Очаквано само една фирма е допусната до финалния етап в обществената поръчка на на Народното събрание за нови автомобили. Това е "Порше БГ", която е вносител на марката "Фолксваген", стана ясно в петък, когато в парламента бяха отворени ценовите оферти по поръчката на Народното събрание за 75 нови леки автомобила на обща прогнозна стойност на 5.2 млн. лв. с ДДС.
Предложената от "Порше БГ" цена е 40 570.84 лева без ДДС за всеки от 75-те леки автомобила, които парламентът ще купи. Както "Дневник" вече писа, "Фолксваген Пасат" е и единствената марка на пазара у нас, която отговаря на изключително подробните и специфични технически изисквания, заложени в обществената поръчка. Тази седмица парламентът трябва да обяви официално дали фирмата ще бъде одобрена като доставчик.
Без конкуренция
Проверка на "Дневник" сред предлаганите на българския пазар автомобили показа, че на практика заданието на поръчката описва конкретен модел "Фолксваген Пасат", тъй като сред ключовите технически изисквания са задвижване 4х4 със система за разпределение на въртящия момент между предната и задната ос, резервоар, не по-малък от 70 литра, задни светлини с LED технология и старт-стоп система за двигателя. Такова описание обаче нарушава чл. 2 от Закона за обществените поръчки, който забранява дискриминационните условия в процедурите и задължава вложителя да осигури равнопоставеност на кандидатите.
Със същата поръчка Народното събрание търси още 5 лекотоварни автомобила и 5 пътнически микробуса с обща прогнозна стойност 4 358 333 лева (5 229 999 лева с ДДС). Доставката трябва да се извърши през следващите 36 месеца (3 години), а поръчката включва и гаранционно и сервизно обслужване. "Порше БГ" печели и половината от нея - доставката на 5 лекотоварни автомобила с предложена цена 32 585 лева без ДДС за всеки. По позицията за 5 микробуса не е допуснат нито един участник, съобщиха от конкурсната комисия.
Всичко ни е наред
Още в края на миналата година председателят на парламента Цецка Цачева обяви, че през тази от бюджета на институцията ще бъдат изразходвани 1 млн. лв. за покупка на автомобили, защото много от сегашните били остарели и амортизирани. Тя уточни също, че заради икономическата криза щели да се купуват не толкова скъпи автомобили и луксозните марки щели бъдат заменени с коли от по-нисък клас, без това да е "за сметка на сигурността на водачите и на народните представители".
В сегашната поръчка обаче, обявена на 27 юли, липсва детайлна обосновка защо е нужна покупката, защо стойността й нараства почти 5 пъти и защо включва и следващите 3 години.
От 20 фирми, които бяха купили документация за участие в поръчката, само 3 бяха подали предложение. Освен "Порше БГ" другите две са вносителят на "Шкода" - "Еуратек", и на "Мерцедес" - "Балкан Стар". Тъй като техническите изисквания не бяха публично достъпни, а се съдържаха само в документацията, заявилите интерес разбраха, че не отговорят на условията едва след като купиха документите.
В отговор до "Дневник" миналата седмица главният секретар на НС Иван Славчов твърди, че парламентът е създал конкуренция, а на исканите технически изисквания отговарят редица марки. По думите му нямало и постъпили жалби за законосъобразността на процедурите, които създавали условия за свободна и лоялна конкуренция.
Очаквано само една фирма е допусната до финалния етап в обществената поръчка на на Народното събрание за нови автомобили. Това е "Порше БГ", която е вносител на марката "Фолксваген", стана ясно в петък, когато в парламента бяха отворени ценовите оферти по поръчката на Народното събрание за 75 нови леки автомобила на обща прогнозна стойност на 5.2 млн. лв. с ДДС.
Предложената от "Порше БГ" цена е 40 570.84 лева без ДДС за всеки от 75-те леки автомобила, които парламентът ще купи. Както "Дневник" вече писа, "Фолксваген Пасат" е и единствената марка на пазара у нас, която отговаря на изключително подробните и специфични технически изисквания, заложени в обществената поръчка. Тази седмица парламентът трябва да обяви официално дали фирмата ще бъде одобрена като доставчик.
25 коментара
Не одобрявам липсата на конкуренция, но иначе Пасата си струва. Едва ли Мерцедес, БМВ или някой друг щеше за 40 000 лв. да предложи равностоен автомобил.
Пир по време на чума също може да се каже.Не виждам никаква полза народните представители да работят целогодишно.По Търновската Конституция народното събрание е било свиквано да работи 2 месеца в годината.Така разликата межде тези,които са съграждали България и тези,които я разграждат става много очебийна.
Не бива дълго да търпим това!
Ако вече е приключил процеса на трансформация на политическата власт на комунистите в икономическа,време е за прогласяване на действието на и без това неотменената по легитимен правов ред Търновска Конституция,и България да тръгне напред и нагоре за да стане отново една уважавана европейска правова държава.
Учудващо никой от вносителите не протестира официално.
Едрите риби, голям страх ги тресе да не ядосат вожда.
На тази поръчка само липсваше изискването, колите да са брандирани с емблема на "Фолксваген", плащането е супер експресно за ОП и няма жалби!!!!
Лошо няма, да са VW-та. Мерцедес, БМВ и Ауди със сигурност имат модели, с резервоари по-голям от 70 л., 4x4 и задни светлини с LED. Всъщност - BMW над 5-a, Мерцедес над C и Ауди над А4 си покриват изискванията. Май само цена не могат да докарат.
Някои селтаци биха били безумно радостни, ако депутатите се качат на ГреатЛОЛ, Москвич Осмак или Циганска каруца с магаре. Дали са способни да проумеят, че и Кунева да си изберат, това пак няма да се случи?
До коментар [#4] от "mamarinov":
Можеха да създадат равнопоставеност между вносителите. Всеки един от тях има коли в по-висок клас, които биха могли да отговорят на изискването за дУпетатски автомобил.
Никой не смее да протестира тъй като тайно се надява утре той да пише заданието за следващата обществена поръчка. Затова даже някои са подали оферти - ей така за масовката.
Навремето едни Ай Ти вносители си бяха разпределили поръчките - това за мен това за теб. Много ми прилича на сходна тази ситуация с автомобилите.
До коментар [#1] от "Ало, Ваньо?":
Има резон, ама по-добре щеше да е изготвилите обществената поръчка да се бяха спазарили предварително вместо с Порше България, с дистрибутора на АВТОВАЗ, да речем.
До коментар [#4] от "mamarinov":
Ти глупав ли си, или си бот?
Ето ги изискванията:
4x4 със система за разпределение на въртящия момент между предната и задната ос
Резервоар над 70 литра
и най - важното:
Задни LED стопове
Ако ми кажеш коя друга кола отговаря на тези изисквания ЕДНОВРЕМЕННО освен пасата ще ти подаря една по избор.
" Тъй като техническите изисквания не бяха публично достъпни, а се съдържаха само в документацията, заявилите интерес разбраха, че не отговорят на условията едва след като купиха документите." -----------------------------------
--------------------------------------------------
На това му казват прозраност!
За да няма проблеми, при следващи поръчки, направо да дават нишан как да изглежда емблемата на предпочитаните автомобили.
До коментар [#7] от "pen4o": an2010_datasheet.pdf
Пенчо, не че се надявам и кафе да може да си позволиш да ме черпиш, пък и нямам нужда от нова кола, но що не вземеш ей така да погледнеш
http://bmwccbg.sprinx.net/files/technicaldata/5sed
Задните LED, Старт-Стоп и 70л. резервоар са серия. xDrive е опция.