А след магистралите ще бъде интернет
Еврокомисията поема курс към подпомагене на широколентовите услуги


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Информационно общество, лесен достъп до администрацията, навлизане на високите технологии в образованието, здравеопазването и всички публични сектори, проникването на широколентовия трансфер на данни, включително в слабо населените райони, трансгранични е-услуги. Това е единият начин да се каже какво означава т.нар. Digital agenda (цифрова програма) на Европейската комисия. Малко пожелания, "вятър и мъгла" - на пръв поглед. Ако обаче малко приземим тезисите, програмата, във връзка с която ресорният еврокомисар Нели Крус беше в България в четвъртък, добива доста по-конкретен силует. С една дума, Старият континент не иска повече да бъде стар, поне що се отнася до технологиите.
Еврокомисията явно има твърда решимост да осигури плътно покритие на мрежите за достъп до фиксиран и мобилен интернет, да направи по-достъпни и масово използвани приложенията на новите поколения мобилни технологии, да пришпори миграцията на административните услуги към електронния им вариант и не на последно място - да образова населението как да се възползва от всичко това. За целта обаче, както ясно заяви самата Крус в София, е необходимо първо да се изгради техническата инфраструктура. Което пък до голяма степен ще бъде финансирано от европейските фондове. Тоест след пътните магистрали новите поколения телекомуникационни мрежи ще са следващата линия, в която, по всичко личи, ще се насочи сериозна част от финансовия поток на Европа. И очевидно въпрос на стратегия е доколко България ще се възползва от това, както и доколко прозрачен ще направи целия процес.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
18 коментара
Много моля някой да ми обясни защо на село Елов дол, Ботевградско, където живеят 44 бабички му трябва широколентов Интернет?
"Защото, макар че в случая с цифровите магистрали рязане на ленти няма да има, финансовият ресурс ще е съпоставим."
Значи пак става дума за това как да се усвоят, пардон пооткраднат, едни пари ...
По мои наблюдения и опит в България интернет достъпа е на добро ниво - сравнено с достъпа в доста европейски държави.
И лозунгът - "у всяко село - високоскоростен интернет" ми се вижда много тъп. И сега който иска добър интернет - има начин да си го осигури.
А това, че половината българи не работели с мрежата - ми другарката комисар да се позапознае с демографската структура на БГ населението!
Подценявате българските жени от третата възраст.
Какво точно се разбира под широколентов интернет ? За каква скорост става въпрос ?
разбира че има държави в с света, с проблем при достъпа до Интернет, но България не е от тях, така че се подготвя поредното финансиране на ГЕРБ
До коментар [#2] от "elysim":
Интересно защо предишните български държави не са си задавали вашия въпрос ами са правили и поддържали пътя, водоснабдяването, електричеството.
До коментар [#1] от "elysim":
1. Бабите да си говорят с внуците по скайп.
2. Да правят и получават електронни плащания, та данямануждада се поддържат поща, кметство и т.н.
3. Да си търсят лекарства по интернет.
4. Като дойдат внуците за ваканция да могат да си ползват пълноценно интернет.
Между другото, по програма Глобални библиотеки в много български читалища са сложени компютри и има интернет. Бабичките наистина ходят и ползват услугите. Това съм го видял с очите си!
За да има смисъл една магистрала, е необходимо по нея да има трафик от 20000 коли средно дневно. В България единственият такъв участък е Калотина - София. Всичко друго са пари хвърлени на вятъра и набутване с ненужни разходи. Понеже една магистрала се поддържа 10 пъти по-скъпо от един бърз път.
На нас ни дават пари да строим магистрали,но после ние ще си ги поддържаме.
Бърз път (4 ленти, по две в посока) за БГ условията е напълно достатъчно.
Тези пари (2-3 милиарда) биха били много по-ефективни, ако са вложение в скоростни жп линии и интернет/ компютри.
До коментар [#8] от "Никола Йорданов":
Инвестицията и подръжката създават и подържат работни места. Освен това по добрата инфраструктура помага много на търговския транспорт като разход на гориво и скорост. Също така се създават условия за повече паневропейски транспорт през наша територия - повече такси, туристи, похарчени в бг пари. Имаме нужда според мен. От къде ги взе тези 20 000 коли и 10 пъти за критерий???
"Много моля някой да ми обясни защо на село Елов дол, Ботевградско, където живеят 44 бабички му трябва широколентов Интернет?"
А защо не?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.