Летище за милиони

Държавата ще търси частни капитали за аерогарата в София

През тази година прогнозата за броя на пътниците е за 3.5 млн. Капацитетът е 4 млн.
През тази година прогнозата за броя на пътниците е за 3.5 млн. Капацитетът е 4 млн.
През тази година прогнозата за броя на пътниците е за 3.5 млн. Капацитетът е 4 млн.    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
През тази година прогнозата за броя на пътниците е за 3.5 млн. Капацитетът е 4 млн.    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА

Министерство на транспорта ще търси частни капитали за летище София. Това обяви транспортният министър Ивайло Московски пред БНТ. Това се налага, тъй като, от една страна, капацитетът на новия пътнически терминал скоро ще бъде достигнат и трябва да се мисли за разширяване на някои съоръжения, а от друга, държавната компания загуби арбитражното дело в Париж и трябва да изплати 38 млн. долара на кувейтската компания, изградила пистата на терминал 2. "Плащайки, летището ще се обезкръви", заяви Московски, като добави, че идеята е то да се превърне в летище с регионално значение.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    trezven avatar :-?
    Трезвен
    • - 2
    • + 21

    Имаше възможност Райън еър да вземат летището до Русе- с цел да поема трафик от Букурещ, там какво стана?

    Не бива да се концентрира целия трафик в София- нека се измисли какво може да се направи по летищата във Варна, Бургас, особенно Пловдив.

    Нередност?
  • 2
    tucker_case avatar :-P
    tucker case
    • - 12
    • + 10

    туй летище не става... нема ли кой да даде на бойко борисов гениалната идея... да построи мега-летище... навръх балкана (че да е по-атрактивно за кацащите аероплани)... и на средата на републиката (че дае еднакво близо до сички мега-курорти... (дет ше ги напостроят другарите му))... и оттам по една мега-магистрала да плъзне кат мега-пипало на мега-охтопд... до секой град и село в същата таз республика... та да видат тогаз поданниците му рахат... мега-рахат that is... :)

    Нередност?
  • 3
    sensi avatar :-|
    Асен Петров
    • + 6

    Още когато се е проектирал новия терминал на летището, е имало мнения от запознати хора, че още при построяването новия терминал ще се изчерпа. Ама кой да ти мисли толкова далеч във времето. Ето сега нова процедура, нови търгове за проектанти , изпълнители. Пари има за такива неща, да се действа смело

    Нередност?
  • 4
    hellwitch avatar :-|
    hellwitch
    • - 4
    • + 4

    Лично мое мнение, че трябва 2-ро летище за София в западна посока тъй като сегашното е лошо разположено и трудно достъпно заради тежкия трафик през орлов мост и Цариградско шосе.

    Според мен трябва да го направят някъде до бъдещата магистрала от София до Драгоман така, че да е по лесно достъпно, а и метрото е вече до околовръсното в този район така, че лесно би било удължено с 1-2 спирки.

    Така или иначе ако ще го приватизират(чрез много годишна концесия) би трябвало да се създаде конкуренция от 2-ро летище, а не да се продава монопол.(абсолютно неприемливо)

    Нередност?
  • 5
    dragozow avatar :-|
    dragozow
    • + 16

    За чий ... строиха терминал, чиито капацитет няма да е достатъчен след 4 години?

    Нередност?
  • 6
    avalanche avatar :-|
    avalanche
    • - 1
    • + 8

    Винаги може да се погледнем нещата от друг ъгъл :)

    Пътникопотока сега се надяват да е 3,5, реално обаче ще е по-малко 3.4 да речем! Капацитет 4 - с това допускане също не съм много съгласен - сигурен съм че с минимални инвестиции и оптимизации на процеса при обслужването или ако щете удължено работно време може да се достигне капацитет 4.2

    Сега допускането за 5% перперюитетен ръст означава, че до 5 години ще се изпълни капацитета.

    От друга страна обаче това са 6-700 хил. нови (пътника)пътувания! от къде питам Аз?

    Според мен увеличението в броя на българите туристи, ако го има ще е минимално.
    Чужди туристи - летните кацат в Бургас и Варна.
    Повечето от зимните кацат в София - то и от тук идва реално ръста, но пък и Пловдив може да поеме част.
    Е/Имигранти - ами реално то вече всички които имаха желани се изнесоха и вече си идват все по-рядко.
    Студентите, те пътуват с нискотарифни - така че за тях Пловдив, Варна и Бургас...

    С две думи драматичен ръст няма да има :)

    Нередност?
  • 7
    pzashev avatar :-|
    pzashev
    • + 14

    Ако се съди по пустеещите зали и коридори, трудно е да повярвам, че летище София работи близко до пълен капацитет!!!?

    Нередност?
  • 8
    cormoranstrike avatar :-P
    cormoranstrike

    До коментар [#2] от "tucker case":

    Връх Ботев се е утЕпал за тая работа! И по сека магистрала една жица за интернет и рахатът ще е фул ... ;-)

    Иначе сериозно - по скоро е интересно да се наблегне на малките самолети и вътрешните полети - летище Лесново е добро за тази цел, но лошото е, че се намира на подхода на аерогара София.

    Нередност?
  • 9
    nea avatar :-|
    nea
    • + 3

    Безумие е твърдението, че летището няма капацитет. Та то е празно. Явно някой иска нов строителен проект и едни пари.

    Нередност?
Нов коментар