Три години правителство на ГЕРБ: Транспорт с нулева скорост

Макар и пътят за реформи по земя, въздух и вода да е ясен, действията на ресорните управляващи са прекалено бавни

Транспортният министър Ивайло Московски даде заявка за радикални реформи в БДЖ. Резултат обаче няма
Транспортният министър Ивайло Московски даде заявка за радикални реформи в БДЖ. Резултат обаче няма    ©  Анелия Николова
Транспортният министър Ивайло Московски даде заявка за радикални реформи в БДЖ. Резултат обаче няма
Транспортният министър Ивайло Московски даде заявка за радикални реформи в БДЖ. Резултат обаче няма    ©  Анелия Николова

Транспортът е добре, когато е в движение. В ресорното министерство обаче има някои процеси, които от години са зациклили. И макар посоката да е правилна, скоростта е под допустимата.

Задачите пред това ведомство са ясни. Подопечните му мастодонти като Български държавни железници, "Български пощи" да бъдат оздравени и приспособени към пазарна икономика. Да бъдат осигурени капитали и добро менажиране за занемарената инфраструктура като пристанища и малки летища. Проектите за изграждане на транспортни обекти с пари от Брюксел да се реализират и да се подготвят тези, които ще се строят в бъдеще. Електронното правителство да стане факт. А частният транспортен бранш да работи при прозрачни правила и в условията на честна конкуренция. Въпреки пределно изкристализираните цели обаче придвижването към тях не минава гладко.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се