Регионалното министерство: От магистрали към саниране

Успехът е усвояването на евросредствата за инфраструктура, а неуспехът - развитието на общините

Лиляна Павлова пое Министерството на регионалното развитие и благоустройството, след като стана ясно, че Росен Плевнелиев се кандидатира за президент
Лиляна Павлова пое Министерството на регионалното развитие и благоустройството, след като стана ясно, че Росен Плевнелиев се кандидатира за президент
Лиляна Павлова пое Министерството на регионалното развитие и благоустройството, след като стана ясно, че Росен Плевнелиев се кандидатира за президент    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
Лиляна Павлова пое Министерството на регионалното развитие и благоустройството, след като стана ясно, че Росен Плевнелиев се кандидатира за президент    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
90%

от средствата по оперативна програма "Транспорт" са договорени, и то благодарение на строителството на магистралите и на софийското метро

Три завършени магистрали. Това си постави като цел номер едно в началото на мандата тогавашният министър на регионалното развитие и благоустройството, а сега президент Росен Плевнелиев. Трите конкретни обекта - "Тракия", "Люлин" и "Марица", се превърнаха и в основен приоритет на цялото управление, а започнатото от Плевнелиев се прехвърли като ангажимент на неговия наследник Лиляна Павлова.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
30 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    pzashev avatar :-|
    pzashev
    • - 26
    • + 21

    Аз имам въпрос: така построените магистрали имат нужда от непрекъсната поддръжка, която струва немалки пари? Тези пари предвидено ли е от къде ще дойдат? Това е класически проблем за много африкански държави, които първо строят, а после се сещат, че трябвало и поддръжка.

    Нередност?
  • 2
    ivaylo.simeonov2 avatar :-|
    Ивайло Симеонов
    • - 6
    • + 7

    Прокредит банк, са най-активни, но защо министерството не наеме и обучи безработни младежи, които срещу комисьонна да предлагат санирането и да се усвояват евро пари, хем за заетост, хем за саниране?

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 3
    chip avatar :-|
    chip
    • - 7
    • + 16

    Абе не знам какво е и що е, ама е факт, че в нашата страна всичко се случва бавно (ако изобщо се случи), мудно, мнооого трудно и винаги в последния момент. Що не можем да бъдем по-експедитивни - не знам, мисля си, че освен манталитет се прави и нарочно. И когато се случи да се завърши голям проект (например някоя магистрала), се почва хвалене, тръбене, фанфари, та и тъпан бием, да се похвалим. Може ли 40 години да строим една магистрала от 300 км и това да е повод за гордост? Еми мен ме е срам да обяснявам на приятели-чужденци защо при нас е така...

    Нередност?
  • 4
    tsyrvulan avatar :-P
    tsyrvulan
    • - 13
    • + 8

    Ако ще им трябва още един мандат за да санират 200 сгради с Европейски средства и това да се отчете като успех то по-добре хората да не им го дават щото ще почне една караница коя от коя по-хубави сгради да се санират, коя най-модерна технология да изберат, и кои "най-читави" фирми да извършат дейността.

    Нередност?
  • 5
    tsyrvulan avatar :-|
    tsyrvulan
    • - 5
    • + 16

    До коментар [#3] от "geordgeo":

    Пречи ни ориенталско-селският манаталитет - хората от наше село са най-добри, най-работливи и прочее предрасъдаци. Работодател от Добрич откриващ производствен цех във Варна си води персонал от региона си поради една единствена причина - познава ги ( или семействата им ) от дълги години, давам го само като пример. Второто е шуро-баджанащината то ест ще се плащат/разпределят/дават едни пари ама да ги вземат наши хора ( все отбор юнаци ).

    В БГ хората така и не проумяха че това което е направило обществата на Запад богати е изграждането на система която дърпа знаещият, можещият, кадърният, работливият нагоре в йерархията.

    Затова успелите Българи зад граница са малко, а за български компании ( с бълграски собственици ) които имат успешен бизнес в уредени общества почти не може да се говори.

    Нередност?
  • 6
    tsyrvulan avatar :-|
    tsyrvulan
    • - 8
    • + 6

    Извинявам се за грешката, предрасъдаци да се чете предрасъдъци.

    Нередност?
  • 7
    hyram1 avatar :-|
    hyram1
    • - 6
    • + 7

    pzachev
    Поставяш много сериозен проблем отнасящ се до манталитета на бълтарина .Ние нямаме онова отношение към общото което имаме към собственото .Това е начин на мислене . Не пдържаме онова което е общо . Това нещо се култивира и този процес на запад е завършен .За съжаление ние сме в пъррвичния му етап. За пример мога да ви посоча общrте части в жилищните блокове и в по мащабен план мостовете над реките. Да сте видели например стоманени мостове минизирани и после добре боядисани у нас. Около 26 бояджии целогодишно рабтят на моста GOLDEN GATЕ в Сан Франциско..Мстовете ни са в окаяно полжение.Могат да се създадат много работни места именно във всички свери на подържането За тoва да помислят усмихващите се на снимката държавници.

    Нередност?
  • 8
    pzashev avatar :-|
    pzashev
    • - 8
    • + 6

    До коментар [#7] от "hyram1": Благодаря ви за подкрепата! За мен по-скоро е интересно да разбера дали са предвидени тези разходи, и ако отговора е да, то от кое перо ще бъдат платени.

    Защото да срежем лентата и се порадваме няколко месеца на нова магистрала е много приятно, но после това съоръжение трябва да се поддържа.


    Нередност?
  • 9
    zstoykov avatar :-|
    Zhivko Stoykov
    • - 2
    • + 12

    [quote#1:"pzashev"]Аз имам въпрос: така построените магистрали имат нужда от непрекъсната поддръжка, която струва немалки пари? Тези пари предвидено ли е от къде ще дойдат? Това е класически проблем за много африкански държави, които първо строят, а после се сещат, че трябвало и поддръжка.[/quote]

    Едва ли поддръжката ще струва повече от поддръжката на сега съществуващите главни пътища. А при наличие на магистрали, трафика се концентрира основно там, а тежкотоварния(който разбива най-много един път) си се движи на 99% по тях. Т.е. парите за поддръжка няма да са много повече, защото "немагистралните участъци" ще са много по-евтини за поддръжка. Виж договорите на магистрала Люлин за поддръжка и сам ще се убедиш, че не си прав.

    Коя е тази африканска държава, с построени пътища и неможеща да ги поддържа, че ми стана интересно?

    Нередност?
  • 10
    pzashev avatar :-|
    pzashev
    • - 7
    • + 8

    До коментар [#9] от "djikata":
    Здравейте! Кения и Камерун могат да бъдат два удачни примера как да си построиш магистрали не е достатъчно. В Кения (като при нас) много от тях са строени с помоща на ЕС.
    Отчитайки общото състояние на пътищата в България, ние май нямаме пари (или ги крадат) да поддържаме и това което имаме. Та за това ми е чудно кой и с какви пари ще поддържа новите магистрали.
    Къде, според Вас, мога да "видя договорите за магистрала Люлин"?

    Нередност?
Нов коментар