Малко над 100 хил. лв. е дало министерството на икономиката, енергетиката и туризма за преместването на служителите от туристическите дирекции в Пловдив. От днес зам.-министърът Иво Маринов и 16 души от неговия екип работят в града, като общината е осигурила сграда за администрацията, както и жилища на служителите. Това е първото преместване на служители от централна структура извън София като част от правителствения план.
Зам.-министър и 16 души екип в Пловдив
От днес зам.-министърът в икономическото министерство Иво Маринов, който отговаря за ресор "Туризъм", е в Пловдив заедно с 16 души от екипа си. Други 12 човека са отказали да живеят и работят извън София, заради което е и обявен конкурс за нови служители в Пловдив. По данни на икономическото министерство за свободните 12 места са подадени над 600 молби, като в следващите около две седмици ще бъде приключено с конкурсите.
100 хил. лв. са платени от министерството, разходи и за общината
По данни на икономическото министерство преместването на туристическия екип в Пловдив е струвало 102 хил. лв. Средствата са дадени от бюджета на ведомството на Делян Добрев и са отишли за доставка на комуникационно и сървърно оборудване, мебели, телефонна централа, охрана и др.
За новата структура обаче разходи е направила и общината, като все още не е ясно колко са те. Освен че е предоставила сграда и платила ремонта й, местната администрация е осигурила и ведомствени жилища на всички служители, които също са ремонтирани. Живеещите в тях ще плащат наем от 1 лв на кв.м.
По-мащабен план
Туристическата администрация е първата и засега единствена централна структура, която започва работа извън столицата. При обявяването на плана преди няколко месеца се обсъждаха варианти и за преместването на други звена извън столицата. Така например се обсъждаше агенция "Митници" да бъде в Русе, част от Националната агенция за приходите - във Велико Търново. Идеи има още за преместването на Морска администрация в Бургас или Варна, както и за агенцията по лозата и виното, вероятно в Плевен. Засега обаче няма публична информация дали е взето окончателно решение за това.
Преди няколко месеца правителството прие на свое заседание и решение за преместването на агенция по рибарство в Бургас. На този етап обаче няма обявен срок кога ще се случи това. Неофициално се говореше, че рокадата ще важи само за част от служителите в тази структура - около 40 от общо над 100 души.
Малко над 100 хил. лв. е дало министерството на икономиката, енергетиката и туризма за преместването на служителите от туристическите дирекции в Пловдив. От днес зам.-министърът Иво Маринов и 16 души от неговия екип работят в града, като общината е осигурила сграда за администрацията, както и жилища на служителите. Това е първото преместване на служители от централна структура извън София като част от правителствения план.
10 коментара
След като преместването на 16 служители струва на държавата 100 хил. лв, колко ли ще струва преместването на над 400 служители? Груба сметка излиза около над 2,5 млн. лв....
Почакайте да започнат съгласуванията, съвещанията, и преписките, когато за подписи ще се хвърчи между София и Пловдив, със заверка в Русе и Несебър. Тогава ще говорим колко ще струва тази жалка имитация на демокрация и прозрачност.
До коментар [#2] от "daskal1":
А защо примерно корабособственици, управители на корабни агенции или рибарски флотилии да сноват от морето до столицата и обратно? Въобще какво правят Морска администрация и Агенцията по рибарство и аквакултури в София. Предполагам корабният трафик по река Искър е много натоварен а промишленият рибилов в язовир Искър е с умопомрачителна парична стойност!
До коментар [#1] от "milena_82":
За метрото на София говореха, че пероните ще се окажат къси за наплива. След моето пътуване тази сутрин мога да кажа, че натам отиват нещата. Още 200-300 хиляди души да се преселят в София и ще трябва да дублираме линиите. Само че тогава няма да го има ЕС, да ни даде стотинте милиона евро. Бухай всичко у София, после да плащаш 7 метродиаметъра и 100 кръстовища на по 6 нива, и пак да няма отърване от задръствнията....
[quote#3:"tsyrvulan"]Въобще какво правят Морска администрация и Агенцията по рибарство и аквакултури в София. [/quote]
Като дойде някой депутатин да си изкара мандата, мъкне като прабългарска орда със себе си жената, 2-те щерки, кучето, котката и 2-те любовници. А, и същото за 10-тина души предизборен щаб, на които е обещал, че "стане ли работата, ще ги уреди и тях с все домочадието". Цялата тази паплач се изсипва в София и почва да търси, по коя агенция, комитет или съвет да се настани. И така е вече 23 години.
До коментар [#4] от "cinik":
До коментар [#5] от "cinik":
Глупаво е да се преселваш в София, заплатите не са кой знае колко по-високи от тези в провинцията, а условията за живот направо ужасни. Аз лично ползвам София само за транзитна спирка когато си идвам. Това за депутати, щерки и прочее глупости които си написал, ами пазете ги за себе си. Дори ти предлагам София да си прави отделни парламентарни и президентски избори, собствена конституция и всичко там каквото е необходимо за пълна автономия, така ще можете неограничено да просперирате и да не се занимавате със цивилизоването на далечната и тъмна провинция. От друга страна провинциалистите най-после ще си отдъхнат че не трябва повече да изхранват софианци.
Много добро решение на правителството. Малко по-малко ще стане работата. Не е нужно да се опитват да преместят всичко наведнъж. Плюс това от коментарите е видно че хората имат нужда да помислят, да глътнат въздух и тогава да осъзнаят че това може би не е чак толкова лошо решение.
[quote#5:"cinik"]И така е вече 23 години.[/quote]
Така е поне от 1944, това е близо 70 години вече. Всички партиици бяха настанени в София, а за "простолюдието" беше невъзможно да припари. Съответно всичко се правеше в София за удобството на другарите - стоки по магазините за каквито в провинцията не са и чували, и милион други неща.
[quote#6:"tsyrvulan"]Глупаво е да се преселваш в София, заплатите не са кой знае колко по-високи от тези в провинцията, а условията за живот направо ужасни.[/quote]
Условията може и да са ужасни, но има доста повече работни места, особенно ако си програмист, инженер или нещо от този сорт. Всички чужди компании са в София. Липсата на инфраструктура и голямата централизация просто ги ограничава в София.
Наистина няма нужда цялата администрация да е в София и това ще се разбере най-добре, когато заработи електронното правителство... някой ден - тогава няма да има значение разстоянието между градовете.
Е, сега ще се спестят 100 хиляди от някое малоумно кръстовище на 3 нива в София. Което е супер.