Държавата предвижда данъчни преференции за електромобилите
Националният план в подкрепа на този вид транспорт ще бъде внесен в Министерски съвет до края на август и може да влезе в сила още до края на годината


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
За електромобилите да не се плаща такса за регистрация, местни данъци и такси, както и да не се купуват винетки. Това предвижда националният план за подпомагане на този вид транспорт, който трябва да бъде внесен в Министерски съвет до края на август. Това заяви пред журналисти министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев, цитиран от БТА. Министър Добрев се надява мерките, включени в него, да влязат в сила до края на годината.
Междувременно и кметът на София Йорданка Фандъкова заяви, че за електромобилите няма да се плащат такси във всички зони за паркиране в центъра на столицата. Това е част от политиката на местната власт да насърчава екологичните видове транспорт. Според Добрев това е идея, която може да бъде заложена и в националния план за електромобилите като законова мярка за всички градове в страната. Друга идея предвижда за електромобилите да бъде разрешено да се движат в буслентите, като това ще бъде и допълнително улеснение за собствениците им.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
130 коментара
Някой може ли да дефинира какво е "електромобил"? Или евентуално да даде линк към съответната административна дефиниция...?
В смисъл ако сложа електродвигател на задните колелета на астрата и забия 3 акумулатора на в багажника (хехе споко нямам АГУ) броя ли се за електромобил?
С други думи прави ли се разлика между оригинални електромобили, хибриди и самоделки?
Защото нещо не вярвам някой да се бръкне 42000 евро за Ампера само и само да паркира без пари :)
Поздрави на всички :)
А кога смятат да вдигнат данъка за стари автомобили над 10-15 години, които само замърсяват? По-високи данъци ще откаже хората да карат по-стари коли, както е навсякъде в Европа.
Същото трябва да важи и за късите коли (под 3.8 метра).
Трябва да се разреши такситата да могат да бъдат не само жълти. Освен това всяка кола да може да превозва срещу заплащане без данъци.
В синята и зелената зона и по пътищата, където максималната скорост е до 50 км да не са задължителни коланите. Дневните фарове да не са задължителни поне в населено място.
Така, както трамваите почти винаги са с предимство пред автомобилите, така и автомобилите да са почти винаги с предимство пред пешеходците. Така пешеходците няма да имат фалшивото усещане за предимство, заради което гинат.
В момента с тези новости се стига до ситуация колите да спират на пешеходец, който минава по пешеходна пътека и той от неудобство, че го чакат толкова коли, се затичва, за да не ги кара да чакат (днес имах такъв случай) - самите пешеходци не искат такива права, каквито насила им се дават за сметка на шофьорите. Трябва да се върне старото положение и реално да важат правилата от социализма, когато и на пешеходна пътека пешеходците чакат колите, а пешеходната пътека само има отношение към отговорността при ПТП. Пешеходците могат да почакат, не е нужно да минават за секунди през пътя.
Да бе да!
И утре ще го отмени или ще им измисли някакви данъци
Този филм вече сме го гледали!
Заттоова и читав инвеститор не ще да стъпи тук освен ако няма някаква суперграндиозна възможност за далавери
[quote#2:"darostinta"]По-високи данъци ще откаже хората да карат по-стари коли, както е навсякъде в Европа. [/quote]
Насила не стават такива работи
Хората ако имат пари сами ще си купуват нови
Вдигнаха тока, така че и този вариант отпада! Да не говорим, че те винаги уж измислят преференции, после ги отменят и измислят нещо с което да скубят.
До коментар [#4] от "vesko_dechev":
Могат да карат Грейт лоул или Датчия, както стана в Румъния. Или да използват колело за придвижване. Тези стари колите, които аз доста често срещам по улиците със сигурност не са минали технически преглед без някой да си е затворил очите. Те са опасни не само за собствениците.
Ало министърчо, защо надписите върху колонката не са на официалния език в България?
До коментар [#1] от "Delta Sigma":
Може и самоделка , но трябва да мине технотест .
Едва ли някой ще прави междуградски преходи с електромобил , поне в близко бъдеще .Малки са и не могат да носят багаж , така че винетките едва ли са предимство .
[quote#1:"Delta Sigma"]С други думи прави ли се разлика между оригинални електромобили, хибриди и самоделки? [/quote]
Хибридът не е електрически. Личи и от името. Ел.мотора е спомагателен, не е основен.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.