Новият брой:
Образованието: Лунната мисия на България

Енергетиката остава най-печелившият бизнес за държавата

Железопътните дружества свиват загубите си значително

Превозът на пътници остава губеща дейност за БДЖ.
Превозът на пътници остава губеща дейност за БДЖ.
Превозът на пътници остава губеща дейност за БДЖ.    ©  Надежда Чипева
Превозът на пътници остава губеща дейност за БДЖ.    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Енергетиката остава най-печелившият бизнес за държавата, а основни загуби търпи от железопътния транспорт. Това са два и от най-силно регулираните сектори в икономиката. Това показват финансовите отчети на най-големите държавни компании, които Министерството на финансите публикува на интернет страницата си в петък.

Ако финансовият им резултат се запази и през последното тримесечие на годината догодина, в края на пролетта догодина приходите от дивиденти в бюджета ще са не по-ниски от реализираните през тази. Българският енергиен холдинг например е получил дивиденти в размер на 554 млн. лв., което е два и половина пъти повече, отколкото през миналата година. След допълнителни финансови приходи печалбата на холдинга е достигнала 560 млн. лв.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    yotata avatar :-|
    йотата
    • - 1
    • + 9

    Някакси не съм изненадан.

    Нередност?
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 2
    • + 26

    AEЦ Козлодуй - 4200 заети. 5 до 8 пъти повече спрямо френски и немски АЕЦ с аналогична мощност. Фонд работна заплата 160 милиона лева.

    РВД - 1200 души, от които само 100 диспечери, останалото матрьошки по партийни квоти с различни мениджърски длъжности. Фонд работна заплата 110 милиона лева (100 хил. на човек годишно, над 8 хил. средномесечно - включвайки секретарки, шофьори и портиери).

    Нередност?
  • 3
    daria_vip avatar :-|
    daria_vip
    • - 4
    • + 2

    С 30% увеличения всяка година и нови и нови рекет такси някак не е учудващо

    Нередност?
  • 4
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 12
    • + 8

    Е така е, мощна енергетика създаде проф. Тодориев и хората около него, много мощна...
    Вече 23 години и седерастията не може да я унищожи, нито разпродаде....
    Ако лостоваците и дедивците не бяха направили милион глупости в енергетиката, печалбата днес щеше да е пет пъти по голамя.... а сега част от паретата на българите за ток отиват в Чехия и Австрия....

    Нередност?
  • keipax
    • + 6

    Естествено е, че ЖП транспорта за пътници е на загуба.

    Ако метрото на София се остави само да си изплаща "изграждането" само чрез оперативни приходи и то ще е на загуба.

    Зад всяка железница по света стои държавата. Малксо са страните където има части оператори на линии, но това са само най-печелившите направления (напр. Лондон-Манчестър- Гласгоу), по които операторите плащат милиардни концесии с които държавата покрива част от поддръжката на другите не толкова атрактивни линии.

    Нередност?
  • 6
    toshiro avatar :-|
    Lazar Petrov
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#2] от "cinik":

    ++++

    не само там има повече хора.. Навсякъде има много за рязане. Ако се погледне по глобално - половината общини и области могат да се окрупнят. В здравеопазването - не знам колко са медицински персонал, но сто процента чиновниците в министерството, касата и по болниците са повече.

    Нередност?
  • 7
    ivelinova avatar :-|
    ivelinova

    Атомната енергия е най-евтиният източник, познат към момента. Освен това е най-сигурният и постоянен източник на електроенергия – може да работи без спиране цяла година. В сравнение с ТЕЦ основното преимущество е пълната липса на вредни емисии газове. При ВЕИ предимството е в пъти по-ниската цена и почти непрекъснатото производство – никаква зависимост от природния явления като вода, вятър и слънце.
    Произведената от АЕЦ енергия е енергията, която покрива базовия товар на българската енергийна система – няма друга генерираща мощност, която може да прави това в българската електроенергийна система.

    Нередност?
  • 8
    ivelinova avatar :-|
    ivelinova

    Атомната енергия е най-евтиният източник, познат към момента. Освен това е най-сигурният и постоянен източник на електроенергия – може да работи без спиране цяла година. В сравнение с ТЕЦ основното преимущество е пълната липса на вредни емисии газове. При ВЕИ предимството е в пъти по-ниската цена и почти непрекъснатото производство – никаква зависимост от природния явления като вода, вятър и слънце.
    Произведената от АЕЦ енергия е енергията, която покрива базовия товар на българската енергийна система – няма друга генерираща мощност, която може да прави това в българската електроенергийна система.

    Нередност?
Нов коментар