Такса "На всеки километър"
Пак са на дневен ред вариантите за евентуално въвеждане на тол-система за пътищата


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Представете си хилядите тежкотоварни автомобили, които всекидневно се движат напред-назад, пресичайки територията на страната. Както всички останали щъкащи по пътищата превозни средства и те плащат за ползването на инфраструктурата и са длъжни да имат винетни стикери. И логично цените за тях са доста по-високи, отколкото за леките автомобили. Но пък приходите, които държавата получава от продажбата на стикери за тежкотоварни автомобили, са по-малко от половината от общата сума от постъпленията от винетки, чиято сума е около 200 млн. лв. на година. За разлика от собствениците на леки коли, които предпочитат да купуват годишна винетка, превозвачите минимизират разходите си, като вземат стикери с по-малка продължителност в зависимост от графика на пътуване на камионите. И така независимо от факта, че тировете повреждат повече пътните настилки, последващите ремонти за тях се покриват най-вече от таксите, събирани от собствениците на леки автомобили. А логичното е тежестта да бъде прехвърлена в другата посока. Начинът това да стане е ясен – тежките машини трябва да заплащат на изминато разстояние - т.нар. тол-такса, а не както е сега на време (такса за ден, месец или година).
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
16 коментара
Поредните тежки мисли... Тенденцията напоследък е тол таксите да отпадат и да се минава на електронни винетки. А най-тарикатски е решен проблема в Германия - пътната такса влиза в цената на горивото. Ако караш много - плащаш повече за пътища. Ако си гъзар с мощна кола, която гори 15л/100км, пак плащаш повече. Освен това не се налага да плащаш на куп.
Ама ха де - тол такси.
Тогава да краднат по-малко тогава
Една винетка за камион е 1000-1300 лева зависимост от годините камионите си имат регистрация и лесно може де се пресметне колко са налице и колко са липсите
Да не се препоти правителството от мислене и да роди някоя гениална идея за тая такса .....
[quote#1:"Христомир Йорданов"]А най-тарикатски е решен проблема в Германия - пътната такса влиза в цената на горивото.[/quote]
Това си е направо гениална идея. Но ние ще реализираме нарочно най-остарялата и най-скъпата идея и след 5 г. ще трябва да се сменя.
До коментар [#1] от "Христомир Йорданов":
Можеш ли да прекосиш Германия с един резервоар гориво? - Зависи
Можеш ли да прекосиш България с един резервоар гориво? - Да, и на длъж, и на шир...
До коментар [#1] от "Христомир Йорданов":
Мири, трябва да се съглася с голямата глава. В Америка може да стане, даже и в Германия, но в БГ камионите ще заредят на Капъкуле и после ж Румъния. Поздрави на Слатина и Добринище хех.
Ало прокуратурата тука липсват стотици милиони няма ли да се самосезирате
До коментар [#1] от "Христомир Йорданов":
Точно в германия има едни съоръжения, над пътя, през определени километри, посредством които се събира тол-такса от камионите.. отчитат се електронно изминатите км...
И кое му е толкова сложното да се наложат такси на камионите? Всеки камион и автобус (тол-таксата важи и за тях) има тахошайба, напоследък устройството е електронно и е напълно коректно в отчитането. Вижда се много добре колко е карал - по време и разстояние, остава да се даде срок за отчитане - примерно веднъж на 2 седмици да се отчитат в ДАИ. После срок за плащане - примерно на 3-месечие. За чуждите камиони и автобуси - на граничните пунктове им събират парите.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход