Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Реформата в БДЖ ще се актуализира до края на август

През първите седем месеца дружеството е на загуба от около 10 млн. лв., която обаче се оказва с 13 млн. по-малка в сравнение с миналата година

Бившият директор на железниците Йордан Недев коментира, че приватизацията на "БДЖ-Товарни превози" е важен и спешен въпрос и дори заяви, че е по-добре дружеството да бъде подарено, но не и да остане държавно.
Бившият директор на железниците Йордан Недев коментира, че приватизацията на "БДЖ-Товарни превози" е важен и спешен въпрос и дори заяви, че е по-добре дружеството да бъде подарено, но не и да остане държавно.
Бившият директор на железниците Йордан Недев коментира, че приватизацията на "БДЖ-Товарни превози" е важен и спешен въпрос и дори заяви, че е по-добре дружеството да бъде подарено, но не и да остане държавно.    ©  Николай Николов
Бившият директор на железниците Йордан Недев коментира, че приватизацията на "БДЖ-Товарни превози" е важен и спешен въпрос и дори заяви, че е по-добре дружеството да бъде подарено, но не и да остане държавно.    ©  Николай Николов

До края на август ще бъде актуализиран Планът за преструктуриране и финансово стабилизиране на БДЖ. Това заяви временно изпълняващият длъжността изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД Велик Занчев, цитиран от агенция "Фокус". По думите му това най-вероятно ще бъде и последната най-голяма актуализация.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    npaine avatar :-|
    NPaine
    • - 9
    • + 9

    Правителството на Герб е неспособно да започна и да завърши каквито и да било реформи.

    Нередност?
  • 2
    daria_vip avatar :-P
    daria_vip
    • - 5
    • + 5

    До коментар [#1] от "NPaine":
    "Правителството на Герб е неспособно да започна и да завърши каквито и да било реформи. "

    Няма 2 мнения тук ,затова пък ГЕРБ са единственните които имат силното желание за продължително и дълготрайно присъствие в властта .
    Нещо което поред лидера им се брои като хубаво нещо .

    А според здравата логика тази бездънна БДЖ отдавна трябваше да е нарязана наскрап и реновирана,обновена изцяло с мортиси и нови релси дори и 200 лева да струва билета после до Бургас .
    Реформата започната преди 23 години е тръгнала както казват в казармата (казваха )върви и продължава там откъдето я заварихме 1989 специфично за БДЖ -Изгубени години -23 години на място .

    Нередност?
  • 3
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 5
    • + 3

    [quote#2:"Seola"],затова пък ГЕРБ са единственните които имат силното желание за продължително и дълготрайно присъствие в властта . [/quote]
    И единствената партия депрови практически стъпки да спечели и следващите парламентарни избори, останалите партии или ги няма въобще или си имат по интересни занимания от реалната политика, то строят АЕЦ, то се борят със СПИН, то откровено нищо не правят ден да мине, друг да дойде....

    Нередност?
  • 4
    npaine avatar :-|
    NPaine
    • - 3
    • + 5

    До коментар [#3] от "boby1945":

    Да и на мен ми е любопитно бездействието на останалите парламентарно предствавени партии...

    В последните месеци имаше достатъчно възможности и за десните и за левите да защитята интересите на хората, или най-малкото да симулират участие - я с проектозакон, я с иницииран дебат.

    По въпроса за горите всички се ослушваха като гърмяни зайци, за цигарените патрони ли там как се наричат също - вместо да разнищят лобистите от Герб, си траеха като идиоти.

    От всеки закон на Гербаджиите и изобщо от всяка гербаджийска дума изречена в парламента лъха на корупция и далавера, старите партии обаче категорично отказват да използват безобразията на герб срещу тях самите. Защо, не разбирам.

    Нередност?
  • 5
    pesheff avatar :-|
    Пешката
    • - 1
    • + 6

    толкова ли е трудно да се викнат едни консултанти от Дойче Бан и да им се плати да изготвят план за 2 години да се спрат течовете в системата и да се оптимизара БДЖ?!? След това да остане поне един представител от ДБ на борда на БДЖ който да действа като независим наблюдател.
    Да се качат тировете от турската до сръбската граници на влакове.
    Да се намалят гратис пътуванията - ако трябва да има и полиция във влаковете.
    При кражба на гориво - директно уволнение без право на обжалване.
    Да се кандидатства за обновяване на вагоните и локомотивите по всички възможни програми на ЕС , а и да се види как стоят нещата със бившите заводи за вагони и ремонт. Толкова ли е трудно там да се поправя подвижният състав?
    Или няма воля и стратегия, или се кара към умишлен фалит. Друго заключение няма.

    Нередност?
  • 6
    ibmibm avatar :-|
    ibmibm
    • - 2
    • + 4

    "Новият директор на железниците коментира, че се надява на подкрепата на Министерството на транспорта и на Министерството на финансите при актуализирането и изпълнението на плана за реформи."
    Велик Занчев очаква двете министерства да актуализират и да изпълняват плана за реформа на БДЖ?!? Това е просто нелепо. Само за това не трябва да бъде подписан договора му за управление. Още от самото начало, временно изпълняващия длъжността изпълнителен директор панически се застрахова.
    И един въпрос към мистър Занчев: Би ли споделил колко актуализации на т.нар. план за реформи в БДЖ са правени, докато той е бил финансов директор?

    Нередност?
  • 7
    ibmibm avatar :-|
    ibmibm
    • - 2
    • + 4

    За "Блиц" Великан Занчев е споделил че само за 1 седмица са наказани 20 човека от БДЖ. Представяте ли си всяка седмица шефовете на държавни фирми да излизат с комюнике колко служители са наказали? Това ли е дневния ред на БДЖ? Това ли са управленските решения? Прав е недев - АБСУРДНО Е!

    Нередност?
  • 8
    ibmibm avatar :-|
    ibmibm
    • - 2
    • + 5

    За "Блиц" Великан Занчев е споделил че само за 1 седмица са наказани 20 човека от БДЖ. Представяте ли си всяка седмица шефовете на държавни фирми да излизат с комюнике колко служители са наказали? Това ли е дневния ред на БДЖ? Това ли са управленските решения? Прав е недев - АБСУРДНО Е!

    Нередност?
  • 9
    tsonkooo avatar :-|
    Тsonkooo
    • + 6

    Дано се намерят подходящите хора и да оцелее БДЖ.

    Нередност?
  • 10
    agrotuz avatar :-?
    тимирут'
    • + 2

    Последователно провалят компанията по всички направления. Пътническите превози работели на загуба, товарните превози били неефективни, отдавна спряха да превозват колети и други пратки. На какво разчитат да им носи приходи, с които да си покриват разходите и да разплащат кредитите? Каква е ролята на държавата в определянето на посоката на развитие на холдинга?
    Постоянно се говори за някакви "реформи", които се ограничават само до съкращения на персонал и спиране на влакове в разписанието. А за инвестиции някога ще се помисли ли, за различна фирмена политика към клиентите, за различно ценообразуване и отказ от социалните функции?
    Единственото, което Недев е започнал да казва, но не е довършил, е за ролята на политиците. Напълно съм съгласен, че смяната на политиците по върховете се пренася и в мениджмънта на държавните фирми, което ги прави неустойчиви. Само да беше продължил - да каже какво точно искат политиците, когато съсипват холдинга и назначават некомпетентни мениджъри, какъвто е и той самият. За кого играят - за автомобилните превози ли, за конкурентни чужди ЖП-компании, които да влязат тук ли, или просто искат металите да отидат за скрап?

    Нередност?
Нов коментар