Регионалното министерство: От магистрали към саниране
Успехът е усвояването на евросредствата за инфраструктура, а неуспехът - развитието на общините


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
от средствата по оперативна програма "Транспорт" са договорени, и то благодарение на строителството на магистралите и на софийското метро
Три завършени магистрали. Това си постави като цел номер едно в началото на мандата тогавашният министър на регионалното развитие и благоустройството, а сега президент Росен Плевнелиев. Трите конкретни обекта - "Тракия", "Люлин" и "Марица", се превърнаха и в основен приоритет на цялото управление, а започнатото от Плевнелиев се прехвърли като ангажимент на неговия наследник Лиляна Павлова.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
30 коментара
Аз имам въпрос: така построените магистрали имат нужда от непрекъсната поддръжка, която струва немалки пари? Тези пари предвидено ли е от къде ще дойдат? Това е класически проблем за много африкански държави, които първо строят, а после се сещат, че трябвало и поддръжка.
Прокредит банк, са най-активни, но защо министерството не наеме и обучи безработни младежи, които срещу комисьонна да предлагат санирането и да се усвояват евро пари, хем за заетост, хем за саниране?
Публикувано през m.capital.bg
Абе не знам какво е и що е, ама е факт, че в нашата страна всичко се случва бавно (ако изобщо се случи), мудно, мнооого трудно и винаги в последния момент. Що не можем да бъдем по-експедитивни - не знам, мисля си, че освен манталитет се прави и нарочно. И когато се случи да се завърши голям проект (например някоя магистрала), се почва хвалене, тръбене, фанфари, та и тъпан бием, да се похвалим. Може ли 40 години да строим една магистрала от 300 км и това да е повод за гордост? Еми мен ме е срам да обяснявам на приятели-чужденци защо при нас е така...
Ако ще им трябва още един мандат за да санират 200 сгради с Европейски средства и това да се отчете като успех то по-добре хората да не им го дават щото ще почне една караница коя от коя по-хубави сгради да се санират, коя най-модерна технология да изберат, и кои "най-читави" фирми да извършат дейността.
До коментар [#3] от "geordgeo":
Пречи ни ориенталско-селският манаталитет - хората от наше село са най-добри, най-работливи и прочее предрасъдаци. Работодател от Добрич откриващ производствен цех във Варна си води персонал от региона си поради една единствена причина - познава ги ( или семействата им ) от дълги години, давам го само като пример. Второто е шуро-баджанащината то ест ще се плащат/разпределят/дават едни пари ама да ги вземат наши хора ( все отбор юнаци ).
В БГ хората така и не проумяха че това което е направило обществата на Запад богати е изграждането на система която дърпа знаещият, можещият, кадърният, работливият нагоре в йерархията.
Затова успелите Българи зад граница са малко, а за български компании ( с бълграски собственици ) които имат успешен бизнес в уредени общества почти не може да се говори.
Извинявам се за грешката, предрасъдаци да се чете предрасъдъци.
pzachev
Поставяш много сериозен проблем отнасящ се до манталитета на бълтарина .Ние нямаме онова отношение към общото което имаме към собственото .Това е начин на мислене . Не пдържаме онова което е общо . Това нещо се култивира и този процес на запад е завършен .За съжаление ние сме в пъррвичния му етап. За пример мога да ви посоча общrте части в жилищните блокове и в по мащабен план мостовете над реките. Да сте видели например стоманени мостове минизирани и после добре боядисани у нас. Около 26 бояджии целогодишно рабтят на моста GOLDEN GATЕ в Сан Франциско..Мстовете ни са в окаяно полжение.Могат да се създадат много работни места именно във всички свери на подържането За тoва да помислят усмихващите се на снимката държавници.
До коментар [#7] от "hyram1": Благодаря ви за подкрепата! За мен по-скоро е интересно да разбера дали са предвидени тези разходи, и ако отговора е да, то от кое перо ще бъдат платени.
Защото да срежем лентата и се порадваме няколко месеца на нова магистрала е много приятно, но после това съоръжение трябва да се поддържа.
[quote#1:"pzashev"]Аз имам въпрос: така построените магистрали имат нужда от непрекъсната поддръжка, която струва немалки пари? Тези пари предвидено ли е от къде ще дойдат? Това е класически проблем за много африкански държави, които първо строят, а после се сещат, че трябвало и поддръжка.[/quote]
Едва ли поддръжката ще струва повече от поддръжката на сега съществуващите главни пътища. А при наличие на магистрали, трафика се концентрира основно там, а тежкотоварния(който разбива най-много един път) си се движи на 99% по тях. Т.е. парите за поддръжка няма да са много повече, защото "немагистралните участъци" ще са много по-евтини за поддръжка. Виж договорите на магистрала Люлин за поддръжка и сам ще се убедиш, че не си прав.
Коя е тази африканска държава, с построени пътища и неможеща да ги поддържа, че ми стана интересно?
До коментар [#9] от "djikata":
Здравейте! Кения и Камерун могат да бъдат два удачни примера как да си построиш магистрали не е достатъчно. В Кения (като при нас) много от тях са строени с помоща на ЕС.
Отчитайки общото състояние на пътищата в България, ние май нямаме пари (или ги крадат) да поддържаме и това което имаме. Та за това ми е чудно кой и с какви пари ще поддържа новите магистрали.
Къде, според Вас, мога да "видя договорите за магистрала Люлин"?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.