На 18 метра преди финала
13 години след първата копка Дунав мост 2 най-накрая съоръжението е пред завършване
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Почти готов. Така изглежда мостът при Видин над река Дунав, който трябва да съедини пътищата от Западна и Централна Европа с Гърция през териториите на Румъния и България. Около 13 години след първата копка, в началото на ноември той трябва най-накрая да свърже двата бряга на реката. Или, ако се вярва на думите на транспортния министър Ивайло Московски, краят на проекта никога не е бил толкова близо.
А той беше епичен. Съпроводен с множество удължавания, оскъпявания, риск от загуба и дори от връщане на европейски средства.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
50 коментара
100 000/365 = 273 прев. средства дневно по моста .... егати за инвестиция от 222 млн евро . А и мен лееекичко ме съмняват данните много ми е любопитно какъв е бъде трафика след пускането му. Да не говорим, че след разпада на гръцката икономика и западанетона пристанищата им значението на коридор номер 4 почти се обезсмисля.
Ох. леееее.... Що за чудо е това - България и Румъния заедно компания да правят..
Всъщност Дунав мост 2 се забави поне с 10-15 години. Голям смисъл щеше да има по време на югоембаргото и щеше да се изплати за нула време. Сега не е ясно кой толкова ще го ползва.
Влезем ли в Шенген, тировете за Зап. Европа ще предпочетат да заобиколят Сърбия, тъй като последната им гранична проверка ще бъде на Капитан Андреево.
[quote#3:"Марин"]Всъщност Дунав мост 2 се забави поне с 10-15 години. Голям смисъл щеше да има по време на югоембаргото и щеше да се изплати за нула време. Сега не е ясно кой толкова ще го ползва. [/quote]
От този мост винаги има нужда (а и от още много такива на Дунава). Знаете ли колко моста над Дунава има в Белград (да не споменавам Будапеща)? Как Сърбия може да построи толкова мостове (не само в Белград, а по цялото протежение на реката на сръбска територия), а две държави да имат само един (скоро - два)? Необходими са мостове и при Лом, Козлодуй, Оряхово, Свишов, Тутракан, Силистра.
Важното е дали има инфраструктура пред и след моста... щото и двата пътя "отиват" почти на едно и също мясно Сегед и Мако в Унгария....
От София пътя през сърбия е около 695 км през Видин и Арад до Мако 650 км.... като знаем качеството на пъртя до Мако!?!? сатав много интересно кой ще пътува по Дунав мост 2, освен местните хора от двете страни на Дунава при Видин (и на това берекет версин, разбира се)!
Повече добро отколкото зло, но защо нещата пак се теглят на кантар, след като би трябвало този проект да бъде единствено "добро"...
в България ... всичко става историческо ... даже и втория мост над Дунав ... ;) :)
Ще ми се да се радвам, но нещо ме свива. Като се сетя само за само КПП Илинден, Ферибот Никопол, Маказа. Всичките отвисяха по 2-3 години на "още 50 метра асфалт".
До коментар [#5] от "vassilun":
Всъщност в Белград на Дунав има само един - Панчеварски мост, а другите 5 са на Обедска бара - приток на Дунав с ширина средно около 250 м. Също така Дунав на Белград е широк само 500 м, а на Видин - почти километър.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.