Повечето банки са с неясни условия в договорите за кредит

Кредитните институции най-често променят лихвите при неясни условия, показва анализ на Комисията за защита на потребителите:

Надяваме се, че банките ще предоставят вече едни нормални договори за кредит с нормален шрифт, каза председателят на КЗП Веселин Златев при представяне на резултатите от секторния анализ на комисията
Надяваме се, че банките ще предоставят вече едни нормални договори за кредит с нормален шрифт, каза председателят на КЗП Веселин Златев при представяне на резултатите от секторния анализ на комисията    ©  КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ
Надяваме се, че банките ще предоставят вече едни нормални договори за кредит с нормален шрифт, каза председателят на КЗП Веселин Златев при представяне на резултатите от секторния анализ на комисията
Надяваме се, че банките ще предоставят вече едни нормални договори за кредит с нормален шрифт, каза председателят на КЗП Веселин Златев при представяне на резултатите от секторния анализ на комисията    ©  КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ
Само при една банка не са открити неясноти и неравноправни клаузи

В т.нар. стари европейски държави кредиторът и клиентът са равноспоставени предвид условията в договорите за кредити и клиентите на банките получават пълна и ясна информация за своя заем. В България на този етап това не е точно така. До този извод са достигнали експертите на Комисията за защита на потребителите (КЗП) след проучване на европейската практика с помощта на Европейския център за защита на потребителите и секторен анализ на общите условия по договори за заеми на 25 банки в България, които предлагат потребителски и жилищни кредити.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се