През есента започва строителството на метрото до летището

От края на август от "Обеля" до "Лозенец" ще се стига за 15 минути

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Разширението на първият лъч на софийското метро - участъка от "Цариградско шосе" до летище София, ще започне в началото на есента. Вече са изпратени писма за сключване на договорите с победителите в две от позициите в търга - обединенията "Станилов – Метропроект" и "Метро Дружба", каза изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев. За третия участък от разширението, където победител е консорциумът "Метро Сифер", процедурата по подписването на контракта ще стартира до дни, увери той. Братоев допълни, че там процедурата се е забавила заради обжалване на избора пред Комисията за защита на конкуренцията от един от отстранените участници. Изграждането на участъка ще струва 136 млн. лв., а средствата са осигурени от оперативна програма "Транспорт". Срокът, в който трябва да бъде изпълнена отсечката от близо 5 км, е 28 месеца.

Реалното строителство по трасето се очаква да започне в началото на септември – дни след като в експлоатация вече трябва да е вторият метродиаметър – от жк "Обеля " до бул. "Черни връх".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

34 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat
    • - 7
    • + 39

    До тук - добре. Ако е писано,до края на 2014 година 1-я и 2-1 лъч ще стигнат програмните цели - летище София, Бизнес парк София, Хладилника. Да се надяваме,че ще може да бъде добавена 1 станция до 'Камбаните' и още една до 'Фантастико' при възел 'Драгалевци' на Околовръстното.

    За новият бюджетен период на ЕС остава да правим 3-я.

    Нередност?
  • 2
    rainbou1 avatar :-P
    rainbou1
    • - 45
    • + 20

    Ееей, не се спряха тия.
    15 минути отнема пътуването, ако не спира влака.
    По една минута като се сложи на всяка спирка - ето ти 25.
    И то ако няма отваряния и затваряния като на Константин Величков.

    Един съвет:
    Не знам колко е възможно, ама пуснете един влак само от Константин Величков до Сердика или поне от Люлин до Сердика, че в час пик това е най-проблемната част и си е таковало таковата.

    Нередност?
  • 3
    graf_fonpur4evi4 avatar :-|
    Граф фон Пърчевич
    • - 15
    • + 13

    Липсва обаче трасето Обеля-Мрамор-Летище Добрословци!!!:)

    Нередност?
  • isumu
    • - 112
    • + 26

    С тези 153 млн. лева за влакчетата (да не говорим за всичките 550 млн. лева - европари) можеше да се построи един лот от магистрала Хемус ... поне до Плевен. Естествено автомагистралата не е спешна и не засяга развитието на цяла Северна България, затова по-важното е софийското метро да се направи, така че да поеме още СЕЛЯНИ от провинцията, а нея ще отложим за следващия програмен период: 2014-2020!!!!

    Нередност?
  • 5
    ial avatar :-|
    ial
    • - 56
    • + 15

    С Европейски пари ББ финансира руската икономика, хм.

    Нередност?
  • 6
    vascoo avatar :-|
    Vassco
    • - 1
    • + 24

    Тези журналисти пак нещо с аобъркали. Частта от надлез Надежда до Обеля в началото наистина се финансираше с пари от ЕЦБ, но после беше включена също в ОП Транспорт и парите за нея бяха възстановени от програмата.

    Нередност?
  • 7
    graf_fonpur4evi4 avatar :-P
    Граф фон Пърчевич
    • - 5
    • + 15

    До коментар [#6] от "Vassco":Парите явно са били недостатъчни за грамотно проектиране на надземната инфраструктура - поради което задръстването на кръстовището Ломско шосе и Бели Дунав е забележително. Принос в градоустроиството е и висящата метростанция над Какача. Определено няма нищо общо с гарата на Кензо Танге в Скопие.Половината тротоар зает от футболно игрище на кръговото под метростанцията също е за отбелязване!

    Нередност?
  • 8
    asparuhkanchov avatar :-|
    asparuhkanchov
    • - 32
    • + 29

    Ще се стига ли от Централна гара до летището без прикачване, и ако не защо? По вина на кой софийски дебил?

    Нередност?
  • 9
    hi_hi avatar :-|
    Хи-хи
    • - 12
    • + 3

    Да го направят еднопосочно.......

    Нередност?
  • 10
    vesko_dechev avatar :-P
    Веселин Дечев
    • - 2
    • + 20

    Господи!
    най-сетне една истински интересна статия!

    Нередност?
Нов коментар