Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Проблем 2 в БДЖ: Вагоните

Липсата на планиране на едро логично води и до липса на планиране на дребно

БДЖ обвинява вагоноремонтнит заводи, а те - нея. А годните вагони намаляват...
БДЖ обвинява вагоноремонтнит заводи, а те - нея. А годните вагони намаляват...
БДЖ обвинява вагоноремонтнит заводи, а те - нея. А годните вагони намаляват...    ©  Надежда Чипева
БДЖ обвинява вагоноремонтнит заводи, а те - нея. А годните вагони намаляват...    ©  Надежда Чипева

Халетата са пълни, навсякъде кипи ремонтна дейност. Вагоноремонтният завод "ВРЗ-99" в Септември понастоящем ремонтира 40 вагона, някои за Полша, някои за Косово, някои за български компании. Нито един за БДЖ.

Експерт от завода казва, че са имали поръчка за 20 рециклирани вагона, 5 от които са взети, други 7 стоят наполовина готови, а други 8 не са започвани. БДЖ отказало поръчката по средата на договора, тъй като нямали пари. Твърди също, че все по-малко идват за ремонт, все повече чакат за ремонт в депата, а ревизиите се разреждат.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    newager avatar :-|
    Joro
    • + 7

    Северозападна, северна, североизточна България, навсякъде там.
    Стига сте окончавали на Северозападна, цялата Северна България има нужда от инвестиции, и влаковете навсякъде там са стари.
    Руски, комсомолски, няма значение, проблемът е, че са неподържани. Стари, но поддържани транспортни средства могат да се движат, но не и по неподържани и потрошени релси и пътища. Амортизацията тогава наистина е голяма и бърза.
    Ново с дупки, не, благодаря. Старо, но поддържано, навсякъде се харесва.

    Нередност?
  • 2
    sinergy avatar :-|
    Sinergy
    • + 7

    Тук си прав, но нещата не са прости. За съжаление всички области в Северна България (без може би Варна и Добрич) са доста по-бедни от южните такива. От там идва и проблема, че влаковете там изпълняват много по-социална роля отколкото на юг. А това значи, че се ползват предимно от бедните и малцинствата, които не са свикнали да пазят и от БДЖ слагат най-лошите вагони... принципно не живеят вече в СБ, но съм от ВТ и знам за какво става дума...

    Нередност?
  • 3
    e_lady avatar :-|
    Poi Nhy
    • + 3

    Абе, спомням си едни вагони, много и новички, години наред стояха на гара Драгоман докато ръждясаха. После ги отнемА.

    Нередност?
Нов коментар