През есента започва строителството на метрото до летището
От края на август от "Обеля" до "Лозенец" ще се стига за 15 минути
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Разширението на първият лъч на софийското метро - участъка от "Цариградско шосе" до летище София, ще започне в началото на есента. Вече са изпратени писма за сключване на договорите с победителите в две от позициите в търга - обединенията "Станилов – Метропроект" и "Метро Дружба", каза изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев. За третия участък от разширението, където победител е консорциумът "Метро Сифер", процедурата по подписването на контракта ще стартира до дни, увери той. Братоев допълни, че там процедурата се е забавила заради обжалване на избора пред Комисията за защита на конкуренцията от един от отстранените участници. Изграждането на участъка ще струва 136 млн. лв., а средствата са осигурени от оперативна програма "Транспорт". Срокът, в който трябва да бъде изпълнена отсечката от близо 5 км, е 28 месеца.
Реалното строителство по трасето се очаква да започне в началото на септември – дни след като в експлоатация вече трябва да е вторият метродиаметър – от жк "Обеля " до бул. "Черни връх".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
34 коментара
До тук - добре. Ако е писано,до края на 2014 година 1-я и 2-1 лъч ще стигнат програмните цели - летище София, Бизнес парк София, Хладилника. Да се надяваме,че ще може да бъде добавена 1 станция до 'Камбаните' и още една до 'Фантастико' при възел 'Драгалевци' на Околовръстното.
За новият бюджетен период на ЕС остава да правим 3-я.
Ееей, не се спряха тия.
15 минути отнема пътуването, ако не спира влака.
По една минута като се сложи на всяка спирка - ето ти 25.
И то ако няма отваряния и затваряния като на Константин Величков.
Един съвет:
Не знам колко е възможно, ама пуснете един влак само от Константин Величков до Сердика или поне от Люлин до Сердика, че в час пик това е най-проблемната част и си е таковало таковата.
Липсва обаче трасето Обеля-Мрамор-Летище Добрословци!!!:)
С тези 153 млн. лева за влакчетата (да не говорим за всичките 550 млн. лева - европари) можеше да се построи един лот от магистрала Хемус ... поне до Плевен. Естествено автомагистралата не е спешна и не засяга развитието на цяла Северна България, затова по-важното е софийското метро да се направи, така че да поеме още СЕЛЯНИ от провинцията, а нея ще отложим за следващия програмен период: 2014-2020!!!!
С Европейски пари ББ финансира руската икономика, хм.
Тези журналисти пак нещо с аобъркали. Частта от надлез Надежда до Обеля в началото наистина се финансираше с пари от ЕЦБ, но после беше включена също в ОП Транспорт и парите за нея бяха възстановени от програмата.
До коментар [#6] от "Vassco":Парите явно са били недостатъчни за грамотно проектиране на надземната инфраструктура - поради което задръстването на кръстовището Ломско шосе и Бели Дунав е забележително. Принос в градоустроиството е и висящата метростанция над Какача. Определено няма нищо общо с гарата на Кензо Танге в Скопие.Половината тротоар зает от футболно игрище на кръговото под метростанцията също е за отбелязване!
Ще се стига ли от Централна гара до летището без прикачване, и ако не защо? По вина на кой софийски дебил?
Да го направят еднопосочно.......
Господи!
най-сетне една истински интересна статия!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.