Московски: Ще има санкции за автобусни пратки без придружител
Редовни проверки на багажа на пътниците и рзширяване на видеонаблюдението на летищата извън терминалите са две от мерките, които планират от транспортното министерство след атентата в Бургас


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Автобусните пратки без придружител са дейност, която не е регламентирана никъде, но се планират нормативни промени, така че в бъдеще за подобни пратки ще бъдат въведени сериозни санкции. Това обяви пред БНР министърът на транспорта Ивайло Московски. Въпросът за анонимните пратки и доколко те застрашават сигурността на летища, пристанища, авто и жп - гари, бе повдигнат след атантата в Бургас.
Предстои да бъде направен мониторинг на системите за видеонаблюдение - къде има и къде няма, като с МВР ще се съгласува и обхвата на видеонаблюдението, както и евентуалната нужда от разширяването му, коментира Московски.
Другите мерки за сигурност, които обмислят от транспортното министерство включват и редовни проверки на багажа на пътниците, както и разширяване на периметъра на видеонаблюдението в летищата извън терминалите.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
7 коментара
Уж изглежда логично, а всъщност е плитък лобизъм в полза на куриерските фирми. Защото:
1. Това че няма регулация не прави дейността незаконна или неморална, нали?
2. БДЖ прекарва колетните си пратки с ПЪТНИЧЕСКИ влакове. И по какво се различава от автобусните пратки без придружител?
3. Бомбата в Бургас не е увеличила риска от тероризъм в БГ и няма връзка между взривени еврейски граждани в Бургас и раздрънкан автобус по линията София-Видин. Нерде Ямбол, нерде Стамбул!
4. След два месеца взрива ще бъде забрваен в нашия бантустан и живота ще си тече както обикновено, няма полза от толкоз натягане. Всяко чудо за три дни.
По-добре да премахнат счупените автобуси и самозапалващи се влакове, които донесоха много повече жертви за последните 2 години, от пишман-терориста в Бургас. Смятайте труповете при Кардам и горящия автобус на магистралата и мислете кое как. Стига комсомолски плам, малко по-прагматично г-н министър!
Това е пълна глупост. Давайте да забраняваме, щото как може някой да прави нещо без ББ да му е позволил. Самолетите също возят товари (карго) освен багажа на пътниците. А дейността си е регламентирана - нарича се куриерска услуга.
И не, такава забрана няма да промени нищо. Както и да повече камери няма да променят нищо. Както и някой да ми рови в багажа няма да промени нищо. Тоест всичко това ще промени към по-лошо - към повече паника, към по-малко свобода, към повече държава.
И преди някой наплашен за кожицата си роб да почне да ми обяснява как било "в чужбина":
http://en.wikipedia.org/wiki/Postbus
До коментар [#1] от "misho73":
че е лобизъм, лобизъм е...
че е незаконно, незаконно е (държавата е съдружник поне на 50% от всичко), питай в НАП ако се съмняваш...
дали е морално...би следвало да не е, нали всички закони отразяват морала, но разписан...
ИДИОТ.
Оправи ли БДЖ, пътищата с най-много жертви в Европа, ограничения на 40-60 км на всеки 500 м междуградски път, разбитите мафиотски летища, Български Пощи, Гара София която е една огромна клоака?
Не.
Вместо това караме с фарове на 40 градуса жега и изгряващо слънце в 6 сутринта и кове забрани.
ИДИОТ. ИДИОТ. ИДИОТ.
Не знам дали някой е пътувал по Цариградско в посока Пловдив миналия петък. Пълен кошмар! Оказа се, че правят проверки по автобусите в посока към морето по т. нар. "Испански метод".
Ако решението е да се проверяват всички автобуси до морето в опит да се гарантира сигурността, да го правят осигурявайки съответните условия на автогарата - там от където потеглят.
Това, което практикуват в момента е абсолютен транспортен кошмар!
Наистина е много интересно, как и на кого се гарантира сигурността, проверявайки ВЕЧЕ НАТОВАРЕН автобус на изхода на София.
Все едно да проверяват самолетите след като са излетели от летищя София!
По думите на министъра през следващите дни трябва да се "фиксират всички трасета, които са за пасажери, т.е. да се знае точно входове, изходи, периметър, откъдето трябва да се премине, евакуационни средства".
Добре, А къде бяха отговорните чиновници и тяхното ръководство досега?
И до кога ще поддържате актуалността на тази информация?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.