С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
17 3 сеп 2012, 11:55, 9608 прочитания

Авиоотряд 28 нямал лиценз за търговски превози

Това става ясно от отговор на Главна Дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" до "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Правителственият Авиоотряд 28 няма лиценз за търговски превози. Това става ясно от отговор на Главна Дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" до "Капитал" (вижте писмото вляво).

От отговора им става ясно, че общо четири летателни средства на правителството имат разрешение за опериране: Airbus А319 има разрешение за въздушни превози - полети със специално предназначение, Falcon 2000 - разрешение за облитане на радио и светотехнически средства (самолетът е екипиран с техника, която се използва за проверка на радионавигационните, радиолокационни и светотехнически средства) и въздушни превози - полети със специално предназначение, а хеликоптерите Mи-8 и Augusta A 109 E имат разрешение за патрулиране и наблюдение, както и за въздушни превози - полети със специално предназначение.


Всичките тези разрешения обаче са по Наредба № 24 от 2000 г. за издаване свидетелства на авиационните оператори, извършващи специализирани авиационни работи. В нея изрично е посочено, че тя не се отнася "до авиационни оператори, изпълняващи въздушен превоз на пътници или товари и поща, за превози на аеротаксита и спешна медицинска помощ."

Авиоотряд 28 няма свидетелство по Наредба № 37, която урежда условията и реда за издаване на свидетелства на авиационните оператори за търговски въздушен превоз и контрола върху тях (Загл. изм. - ДВ, бр. 38 от 2009 г.). Именно по тази наредба са регистрирани всички търговкси превозвачи в страната.

Темата със статута на Авиоотряд 28 стана актуална, след като се разбра, че правителственият Airbus е превозил футболните отбори на "Витоша" (Бистрица) и "Чавдар" (Етрополе), за контролна среща, играна във Варна. За отбора на "бистришките тигри" е играл премиерът Бойко Борисов, а за тима от Етрополе е ритал депутатът от ГЕРБ Емил Димитров, който е и негов собственик.



Полетът е бил заявен от Българския футболен съюз. В първия ден на скандала, министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че за полета е платено: " И доколкото аз съм запознат, фактурата е разплатена, услугата е абсолютно на 100% заплатена, законно, така че няма никакъв проблем."

Впоследствие стана ясно, че фактурата (на стойност 23 200 лв.) в действителност е била платена, но близо седмица след изказването на Московски. Средствата са преведени от Българския футболен съюз, а полетът е платен от "Чавдар" (Етрополе).

Въпросът за приходите и разходите на футболния отбор на Емил Димитров също е интересен - наскоро проверка на "Капитал" установи, че отборът (който е акционерно дружество) няма нито един вписан годишен финансов отчет в търговския регистър за последните три години.

Според Цвятко Луканов, бивш директор на Авиоотряд 28, правителствените самолети не могат да извършват търговски полети: "Отрядът не е регистриран по Търговския закон, не е дружество и не може да купува, продава и да прави търговия." Преди няколко седмици в интервю за dnevnik.bg той каза: "Там е разковничето - кой или какво разрешава на отряда да извършва полети срещу заплащане и реално се взима и някаква добавена стойност за всеки извършен полет извън специалните полети на първите четирима."

"Цената на този полет с приложението на всички преки разходи (по-горе описаните плюс цената на горивото) и непреки разходи, като лизинга на самолета, цената на техническата поддръжка на самолета и цената на застраховката (която задължително трябва да притежава всеки самолет), се приближава до 30-35 хиляди лева", коментира авиационният експерт Сергей Петков. Сума, която се разминава с платената официално фактура за полета на стойност 23 500 лв.

"Не виждам нито конфликт, нито проблем", коментира директорът на Авиоотряд 28 Пенчо Пенчев по повод скандала. "Аз съм от ЦСКА. Значи ли, че трябва да откажа превоз на Левски?", каза той и обясни, че с правителствените самолети са били возени също пожарникари и лекари при спасителни операции: "Ние сме 24 часа на крак. Запълваме всички дупки в момента, които има в България."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

26 март 2019
Sofia Event Center

capital.bg/smartcities

SMART CITIES AND MOBILITY FORUM


Запазете своето място сега


На 26 март форумът ще събере експерти от бизнеса и общините от Великобритания, Финландия, Германия, Чехия, Холандия, Австрия, които ще говорят за бъдещето на:


  • управлението на умните градове
  • зелената, електрическа, автономна мобилност
  • интелигентните комунални услуги
  • умните, устойчиви сгради и домове

Краен срок за регистрация до 24 март

Прочетете и това

Fitch подобрява перспективата за България от стабилна на положителна Fitch подобрява перспективата за България от стабилна на положителна

Международната рейтингова агенция оставя без промяна кредитния рейтинг на страната – BBB в чужда и местна валута

23 мар 2019, 919 прочитания

Какво означава оставката на Цецка Цачева 18 Какво означава оставката на Цецка Цачева

Тя се оттегли след скандал за имотни сделки на цени под пазарните. Ключовият въпрос е каква ще е съдбата на Цветанов

23 мар 2019, 6998 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Туризмът вече се управлява от Пловдив, преместването струва 100 хил. лв.

От днес екипът на зам.-министъра Иво Маринов е в града под тепетата

Уикенд в Матера

Бързо и лесно пътуване до древното градче, което заедно с Пловдив споделя титлата Европейска столица на културата 2019

Източна стража

Как Полша се опитва да бъде основният стълб на сигурността в "студения мир" с Русия

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Агнешка Холанд има да ви каже нещо

Легендата на полското кино за новия си филм и защо обществото повтаря грешките от миналото

Сто години красота

Богата образователна програма ще отбележи стогодишнината от създаването на Баухаус

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 12

Капитал

Брой 12 // 23.03.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.03.2019 Прочетете