • 7
    lz22 avatar :-|
    lz2

    [quote#6:"itoskov"]Което не означава, че не дължат парите. [/quote]

    Наистина не означава,но операторите не могат да ползват правна защита,за принудително събиране.Давностния срок,НЕ Е ОБЛАГОДЕТЕЛСТВАНЕ НА ДЛЪЖНИКА,А САНКЦИОНИРАНЕ НА КРЕДИТОРА,ЗА БЕЗОТГОВОРНО ОТНОШЕНИЕ КЪМ ВЗЕМАНИЯТА СИ!Така,че длъжниците са в правото си,да протестират за търсене на задължения с истекъл давностен крок!

  • 8
    ariman_info avatar :-|
    Ariman

    Много хора се паникьосват, когато получат призовка за доброволно изпълнение или когато съдия-изпълнител почука на врата им. Често това са действия предизвикани от банки-кредитори, фирми за бързи кредити или от лизингови фирми.

    Има няколко ефективни начина да се защитите срещу съдебното изпълнение (запор на заплата или продажба на имот и др.):

    1. Повечето от делата са заведени по т.нар. заповедно производство. Тук е първият начин да се защитите от банката или друг кредитор. След като ви бъде връчен връчена призовката за доброволно изпъление, заедно със заповедта за изпълнение, първото нещо, което трябва да направите е да възразите срещу заповедта. Това става с попълване на приложения формуляр за възражение и подаването му към съда, който ви е осъдил. Не е нужно да се мотивирате. Пишете просто “Възразявам срещу заповедта за изпълнение”. Оттук нататък, кредиторът, за да си събере вземането трябва да заведе обикновен иск и да води обикновено дело, което е повече разноски и време за него. Много банки/фирми се отказват или не забелязват дори, че са изпуснали срока за завеждане на дело.

    2. Ако сте пропуснали горният срок, трябва да се защитавате в рамките на изпълнителното производство. Има много варианти за защита и намаляване на напрежението, което кредиторът се опитва да изгради. В този случай, трябва да наeмете опитен адвокат, който познава тънкостите на съдебното изъпънение и може да ви спечели, както време, така и да ви спести много разходи. Имайте предвид, че частните съдебни изпълнители не са ви приятели. Не приемайте съветите им за чиста монета. Те имат изгода, от това да съберат парите, защото получават процент от събраната сума. Така, че не всичко което ви съветват е най-доброто за вас. Наемете адвокат, който има опит и познава процедурите. В не малко случаи нашата адвокатска кантора във Варна дори успява да прекрати производството и длъжникът не плаща нищо на кредитора, поради изтекли срокове и т.н.

  • 9
    itoskov avatar :-|
    Woland

    До коментар [#7] от "lz2":

    Не съм го и отрекъл. Това, че кредиторът е спал, е негов проблем и трябва да си понесе отговорността.

    Но такъв е и моментът с длъжника- не стига, че законодателството ни е писано изключително в угода на длъжниците, ами сега и г-н омбудсман иска, ако може и кредиторът изобщо да не полага усилия по търсенето на дължимото си, като наеме за целта специализирана компания. Еми, как да имаме икономика, като всеки иска да ползва и да не плаща....

  • 10
    mihov_alexander avatar :-P
    йоан александър

    Докато има хора, които взимат телефони на изплащане без да си плащат вноските ще има и надписани сметки, само че на мен не ми харесва да плащам телефона на някой друг :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход