Какви са ефектите от скъпите горива
Ако цените се задържат високи, ще има спад на потреблението, свиване на печалби и възможни фалити
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Лято 2008 и 2012 си приличат по рекордно скъпите горива. Приликите обаче се изчерпват дотук. Разликите ще са в ефектите върху икономиката, ако настоящите цени се задържат опасно близо до 3 лв. за литър дизел и бензин.
Преди четири години бумът в икономиката ограничи ефекта от скъпите горива - те се прехвърлиха в крайните цени, но това не се усети съществено, тъй като доходите все още растяха, потреблението беше високо, а безработицата ниска. В момента икономиката е на обратния полюс. В подобна ситуация ефектите от скъпите горива ще са по-неблагоприятни - най-засегнатите сектори ще свиват маржовете си, докато това е възможно. Прехвърлянето в крайните цени на стоки и услуги пък ще доведе до инфлация и допълнително свиване на потреблението.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
32 коментара
Това е положението, след като невидимата ръка на Златев така е определила 3 лева цена за литъра. Колкото иска, толкова ще му плащаме.
Няма ли кой да каже "За бога братя, не зареждайте!"
Сериозно, ако потреблението падне и то падне не с 2 - 3%, а с 30 - 40% мислите ли, че бензинът ще е 3 лева?
Но не, българинът гладен ще ходи, децата му без обувки ще ходят, но бензин за Астрата ще има...
"Ако цените се задържат високи, ще има спад на потреблението, свиване на печалби и възможни фалити"
все едно досега въобще не е имало спад на потреблението, свиване на печалби и фалити
Ето с тази алтернатива: www.eco-energysource.com
няма да имате абсолютно никакви, както енергийни, така и транспортни проблеми! Разбира се, ако проекта получи необходимата за реализация, не само морална, но и финансова подкрепа!
[quote#4:"dzhafer"]
21 авг 2012 21:59 4 Отговор
- +
Ето с тази алтернатива: www.eco-energysource.com
няма да имате абсолютно никакви, както енергийни, така и транспортни проблеми! Разбира се, ако проекта получи необходимата за реализация, не само морална, но и финансова подкрепа[/quote]
Това прилича на перпетуум мобиле, което е невъзможно да се постигне според закона за съхранение на енергията. А Вие искате да получите повече енергия с по-малко изразходена? Това е невъзможно!
Не виждам защо е цялата истерия около бензина, като 80% и повече от бензиновите коли в България са на газ. Много рядко ми се случва като зареждам бензин да има повече от 1-2 коли пред мен на колонката с бензина, а отстрани на тази с газта са цяла върволица.
Ако взаимоотношенията на САЩ/Израел с Иран се влошат тез сметчици фундаментални директно с дебелия фулмастер по диагонал и отдолу цената умножена по 10.
Американоиди, кога ще наложите нови санкции на Иран по износа на петрол?
Иран отдавна ви санкционира, предстои ви тепърва да го разберете.
До коментар [#6] от "bibiiip ®":
Това изобщо не е вярно, сигурен съм, че колите на газ са не повече от 50% от бензиновите коли, а и проблемът не е в бензина, а в дизела - целия транспорт и селскостопанска техника се движат с дизел. Затова по веригата ще поскъпва всичко - и суровини, и стоки...
ГЕРБ, и най-вече Тиквата получават процент от горивата. Колкото и елементарно да звучи.
Иначе защо мълчат?
Публикувано през m.capital.bg
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.