С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
17 3 сеп 2012, 11:55, 10095 прочитания

Авиоотряд 28 нямал лиценз за търговски превози

Това става ясно от отговор на Главна Дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" до "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Правителственият Авиоотряд 28 няма лиценз за търговски превози. Това става ясно от отговор на Главна Дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" до "Капитал" (вижте писмото вляво).

От отговора им става ясно, че общо четири летателни средства на правителството имат разрешение за опериране: Airbus А319 има разрешение за въздушни превози - полети със специално предназначение, Falcon 2000 - разрешение за облитане на радио и светотехнически средства (самолетът е екипиран с техника, която се използва за проверка на радионавигационните, радиолокационни и светотехнически средства) и въздушни превози - полети със специално предназначение, а хеликоптерите Mи-8 и Augusta A 109 E имат разрешение за патрулиране и наблюдение, както и за въздушни превози - полети със специално предназначение.


Всичките тези разрешения обаче са по Наредба № 24 от 2000 г. за издаване свидетелства на авиационните оператори, извършващи специализирани авиационни работи. В нея изрично е посочено, че тя не се отнася "до авиационни оператори, изпълняващи въздушен превоз на пътници или товари и поща, за превози на аеротаксита и спешна медицинска помощ."

Авиоотряд 28 няма свидетелство по Наредба № 37, която урежда условията и реда за издаване на свидетелства на авиационните оператори за търговски въздушен превоз и контрола върху тях (Загл. изм. - ДВ, бр. 38 от 2009 г.). Именно по тази наредба са регистрирани всички търговкси превозвачи в страната.

Темата със статута на Авиоотряд 28 стана актуална, след като се разбра, че правителственият Airbus е превозил футболните отбори на "Витоша" (Бистрица) и "Чавдар" (Етрополе), за контролна среща, играна във Варна. За отбора на "бистришките тигри" е играл премиерът Бойко Борисов, а за тима от Етрополе е ритал депутатът от ГЕРБ Емил Димитров, който е и негов собственик.



Полетът е бил заявен от Българския футболен съюз. В първия ден на скандала, министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че за полета е платено: " И доколкото аз съм запознат, фактурата е разплатена, услугата е абсолютно на 100% заплатена, законно, така че няма никакъв проблем."

Впоследствие стана ясно, че фактурата (на стойност 23 200 лв.) в действителност е била платена, но близо седмица след изказването на Московски. Средствата са преведени от Българския футболен съюз, а полетът е платен от "Чавдар" (Етрополе).

Въпросът за приходите и разходите на футболния отбор на Емил Димитров също е интересен - наскоро проверка на "Капитал" установи, че отборът (който е акционерно дружество) няма нито един вписан годишен финансов отчет в търговския регистър за последните три години.

Според Цвятко Луканов, бивш директор на Авиоотряд 28, правителствените самолети не могат да извършват търговски полети: "Отрядът не е регистриран по Търговския закон, не е дружество и не може да купува, продава и да прави търговия." Преди няколко седмици в интервю за dnevnik.bg той каза: "Там е разковничето - кой или какво разрешава на отряда да извършва полети срещу заплащане и реално се взима и някаква добавена стойност за всеки извършен полет извън специалните полети на първите четирима."

"Цената на този полет с приложението на всички преки разходи (по-горе описаните плюс цената на горивото) и непреки разходи, като лизинга на самолета, цената на техническата поддръжка на самолета и цената на застраховката (която задължително трябва да притежава всеки самолет), се приближава до 30-35 хиляди лева", коментира авиационният експерт Сергей Петков. Сума, която се разминава с платената официално фактура за полета на стойност 23 500 лв.

"Не виждам нито конфликт, нито проблем", коментира директорът на Авиоотряд 28 Пенчо Пенчев по повод скандала. "Аз съм от ЦСКА. Значи ли, че трябва да откажа превоз на Левски?", каза той и обясни, че с правителствените самолети са били возени също пожарникари и лекари при спасителни операции: "Ние сме 24 часа на крак. Запълваме всички дупки в момента, които има в България."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Кандидатът за правосъден комисар разследван за корупция, БСП избра кметове Уикенд новини: Кандидатът за правосъден комисар разследван за корупция, БСП избра кметове

Саудитска Арабия намали производството на петрол след атака с дронове, фоторепортер на "Клуб Z" е арестуван

15 сеп 2019, 950 прочитания

БСП окончателно утвърди кандидатурата на Мая Манолова за кмет на София 1 БСП окончателно утвърди кандидатурата на Мая Манолова за кмет на София

След скандал с местната структура Националният съвет на БСП номинира Анелия Клисарова за кмет на Варна

15 сеп 2019, 722 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Туризмът вече се управлява от Пловдив, преместването струва 100 хил. лв.

От днес екипът на зам.-министъра Иво Маринов е в града под тепетата

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

Ново място: Книжарница на издателство "Рибка"

Книжарницата има за цел да предложи пълноценна селекция от детска литература на български език

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг