Стикерът за синята зона не гарантира паркирането

Делото срещу новата наредба ще се гледа в началото на октомври

   ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА

"Има елементарни принципи на добро управление. Единият е, че когато плащам за услуга, трябва да бъде гарантирано, че ще получа тази услуга, което в случая със синята зона не е така. Живеещите в нея нямат гаранция, че ще има къде да паркират своите автомобили, макар да са си платили стикера." Това каза националният омбудсман Константин Пенчев пред "Нова телевизия" във вторник по повод влезлите в сила нови правила на Столичната община за паркирането в града.

Другият по думите му е, че цената на услугата трябва да отговаря на себестойността на тази услуга. "Не може да ми казват - ще бъде толкова лева за синя, толкова за зелена", посочи омбудсманът. Преди време председателят на Столичния общински съвет (СОС ) Елен Герджиков заяви, че не е необходима финансова обосновка за цената на стикера за синята зона,тъй като това не било услуга.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
23 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    epoc avatar :-?
    epoc
    • - 5
    • + 12

    Абсолютно съм съгласен с омбудсмана. Нещо повече, такова решение се очакваше. Въпросът е на какво се е надявала кметицата - ако мине - мине?

    Нередност?
  • 2
    valeryslavov avatar :-|
    Алесис
    • - 2
    • + 12

    От това да плащаш нещо - задължително , а да не получаваш нищо , по - отвратителното е , че общинарите , служителите в общината , а после и всички държавни служители и разбира се техните семейства , ще имат привилегията да не плащат по тази наредба и тя да не важи за тях . Т.е. разчистваме място в центъра за наш'те си коли , а вие - гражданите , ако не можете да си разпродадете автомобилите , ще плащате !

    Нередност?
  • Антон Стаменов
    • - 9
    • + 9

    Защото това не е услуга, а отстъпка, която може и да я няма.... Защо общината трябва да се грижи да гарантира парко място на хората живеещи в района? Да си купят гаражи, да махнат колите и тн..... няма друг начин как да се отървем от този трафик и хилядите паркиралили коли, разваляйки всякакъв нормален облик на градът. Хайде по-скоро някакви такси за колите и по крайните квартали, няма как иначе чичото отсреща с 4-те трошки да се сети да ги мръдне...

    Нередност?
  • 4
    ivanz avatar :-|
    Ivan Zlatev
    • - 1
    • + 8

    #3 Точно така! Във Великобрирания например разрешителното за паркиране за престой в работен ден на не-живущи е ограничено примерно до 7 вечерта, а разрешителното на живущите е за определена улица. И това нещо се контролира постоянно и например ако някой, който няма разрешително е паркирал на моята улица - снимка и го глобяват. По този начин има някакъв контрол над това кой къде паркира и кога.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 5
    shumkar avatar :-|
    shumkar
    • + 1

    В големите градове липсват паркинги на разумни цени.
    А в някои градове (Варна) изобщо ги няма.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 6
    shakez avatar :-?
    shakez
    • - 4
    • + 2

    До коментар [#3] от "lidow":

    За хора с по 4 автомобила съм съгласен да имат право само на 1 паркомясто в центъра. Но също така не съм съгласен да ми казват какво да правя. В случая, няма да паркираш в центъра, или пък няма да минаваш през центъра с автомобил. Да ми създадат нормални условия за придвижване и няма да ползвам автомобил. Но не, нямам желание да се бутам със сетни усилия по вмирисани и претъпкани автобуси. Като не могат ще ми ГАРАНТИРАТ правото да си ползвам автомобила. Ако не през центъра да ГАРАНТИРАТ нормални обходни маршрути, а не разбити или паважни теснотии, наречени улици.

    Нередност?
  • 7
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 5

    Ами щом така желаят, тогава направо да отиваме на сингапурския вариант: 1 паркомясто на улицата: 1 допуснат автомобил в движение. Въпросът е, как да определим кой има право. Тук може да се ползва отново сингапурският опит: ежегоден търг за талон. Който не предложи достатъчно и загуби - или продава колата, или я паркира в Дружба между блоковете и ходи всеки ден да си я взема с метрото

    Нередност?
  • 8
    gesch18 avatar :-|
    Eisbär
    • - 1

    Това го повтарям от месеци.
    Надявам се сега да има промяна

    Нередност?
  • 9
    gesch18 avatar :-|
    Eisbär
    • - 1

    До коментар [#3] от "lidow":

    Зашото иска пари. За това. Много е просто.

    Нередност?
  • 10
    gesch18 avatar :-|
    Eisbär
    • - 2

    До коментар [#2] от "Алесис":

    то хубаво плащаш, ама накрая пак колата е цетъра на хола.

    Нередност?
Нов коментар