С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
137 13 авг 2012, 18:49, 19331 прочитания

Наказанието да живееш в центъра

Правилата за паркиране в София не решават проблеми, а създават нови

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Да паркираш колата си в центъра на София се оказва по-скоро наказание за хората, живеещи в тази част на града, отколкото привилегия. Новите правила за паркирането в столицата, които влизат в сила на 1 септември, вкараха тези от жителите на една от двете зони за платено паркиране - синя или зелена, във вихъра на поредния бюрократичен хаос. В общия случай, за да изпълнят изискванията на новата Наредба за организация на движението в Столичната община, живеещите в центъра трябва да подготвят солидна папка от документи и квитанции за платени данъци и такси. Освен с осигуряването на купчина хартия операцията е свързана и с финансови разходи и загуба на време. При това от "привилегията" не могат да се възползват всички живеещи в центъра, а само тези, които са с постоянен адрес в зоната, а това означава, че за всички наематели в централните части въпросът не е решен. Не е помислено и за тези случаи, в които няколко поколения или семейства делят един апартамент (например жилището е собственост на родителите, а колата - на децата. Реално обаче и за другите гаранцията не е 100%, тъй като след подаването на необходимите документи подлежат на одобряване от служителите на общинската фирма "Център за градска мобилност". Всички тези проблеми тази седмица ще родят поредния граждански протест.

Плати и може би ще получиш


И всичко това, за да се сдобият с един документ (т.нар. винетен стикер за паркиране), който не им гарантира, че веднъж предплатили за общинската услуга, ще я получат или ще се наложи повторно да заплащат за нея. Причината е, че стикерът позволява автомобилът да се паркира безплатно само в карето по местоживеене. Ако в този периметър няма свободно място, ще важат условията за съответната зона, т.е. плащане на час.
А става въпрос за немалки суми: ако адресът по местоживеене е в обхвата на новата синя зона, цената на годишната винетка е 150 лв., а на месец - 15 лв. За зелената зона ще се плащат 100 лв. за година или 10 лв. за месец. За втора кола цената се утроява и става съответно 450 лв. и 300 лв. на година.

Ако това не ми харесва

Още с приемането й наредбата събра куп негативи, но с наближаването на датата, в която тя ще започне да се прилага, напрежението започна да ескалира, а броят на хората "против" - да нараства лавинообразно. В резултат се очакват масови протести с блокиране на кръстовища, на които ще станем свидетели още тази седмица. За сряда от 17 часа е насрочен първият, който ще засегне кръстовището при паметника на Патриарх Евтимий. Организатори са гражданската инициатива "Стожер" и фейсбук инициативата "Не на данък паркинг".



Междувременно стана ясно, че само за седмица под инициираната от движение "Днес" преди близо месец подписка за отмяна на новите правила за платено паркиране в София подписа си са сложили над 7000 човека и така към 13 август в нея са се записали близо 14 хил. софиянци.
Същевременно от Facebook инициативата "Не на данък паркинг" подготвят и колективна жалба до Комисията за защита от дискриминация. Подписи в нея ще се събират до четвъртък.

Говори си, не ми пречиш

На фона на случващото се обаче "Център за градска мобилност" продължава масираната си рекламна кампания, която цели на мотивира живеещите в центъра да се снабдят с винетен стикер за паркиране. В луксозна брошура, разпространена по пощенските кутии и върху автомобилите из центъра, оттам призовават хората да не чакат последния момент, за да си издадат документа. А от постинг във Facebook страницата на "Център за градска мобилност" човек може да остане с впечатлението, че той работи в полза на гражданите: "Във връзка с влизането на новите правила за паркиране в синя и зелена зона офисите на ул. "Будапеща" 17 и на пл. "Възраждане" 1 ще бъдат с удължено работно време и ще приемат заявления за винетни стикери от 08:30 до 18:00 часа." Опашка от желаещи обаче пред гишетата на дружеството няма. Явно има защо.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седем идейни проекта за новия облик на "Св. Неделя" Седем идейни проекта за новия облик на "Св. Неделя"

Кандидатите бяха избрани от общо 14 участника, подали документи

17 ное 2019, 528 прочитания

Докторите настояват за по-малко пациенти в болниците Докторите настояват за по-малко пациенти в болниците

Личните лекари искат заплащане на прегледите на децата

17 ное 2019, 474 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Денис Ершов бил отведен принудително в следствието в Бургас

Информацията е потвърдена от МВР, самият той отрича да е бил задържан

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10