Турция загуби интерес към скоростния път Русе-Свиленград

България и Катар продължават сами работа по трасето

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Турската страна излиза от проекта за строителство на скоростния път Русе – Свиленград, съобщи министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова. Решението все още е неофициално и е било съобщено по време на работни срещи.

"Колегите от Турция се оттеглят, защото на този етап не намират достатъчно интерес, за да се включат в този процес", отговори Лиляна Павлова на въпрос за мотивите за отказа.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

25 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dimhristov avatar :-|
    dreamer
    • - 7
    • + 52

    Не съм убеден, че ще се откажат. По-скоро съм склонен да приема, че ще лавират за да получат това което искат от наша страна. Всяка страна си гони собствения интерес. Въпросът е нашата власт дали ще се продаде или не.

    Нередност?
  • 2
    yotata avatar :-|
    йотата
    • - 42
    • + 21

    Естествено че Турция няма интерес от силна България. В силна България ислямизма трудно ще задържи позиции, пък какво остава да се институционализира.
    Ми да не дават газ и да не правят пътища.
    Много им здраве ... на присъствалите тука османци в продължение на 500 години. Особено много им здраве по отношение на зарзавата им "влизащ през митниците" в Общността като български. И на гастарбайтерите им ползващи нашите магистрали и мърсящи нашия въздух много им здраве.

    Нередност?
  • 3
    vjacho avatar :-P
    Вячеслав Атанасов
    • - 4
    • + 16

    То още в самото начало не беше ясно какъв им е интереса.Ердоган се държеше като необходимия посредник,и нищо повече.

    Нередност?
  • 4
    asparuhkanchov avatar :-|
    asparuhkanchov
    • - 9
    • + 50

    Турция иска скоростния път да минава през областите населени с турци, затова ще се откаже от варианта Русе-Търново-Свиленград, там нема жив турчин. Целта й е да спомогне за икономическото развитие на турското население и да го накара да остане в България, вместо да емигрира. Затова и строят фабрики в Кърджали и Търговище например.

    Нередност?
  • 5
    gost22 avatar :-?
    gost22
    • - 6
    • + 30

    [quote#4:"asparuhkanchov"]Целта й е да спомогне за икономическото развитие на турското население и да го накара да остане в България, вместо да емигрира. Затова и строят фабрики в Кърджали и Търговище например.[/quote]
    ... а може би там е най-евтината работна ръка.

    Нередност?
  • 6
    ditora avatar :-|
    ditora
    • - 6
    • + 20

    Още когато съобщаваха за този път в мен се загнезди едно чувство, че това е поредното ''сигурно'' решение на това правителство, което няма да се осъществи. Трябва да си мн голям оптимист за да мислиш, че този проект ще си избие парите за 10-15г, камо ли да изкара печалба - каквато всъщност е целта на катар и турция.
    Очаквам в най скоро време и катарците да се оттеглят , но пък важното е , че се имитира дейност от правителството ..

    Нередност?
  • 8
    elevation04 avatar :-P
    elevation04
    • - 3
    • + 8

    Катар има страшен интерес от това шосе......да бе, да ...Празни приказки , реклама да си правим......

    Нередност?
  • 9
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 5
    • + 8

    От самото начало беше ясно че този път е една пресечена нула....
    Някои даже за тунел под Шипка мечтаеха.....

    Пътя се нуждае от разширение с две платна от моста след Бяла и до Русе, че е в състоянието което го помня от 1956 (тук там с трета лента)!
    Това и сами можем да направим с заем от ЕБВР и без много приказки

    Ама пред избори всичко се обещава.....

    А пропо какво ще правим с "подхода" към вече завършеният Дунав мост 2, за който лостоваците реваха в 1998 година...

    Магистралка Хемус вече стана "обикновен" път до 90 км/час до и от отклонението за Орхание? Кво правим, ще си имаме мост, няма да имаме път....
    За "подхода" от към Мамалигария не питам, там сериозен път до Арад и Мако никога не е имало (по точно от времето на Карл 2 не е имало) :-)

    Нередност?
  • 10
    peipan avatar :-|
    peipan
    • - 8
    • + 5

    Този път е мегаструктура с голяма политикоикономическа цел. Тези недомлъвки от страна на Турция ако е вярно са нищо повере от предстоящи претенции или искания за това непример да се обработва почвата при прохода. Чух някога, че там са били Римските находища на злато. Е, нека да си приказваме, а като седнат на масата на преговорите нашите да знаят за какво става реч.

    Нередност?
Нов коментар