БДЖ вдига цените с надежда за по-добро финансово положение

Управителите на железопътната инфраструктура вече ще могат да извършват и превозваческа дейност

Въпреки повишаването на цените, пътниците на БДЖ няма да се возят в по-добри условия
Въпреки повишаването на цените, пътниците на БДЖ няма да се возят в по-добри условия
Въпреки повишаването на цените, пътниците на БДЖ няма да се возят в по-добри условия    ©  Мария Съботинова
Въпреки повишаването на цените, пътниците на БДЖ няма да се возят в по-добри условия    ©  Мария Съботинова

Затъналите в дългове "Български държавни железници" ще се опитат да подобрят финансовото си положение с по-скъпи билети и с премахване на преференциите за част от пътниците, съобщиха от ръководството на компанията, цитирани от bTV. Цените на билетите за пътническите влакове ще се покачат с до 10%, като най-сериозно ще е при експресите. Предишното вдигане на цените беше средно с 9% в началото на тази година. Конкретните разчети обаче тепърва ще бъдат обсъдени в компанията и едва след това представени в министерството на транспорта.

От началото на 2013 г. сериозно ще бъдат орязани и безплатните карти за пътуване, включително тези за цялата мрежа за пенсионерите. Тази мярка обаче засяга само тези, които тепърва се пенсионират, а за всички в заварено положение остават старите правила. Според изчисленията на БДЖ годишно се издават 350 000 карти с преференции, които представляват пропуснати ползи за 250 млн. лв.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
14 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    birdman avatar :-|
    birdman
    • - 5
    • + 8

    БДЖ е пътник стига с това пътнически превози ако нямат някаъв огромен късмет и не направят 20% съкращения на линии и персонал си заминават до 2-3 г. всъщност може и по-рано ако кредиторите си поискат дължимото , защото пазарната ст-ст на активите им не покрива обезпеченията по дълговете !

    Нередност?
  • 2
    ibmibm avatar :-|
    ibmibm
    • - 14
    • + 6

    За 3 години Владимир Владимиров успя да направи само две неща в БДЖ - уволни няколко хиляди човека и съсипа хиляди човешки съдби. Тъй като вече и за студент-първокурсник по специалността "Предучилищна педагогика" е ясно, че за тези 3 години Владимиров успя да съсипе и да доведе до БДЖ чрез некомпетентните си действия и стимулиране на корупционните практики, за същия този студент-първокурсник вече е ясно, че чрез промяна в законодателството Холдинг БДЖ ЕАД ще бъде официално обявено в несъстоятелност. Идеята на ликвидатора на БДЖ Владимир Владимиров е да се премести на чисто в богатата компания НКЖИ и да продъжи и там да безчинства.

    Нередност?
  • 3
    birdman avatar :-|
    birdman
    • - 5
    • + 13

    До коментар [#2] от "ibmibm":

    Да бе баш пък Владимиров е виновен за бездарните си предшественици и синдикалните идиотски искания за още пари и още пари .... Всъщност ако бях на Владимиров бих уволнил поне 30% от персонала и съкращение на 30% от линиите . А синдикатите са основните виновници за предстоящия фалит !

    Нередност?
  • 4
    ibmibm avatar :-|
    ibmibm
    • - 8
    • + 6

    До коментар [#3] от "niceprson":

    Некомпетентният Владимиров не е от вчера в БДЖ, а от 3 години. още ли са му виновни управлявалите БДЖ преди това? явно са му виновни и тези, които са създали БДЖ преди 100 години? Този човек въпреки че съкрати много линии и уволни хиляди работници, не съумя да осигури най-важното за превоза на пътници - ВАГОНИТЕ!
    само с пиар и показни акции, показващи празни шишета, компания не се управлява. Необходими са мениджърска компетентност, добър екип и ежедневни усилия, а не да се идва на работа по обяд и да се интригантства по цял ден.

    Нередност?
  • 5
    birdman avatar :-|
    birdman
    • - 5
    • + 8

    До коментар [#4] от "ibmibm":

    1-во дълговете на компанията не са трупани по негово време , 2-о не е съкратил достатъчно хора и линии , щом БДЖ е на загуба , 3-о вагоните не се печатат или намират на пътя - те се купуват , или модернизират с пари , като БДЖ няма пари от къде да вземе - то всъщност няма финансова институция която и би опуснала кредит за нови вагони , 4-о БДЖ би могла отчасти да модернизира.купи вагони със собствени средства , при съкращаване на губещи линии и още персонал - е синдикатите това не го искат, те иска повече пари ... след като искат това БДЖ просто ще фалира

    Нередност?
  • 6
    ibmibm avatar :-|
    ibmibm
    • - 6
    • + 5

    До коментар [#5] от "niceprson":

    Бизнес не се прави само със съкращения-това и баба го може. За годините на престоя си Владимиров не е направил елементарна пазарна стратегия на БДЖ /въпреки монополното положение/, липсват финансовата и маркетинговата стратегии,компаниите работят без финансов мениджмънт. В рамките на холдинга спокойно можеше с нарязаните на скрап товарни вагони да закупи пътнически вагони- нали в това е силата на холдинга? И като е знаел че нищо не може да направи, защо въобще е дошъл от частния бизнес за мижава заплата във фалиращо държавно предприятие? Отговорът е ясен за всички. А синдикатите не искат повече пари, а запазване на работни места - разликата е огромна.

    Нередност?
  • 7
    hushhush avatar :-|
    hushhush
    • - 3
    • + 3

    Докога увеличение на цената на билетите? Стигнахме цените на ИЦеЕ в Западна Европа ...

    Нередност?
  • 8
    monika_ avatar :-|
    monика
    • - 1
    • + 2

    Не бива да се допуска БДЖ да загине!! Това би било огромна грешка, крачка назад за нас. Навсякъде по света това е един от най-добрите, бързи и екологични транспорти, трябва да се модернизира и ако се налага да се вдигнат още цените, стига да има някаква справедлива аргументация.

    Нередност?
  • 9
    vesko_dechev avatar :-|
    Веселин Дечев
    • - 1
    • + 4

    Пътувах предната седмица с влак.

    В сайта на БДЖ е посочено че четвъртък вечер влакът, тръгващ от Варна е в места 1ва, 2ра калс аи спално.
    Съответно отивам на гарата за билет.Оказва се, че спално няма по принцип него ден.
    Добрееее, викам си-поне петък ще се върна от София със спално, не може уикенда да няма спално.Отговор:
    "Ми той кушеТА тръгва петък от Варна"
    Потрес?!Колко кушета има в държавата?!

    Както и да е, бях дал пари за карта вече-взех си билет със запазаено място.Тръгваме от Варна.Кондуктурите като минаваха казаха, че ще има по десет минути престой на Повеляново и Каспичан.Имаше и над 10 на Своге.
    Алоо?Това бързия влак ли беше? :?
    бяхме 3ма души в купето.По едно време още в началото се домъкнаха мъж жена и дете цигани.Държаха се прилично, по-точно спаха, но все пак как да мигнеш катп може да те преджобят.
    Нямаше перденца, нищо-как да си положиш главата на леденото стъкло?!
    Както и да е.
    На връщане чаках на гарата в София.Боже мой!
    САМО МАРГИНАЛИ пътуват с това БДЖ!
    80% са одрипани хора, селяни, работници разни, окаяни пенсионери, цигани-паплач всякаква. Другите 20% бяха студенти, ученици-пубертети огласящи гарата с лигавните си;Имаше и няколко туристи тип "хипита"
    Не видях нито еидн човек с костюм или поне като мен-с риза и панталон, с чанта за лаптоп в ръка.
    На връщане беше таква трагедия-кучешки студ, не може да се спи!
    ужас!



    Нередност?
  • 10
    agrotuz avatar :-?
    тимирут'
    • + 4

    Имам знания как да се оздрави БДЖ, но не ме питат. Затова само ще коментирам това сега.
    Малко са им пътниците и са неплатежоспособни, другите са с различни привилегии - карти за пенсионери или са от семействата на служители в компаниите на холдинга. От това се получава липса на приходи, без да броим нарушителите-гратисчии. Отделно БДЖ-ПП се отказаха от превозването на малки пратки с пътническите композиции, пак се загубига приходи. Вагоните и мотрисите им са стари и не предполагат нормално пътуване, освен на къси разстояния. Имат 50-тина "Дезиро", които са добри, но са малко, а й нямат добра поддръжка, и започнаха да не пристигат на крайната си гара. Още един голям проблем - разредено и лошо направено разписание, което не дава правилни връзки с прехвърляне. Отделно - темата с необслужения кредит към германската банка. И накрая - липса на кавато и да е инвестиционна политика. Всичко това опира до негоден мениджмънт на компанията и на холдинга. Държавата го търпи, значи се обслужват интереси.
    Въпросът е какво следва след като се стигне до ликвидация на сегашните БДЖ?

    Нередност?
Нов коментар