БДЖ си получи субсидията

Компанията залага на борба срещу гратисчиите и кражбите на гориво, за да подобри финансовото си състояние

Според транспортния министър Ивайло Московски резервите в безбилетните пътувания са в милиони.
Според транспортния министър Ивайло Московски резервите в безбилетните пътувания са в милиони.
Според транспортния министър Ивайло Московски резервите в безбилетните пътувания са в милиони.    ©  Мария Съботинова
Според транспортния министър Ивайло Московски резервите в безбилетните пътувания са в милиони.    ©  Мария Съботинова

Субсидията на БДЖ ще бъде възстановена. Това обяви министърът на транспорта Ивайло Московски след срещата в Министерството на финансите между ръководството на БДЖ и двете отговорни ведомства. Няма да има нито намаляване на влакове, нито съкращения на служители. 

В началото на юли финансовото ведомство спря държавната субсидия в размер на 14 млн. лв. на месец, която се отпуска на  "БДЖ – Пътнически превози". А причината е, че компанията е спряла да обслужва заем към Световната банка. Преди дни министърът на финансите Симеон Дянков заяви, че ще възстанови субсидията само ако му бъдат представени допълнителни мерки за намаляване на разходите и увеличаване на приходите. Срокът ръководството на БДЖ да направи това изтече в понеделник.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
42 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    rainbou1 avatar :-|
    rainbou1
    • - 9
    • + 14

    В развитите държави по ред причини железниците се субсидират.
    За съжаление България е малка и бедна страна.
    Според мен трябва да се съкратят нерентабилните линии - и където може да се пуснат автобуси.
    А живот и здраве след време като се замогнем - да оправят положението.

    Нередност?
  • 2
    bestbuy avatar :-?
    За да останат ХОРА в България.
    • - 10
    • + 12

    Ами когато видно, младо КОМУНИСТЧЕ (позаинтересувайте се де, от миналото му) като др. владимиров, ръководят БДЖ - резултата е налице.

    Нередност?
  • 3
    ibmibm avatar :-|
    ibmibm
    • - 6
    • + 19

    От вчера в почивната станция на БДЖ в Приморско пребивава с цел почивка управителят на БДЖ – Товарни превози Пламен Джуров. Питаме се дали антикризисния щаб заседава на плажа? Най-отвратителното обаче е, че Пламен Джуров е там със служебното Пежо. Лесно може да се изчисли колко човека са уволнени, за да може този безотговорен човек да ходи за тяхна сметка на море. И това ли е антикризисната политика на БДЖ? Лесно можете да установите присъствието на въпросния Джуров в станцията – почива в един от четирите апартамента.

    Нередност?
  • 4
    ibmibm avatar :-|
    ibmibm
    • - 6
    • + 6

    От вчера в почивната станция на БДЖ в Приморско пребивава с цел почивка управителят на БДЖ – Товарни превози Пламен Джуров. Питаме се дали антикризисния щаб заседава на плажа? Най-отвратителното обаче е, че Пламен Джуров е там със служебното Пежо. Лесно може да се изчисли колко човека са уволнени, за да може този безотговорен човек да ходи за тяхна сметка на море. И това ли е антикризисната политика на БДЖ? Лесно можете да установите присъствието на въпросния Джуров в станцията – почива в един от четирите апартамента.

    Нередност?
  • 5
    trezven avatar :-|
    Трезвен
    • - 4
    • + 8

    [quote#1:"rainbou1"]и където може да се пуснат автобуси. [/quote]

    То именно това е целта в съсипването на БДЖ- да се пуснат автобуси или поне нишата оставена от тях да бъде поета от мутренските автобусни фирми.

    Не мисля, че водещото точно в жп транспорта трябва да е винаги печалбата- но поне загубите да са разумни или оправдани с качество или принос за икономиката и обществото. Поне разликата между Английските и Немските влакове ме кара да мисля така.

    Нередност?
  • 6
    vesko_dechev avatar :-|
    Веселин Дечев
    • - 3
    • + 19

    БДЖ си получи субсидията
    ...
    Ем тогава защо да се реформират?
    Да не са луди?!

    Нередност?
  • 7
    vesko_dechev avatar :-|
    Веселин Дечев
    • - 3
    • + 16

    [quote#5:"Трезвен"]То именно това е целта в съсипването на БДЖ- да се пуснат автобуси или поне нишата оставена от тях да бъде поета от мутренските автобусни фирми. [/quote]

    Няма сила на Земята дето да попрачи на хората да искат по-хубавото, по-бързото или по-изгодното!
    Да направят всички влакове като Сименсите, да сложат подовни спални вагони и рестпранти и тогава да имат претенции
    Аз на такъв "влак" като досегашните доброволно НЯМА ДА СЕ КАЧА!

    Няма спални, няма кушети, една водичка няма откъде да си купиш във влака и пътуваш 8 часа за 450 километра.В 21ви век
    Опомнете се хора!
    Зимата по южните линии редовно стават закъснения от по няколко часа!АБСУРД!!
    Да направят линиите да вземат София-Варна за 3 часа-всички ще пътуваме с тях!
    Ама да се субсидира една мизерия, с моите пари-моля моля!

    Нередност?
  • 8
    trezven avatar :-|
    Трезвен
    • - 6
    • + 12

    До коментар [#7] от "vesko_dechev":

    То не може само автобусите да са единствената опция. Свръхтежките товари се карат само с влак. Ако стане патаклама как ще прехвърлиш 2 танка от Северна в Южна България? Какъв транспорт препоръчваш на ползващите теснолинейката?

    ЖП транспорта трябва да се развива, това че преднамерено се унищожава не може да бъде довод, че няма бъдеще.

    Нередност?
  • 9
    vesko_dechev avatar :-|
    Веселин Дечев
    • - 3
    • + 13

    До коментар [#8] от "Трезвен":

    правилно,но това не значи че до всяко село и аланка трябва да има линия.Като не е на печалба да се направи или закрие.
    Не работа на БДЖ да изпънява социални функции
    Ако държавата иска да подпомогне някого да му плати билета, но тпва БГЖ да работи на загуба трябва да се прекрати
    ДА не говорим, че няма елементарна далноводностъ в БДЖ-по правници няма места по централни направления.Защо?БДЖ за първа година ли возят пътници по празници? Ако трябва ще спрат 2 селски влака и щеги пренасочат към важните линии
    А те разкарват празни вагони от село А до село Б
    Абсурд!

    Нередност?
  • 10
    trezven avatar :-|
    Трезвен
    • - 1
    • + 8

    До коментар [#9] от "vesko_dechev":

    Убеден съм, че доста малко от маршрутите на БДЖ са нерентабилни, защото основните линии са между областни градове.

    Тъй като имам познат работещ в депото, това което са ми споделяли е, че далеч по-тежък е проблема не със самите мотриси и локомитив, а със качеството на релсовия път. По-голямата част от него е износен до степен, че всяка скорост над 50-60 км/ч носи реален риск от дерейлиране.

    Нужни са жестоки реформи, включване на кадърни частни компании (но все пак запазване на държавното участие) и набиране на средства за подновяване и развитие на нови линии. Иначе рискуваме да задълбочим проблема с концентрирането на населението само в няколко центрове.

    Световния опит е богат, да сядат и да преписват.

    Нередност?
Нов коментар