С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
17 3 сеп 2012, 11:55, 9072 прочитания

Авиоотряд 28 нямал лиценз за търговски превози

Това става ясно от отговор на Главна Дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" до "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Ш-ш-ш-т

И служебното правителство не дава информация кой лети с правителствения авиоотряд

7 май 2013

Премиерът продължава да не вижда проблем с "Авиоотряд 28"

Партията на Меглена Кунева уличи управляващите във фалшификация на документи във връзка с полета на правителствения Еърбъс

23 сеп 2012

Борисов: Даваме правителствените самолети на всеки, който ги поиска

Еърбъсите били "втора ръка" и пилотите им трудно набират летателни часове, защото се използват рядко

14 сеп 2012

Има ли пилот в самолета

За ползването на правителствения самолет

5 сеп 2012

Бизнес с перка на върха

Кои са собствениците на хеликоптери в България и как изкарват пари от тях

5 сеп 2012

Да вдигнеш самолета

Въпроси и отговори около историята с Авиоотряд 28, "Тигрите" и "Чавдар" - Етрополе

17 авг 2012

Отборът, платил за полета с Авиоотряд 28, няма вписан финансов отчет от три години

ПФК "Чавдар Етрополе", който е играл приятелски мач с "Тигрите" от Бистрица, се държи от фирми на депутата от ГЕРБ Емил Димитров

15 авг 2012

"Тигрите" на Борисов отишли на мач с правителствения Ербъс (обновена)

Премиерът не вижда нищо лошо в ползването на Авиоотряд 28 за мач на неговия отбор

15 авг 2012
Правителственият Авиоотряд 28 няма лиценз за търговски превози. Това става ясно от отговор на Главна Дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" до "Капитал" (вижте писмото вляво).

От отговора им става ясно, че общо четири летателни средства на правителството имат разрешение за опериране: Airbus А319 има разрешение за въздушни превози - полети със специално предназначение, Falcon 2000 - разрешение за облитане на радио и светотехнически средства (самолетът е екипиран с техника, която се използва за проверка на радионавигационните, радиолокационни и светотехнически средства) и въздушни превози - полети със специално предназначение, а хеликоптерите Mи-8 и Augusta A 109 E имат разрешение за патрулиране и наблюдение, както и за въздушни превози - полети със специално предназначение.

Всичките тези разрешения обаче са по Наредба № 24 от 2000 г. за издаване свидетелства на авиационните оператори, извършващи специализирани авиационни работи. В нея изрично е посочено, че тя не се отнася "до авиационни оператори, изпълняващи въздушен превоз на пътници или товари и поща, за превози на аеротаксита и спешна медицинска помощ."

Авиоотряд 28 няма свидетелство по Наредба № 37, която урежда условията и реда за издаване на свидетелства на авиационните оператори за търговски въздушен превоз и контрола върху тях (Загл. изм. - ДВ, бр. 38 от 2009 г.). Именно по тази наредба са регистрирани всички търговкси превозвачи в страната.

Темата със статута на Авиоотряд 28 стана актуална, след като се разбра, че правителственият Airbus е превозил футболните отбори на "Витоша" (Бистрица) и "Чавдар" (Етрополе), за контролна среща, играна във Варна. За отбора на "бистришките тигри" е играл премиерът Бойко Борисов, а за тима от Етрополе е ритал депутатът от ГЕРБ Емил Димитров, който е и негов собственик.



Полетът е бил заявен от Българския футболен съюз. В първия ден на скандала, министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че за полета е платено: " И доколкото аз съм запознат, фактурата е разплатена, услугата е абсолютно на 100% заплатена, законно, така че няма никакъв проблем."

Впоследствие стана ясно, че фактурата (на стойност 23 200 лв.) в действителност е била платена, но близо седмица след изказването на Московски. Средствата са преведени от Българския футболен съюз, а полетът е платен от "Чавдар" (Етрополе).

Въпросът за приходите и разходите на футболния отбор на Емил Димитров също е интересен - наскоро проверка на "Капитал" установи, че отборът (който е акционерно дружество) няма нито един вписан годишен финансов отчет в търговския регистър за последните три години.

Според Цвятко Луканов, бивш директор на Авиоотряд 28, правителствените самолети не могат да извършват търговски полети: "Отрядът не е регистриран по Търговския закон, не е дружество и не може да купува, продава и да прави търговия." Преди няколко седмици в интервю за dnevnik.bg той каза: "Там е разковничето - кой или какво разрешава на отряда да извършва полети срещу заплащане и реално се взима и някаква добавена стойност за всеки извършен полет извън специалните полети на първите четирима."

"Цената на този полет с приложението на всички преки разходи (по-горе описаните плюс цената на горивото) и непреки разходи, като лизинга на самолета, цената на техническата поддръжка на самолета и цената на застраховката (която задължително трябва да притежава всеки самолет), се приближава до 30-35 хиляди лева", коментира авиационният експерт Сергей Петков. Сума, която се разминава с платената официално фактура за полета на стойност 23 500 лв.

"Не виждам нито конфликт, нито проблем", коментира директорът на Авиоотряд 28 Пенчо Пенчев по повод скандала. "Аз съм от ЦСКА. Значи ли, че трябва да откажа превоз на Левски?", каза той и обясни, че с правителствените самолети са били возени също пожарникари и лекари при спасителни операции: "Ние сме 24 часа на крак. Запълваме всички дупки в момента, които има в България."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

6 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/healthforum

Иновации и добри практики в здравния сектор



Акценти в програмата:


  • Промени в здравноосигурителния модел
  • Тенденции в плащанията за здраве
  • Нови терапевтични хоризонти - бъдещите генни терапии
  • Иновации в здравеопазването в Норвегия
  • Болнична помощ и проблемите в управлението на лечебни заведения

Повече подробности на capital.bg/healthforum

Прочетете и това

Вечерни новини: Президентът наложи десето вето, България е 51-ва по конкурентоспособност Вечерни новини: Президентът наложи десето вето, България е 51-ва по конкурентоспособност

И още: Шестима са пострадали във военния завод "Арсенал", Нов скандал с корупционен заряд около ремонта на "Граф Игнатиев"

17 окт 2018, 1559 прочитания

Нов скандал, заровен под релсите на ул. "Граф Игнатиев" 2 Нов скандал, заровен под релсите на ул. "Граф Игнатиев"

Според "Спаси София" виброизолационната подложка под релсовия път е била сменена с друг вид в последния момент

17 окт 2018, 3348 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Туризмът вече се управлява от Пловдив, преместването струва 100 хил. лв.

От днес екипът на зам.-министъра Иво Маринов е в града под тепетата

В България дизелът побеждава

За първи път за последните три години българският автопарк расте, но има силно увеличение и при колите над 20 години

Центърът на София – в какво се превръщат мечтите

Конкурсът за нов облик на центъра от 2015 г. беше съпроводен със скандали и преработван във времето

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кино: "Роди се звезда"

Мелодиите на сърцето в талантлива версия на холивудската приказка

Какво ново в съвременното изкуство

Новите изложби, интересните автори и важните събития - какво да знаем и къде да отидем

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 41

Капитал

Брой 41 // 13.10.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Президентът наложи десето вето, България е 51-ва по конкурентоспособност

Емисия

DAILY @7PM // 17.10.2018 Прочетете