Премиерът продължава да не вижда проблем с "Авиоотряд 28"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Премиерът продължава да не вижда проблем с "Авиоотряд 28"

Премиерът продължава да не вижда проблем с "Авиоотряд 28"

Партията на Меглена Кунева уличи управляващите във фалшификация на документи във връзка с полета на правителствения Еърбъс

4578 прочитания

© Георги Кожухаров


Скандалът

В разгара на летния сезон стана ясно, че правителствения Еърбъс е превозил футболните отбори на аматьорския "Витоша" (Бистрица) и втородивизионния "Чавдар" (Етрополе) до морето за приятелски мач, в който участие са взели премиерът Бойко Борисов и депутатът от ГЕРБ Емил Димитров, който е и спонсор на етрополския тим. По-късно се разбра, че полетът е бил заплатен от етрополския клуб, макар че по закон самолетът няма лиценз да бъде използван за търговски превози.

"Аз се радвам, че тези хора просто няма с какво да се занимават друго, не могат да ни намерят никакъв друг кусур".

Това са думи на премиера Бойко Борисов в отговор на въпрос на журналисти за днешните разкрития по актуалния скандал с "Авиоотряд 28". По-рано днес партията на Меглена Кунева уличи управляващите във фалшификация на документи във връзка със скандалния полет на правителствения самолет (виж документите).

Според информация, получена в партията на Кунева от шефа на авиоотряда Пенчо Пенев по реда на закона за достъп до обществена информация, полетът на двата отбора, в които играят премиерът Борисов и депутатът от ГЕРБ Емил Димитров, е бил на 28 юли, а заявката за него на Българския футболен съюз е от 1 август.

Според друг документ - летателен дневник, издаден от капитана след изпълнението на полета, става ясно, че той е записан като правителствен. Не е ясно какви държавни задачи са изпълнявали футболистите, заявиха от партията на Кунева.

"Толкова пъти самолетът е даван за спортни отбори, за пострадали хора, за туристи, да събираме да извозваме, платен е, просто не мога да ги разбера. Освен това са все млади, два месеца си говорят едно и също, това ли е проблемът им? Нещо, което е платено. Така или иначе този самолет трябва да лети", добави Борисов, цитиран от "Фокус".

Още в началото на скандала министър-председателят заяви, че не вижда проблем. "Да, пътували са. С писмо от футболния съюз сме си платили както всички футболни клубове плащат, когато пътуват с него. Не виждам нищо лошо", посочи Борисов, допълвайки че правителственият самолет е използван от различни футболни отбори над 20 пъти.

"За Левски защо не питате? За ЦСКА защо не питате? Какъв по-различен отбор са Бистрица? Те не са ли момчета, какви са?", тросна се той на журналистите.

По-късно обаче стана ясно, че "Авиоотряд 28" няма лиценз за извършване на търговски превози. Съмненията за неправомерно ползване на държавните самолети бе в основата и на парламентарни питания към Борисов, с които бе открит новият политически сезон. Борисов трябваше да дава обяснения по скандала в рамките на парламентарния контрол. Тогава той даяви, че правителството дава самолетите на "който ги поиска", защото се "чуди какво да ги прави".

"И до ден-днешен се чудим какво да ги правим и затова ги даваме да се вози, който ги поиска, просто да не стоят на земята, иначе трябва да пратим пилотите да летят с други компании, защото не могат да наберат часове", заяви Борисов.

Скандалът

В разгара на летния сезон стана ясно, че правителствения Еърбъс е превозил футболните отбори на аматьорския "Витоша" (Бистрица) и втородивизионния "Чавдар" (Етрополе) до морето за приятелски мач, в който участие са взели премиерът Бойко Борисов и депутатът от ГЕРБ Емил Димитров, който е и спонсор на етрополския тим. По-късно се разбра, че полетът е бил заплатен от етрополския клуб, макар че по закон самолетът няма лиценз да бъде използван за търговски превози.

"Аз се радвам, че тези хора просто няма с какво да се занимават друго, не могат да ни намерят никакъв друг кусур".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

20 коментара
  • 1
    dravalanche avatar :-|
    DrAvalanche

    Няма как мутра да види проблем в беззаконието.

  • 2
    gospodin avatar :-|
    Г-н D

    За три години на власт г-н Борисов истински се изживява като халиф. Държавата - това съм Аз... А това, че не вижда проблеми в действията и говоренето си е от раздвояването на личността.

  • 3
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Е, явно е че г-н Борисов не пеави разлика между такси и правителствен самолет. Дотам му е нивото на човека.

  • 4
    2.5 avatar :-P
    2.5

    "По-късно обаче стана ясно, че "Авиоотряд 28" няма лиценз за извършване на търговски превози."
    ----------------------------------------------------------------------------
    Тогава на какво основание са им плащали?
    ...като за товарен превоз?! Поредното карго с мутри?

  • 5
    dekster avatar :-P
    КЛЮЧАРЪ

    Е не разбра ли Кунева, че Тройната е виновна?!? ТОЙ само помага на пилотите да наберат часове.

    BTW: Де е колегата BZ да защити Лидера? Или тази задача ще я пуснат на следващото събрание на М-ГРОБ?

  • 6
    gost22 avatar :-?
    gost22

    Аз виждам, как с моите данъци се издържат неработещи структури. Защо самолета няма лиценз за търговски полети? Кой не си е свършил работата, за да може една машина да се използва ефективно (защото престоя на самолетите също се плаща скъпо)? Защо опозицията не задава въпроси от рода: "Какво направихте за да избегнете скъпия престой на правителствения самолет?" Защо опозицията не иска намаляване на парите за служебни автомобили, след като заложения 1милион стана на 5милиона?
    Или работата пак е "Гарван гарвану..."

  • 7
    milena_82 avatar :-|
    milena_82

    Стига с тези полети,няма ли по-важни неща,ами тази жена пак е тръгнала да напада за минали неща!Не й ли омръзна на нея едно и също да говори!

  • 8
    tougherty avatar :-|
    tougherty

    До коментар [#7] от "milena_82":

    И кои са по-важните неща, Милена? Коя лента за ремонтиран тротоар отрязахме днес или каква поредна глупост са изтърсили Бойко и Цецко пред камерите? Този човек, който трябва да бъде пример за всички в държавата демонстрира беззаконието и наглостта на властта. Това е ли мерилото за равенство на тези, които ни управляват? Обясняват ни, че пицата била постна а в същото време мажат дебел слой държавно масълце на тяхната си филийка. Какво да очакваме от тези хора, кажи ми? Да извършат реформи или да милеят за народа? Какви по-важни дела очакваш от тях, които да обсъждаме, при положение че цялото им усилие е насочено към това да се задържат на власт и да отрежат по-голямо парче от баницата докато могат?

    Иначе като е хванат по бели гащи, то е ясно че г-н Премиерът ще отрича до край. Ще обвини предишните и от 10 кладенеца вода ще извади само и само да замаже поредния си гаф. Лошото е, че все още има и заблудени хора, които му вярват и мислят, че той може да направи нещо положително за тази държава. А най-положителното, което може да направи за България е да вземе всичките си недоучили, неграмотни милиционери и никога повече да не се доближава до някаква форма на управление.

  • 10 стинки

    Като няма какво да ги прави, да ги продаде!!! Айсиктир!

  • 10
    vladd avatar :-|
    vladd

    случаен превоз, случайни хора, жалка държава


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK