Саймън Анхолт: България не е на радара, защото нищо не се случва
Експертът по национална репутация пред "Капитал" за Олимпиадата, имиджа и терористичните атаки
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Профил
Саймън Анхолт е създателят на идеята за Nation brand. Британският изследовател поддържа три индекса - Nation Brands Index, City Brands Index и State Brands Index, за които ежегодно следи мнението на 20 хил. души от 25 държави. Носител е на престижната Nobels Colloquia Prize for Economics. Анхолт е водещият експерт в света по въпросите на националната репутация и подсилването на конкурентоспособността на отделните държави. Освен дългогодишен съветник на британското правителство Анхолт е работил с над 40 държави и международни организации."Международното обществено мнение е последната останала суперсила", обича да казва един от най-популярните специалисти по управление на националната репутация Саймън Анхолт. България за щастие не е във война с тази суперсила, но, уви, не е и сред близките й приятели. Въпреки че държавите около нас се тресат от различни кризи, държавата не успява да спечели много от тукашното спокойствие. В същото време атентатът в Бургас вкара България в устата на световните медии, но по възможно най-лошия начин.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
11 коментара
Толкова вярно, че чак безочливо!
И слава Богу!
"Бяха отделени 15 млн. лв. за Агенцията за инвестиции, които ще бъдат разпределени между конференции, кръгли маси, бизнес срещи с потенциални инвеститори..."
Ако ще се инвестират за срещи с никого като оная в Катар или както 100-те хиляди от хората на Миро Тъпото за страница във Фейсбук, далаверата е повече от ясна.
Ако не беше трагично, щеше да е адски смешно.
Егати идиотското мислене - понеже у комшиите тресе и гори, се питаме (па и чужденци питаме) не е ли БГ с по-добър образ навън! Демек - щом на Вуте му е зле, яз съм добре, нищо, че не съм добре...Тоя народ му трябва една гьостерица, ама така - по-чепата, па бой, докато уври дебелата българска кратуна. Просто е невероятно, че такава тема изобщо се развива, да не говорим, че и пред чужденци, че и специален форум се прави....Ами той-чужденецът- горе-долу това с гьостерицата е направил, само че с думи:"Разговорът и дискусията с него минаха при изключителен интерес и затова година и половина по-късно отново разговаряме с него. "Не мога да си спомня да съм чувал нещо за страната в медиите или в обществения разговор оттогава", признава той."
бла, бла, бла общи приказки и учебникарски постановки, парите за кръгли маси и реклами във финансови издания няма да ги коментирам. by the way..... нещо не разбрах какво точно сме щели да им предлагаме на потенциалните инвеститори, продуктът ми липсва в цялата тази история... Иначе браво на Саймън Анхолт, добра бизнес ниша си е разработил...
Поредните тъпи коментари по форумите... "Не знам какво пише тука, ама не ме кефи в България, а щом мене не ме кефи, значи няма какво да покажем на инвеститорите. А Саймън Анхолт в много умен - въпреки че нищо кой знае колко фундаментално не казва и в тази статия"...
Капитал, всъщност какво конкретно се случи след вашата инициатива за "разработване" на марката България?
"Бяха отделени 15 млн. лв. за Агенцията за инвестиции, които ще бъдат разпределени между конференции, кръгли маси, бизнес срещи с потенциални инвеститори и реклами в големи финансови издания като Financial times, Economist, Reuters и др."
Извинявайте, но това не е стратегия, а безсмислено и безцелно харчене на нашите пари... Всяка една стратегия започва със стратегическа цел/цели...
КОЯ Е НАШАТА СТРАТЕГИЧЕСКА ЦЕЛ?
Капитал,
Обикновено съм скептична към писане на коментари към ваши статии, защото по нищо не се вижда, че някой от редакцията ги чете или ги взема под внимание.
Независимо от това обаче, изводът че "България не е на радара" толкова точно съвпадна с моите наблюдения, че просто няма как да не реагирам.
Само преди две седмици участвах в индивидуална квалификационна дейност по секторна програма „Грюндвиг”, Програма ”Учене през целия живот” . Присъствахме 24 човека от около 10 държави от ЕС. Участниците са обучители, представители на НПО или преподаватели, т.е. хора , които се итересуват от "света около тях". Но никой не беше чувал нещо за България, "нито лошо, нито добро" както се изрази един колега. Дори и участничката от Брюксел не знаеше нищо за нас.
Защо? Кой разработва и прилага тези несполучиви, но скъпо струващи Комуникационни/ Маркетинг стратегии? Разбира се това са държавни агенции и подизпълнители, които документално отчитат бляскави резултати. Явно, планираните и изпълнени от тях дейности нямат необходимото съдържание и атрактивност, че да спечелят нечие внимание. Разбира се, това е лично мое мнение, което, независимо, че е основано на опита на случайно подбрани "респонденти" , все пак се покрива и с изводите от вашата статия.
Но може би е време сравнително независима (медийна) организация да направи оценка на ефекта от похарчените пари и да представи обективна информация. Например, мониторинг и анализ на отпечатаните материали в публичните средста в ЕС за определен период от време ще даде добра представа къде се намираме.
Защо не опитате? Потърсете и съдействието на гражданския сектор, може и доброволци.....лично аз с удоволствие ще участвам.
До коментар [#8] от "dbebenova":
"Участниците са обучители, представители на НПО или преподаватели..."
От чисто любопитство, каква е разлкиката между обучител и преподавател? Синоними ли са или са думи с различно значение?
Точен въпрос! "Преподавател" обикновено се използва за длъжностно лице в обучаваща институция, докато "обучителят" може и да не е на постоянен договор, а да бъде нает за извършване на единична дейност. Но това е обяснение от практиката. Не съм проверявала в речник. Може би ти ще провериш.
Всъщност употребата на тези думи ли е единственото, което прави впечатление в моя коментар?!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.