Енергетиката остава най-печелившият бизнес за държавата
Железопътните дружества свиват загубите си значително
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Енергетиката остава най-печелившият бизнес за държавата, а основни загуби търпи от железопътния транспорт. Това са два и от най-силно регулираните сектори в икономиката. Това показват финансовите отчети на най-големите държавни компании, които Министерството на финансите публикува на интернет страницата си в петък.
Ако финансовият им резултат се запази и през последното тримесечие на годината догодина, в края на пролетта догодина приходите от дивиденти в бюджета ще са не по-ниски от реализираните през тази. Българският енергиен холдинг например е получил дивиденти в размер на 554 млн. лв., което е два и половина пъти повече, отколкото през миналата година. След допълнителни финансови приходи печалбата на холдинга е достигнала 560 млн. лв.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
8 коментара
Някакси не съм изненадан.
AEЦ Козлодуй - 4200 заети. 5 до 8 пъти повече спрямо френски и немски АЕЦ с аналогична мощност. Фонд работна заплата 160 милиона лева.
РВД - 1200 души, от които само 100 диспечери, останалото матрьошки по партийни квоти с различни мениджърски длъжности. Фонд работна заплата 110 милиона лева (100 хил. на човек годишно, над 8 хил. средномесечно - включвайки секретарки, шофьори и портиери).
С 30% увеличения всяка година и нови и нови рекет такси някак не е учудващо
Е така е, мощна енергетика създаде проф. Тодориев и хората около него, много мощна...
Вече 23 години и седерастията не може да я унищожи, нито разпродаде....
Ако лостоваците и дедивците не бяха направили милион глупости в енергетиката, печалбата днес щеше да е пет пъти по голамя.... а сега част от паретата на българите за ток отиват в Чехия и Австрия....
Естествено е, че ЖП транспорта за пътници е на загуба.
Ако метрото на София се остави само да си изплаща "изграждането" само чрез оперативни приходи и то ще е на загуба.
Зад всяка железница по света стои държавата. Малксо са страните където има части оператори на линии, но това са само най-печелившите направления (напр. Лондон-Манчестър- Гласгоу), по които операторите плащат милиардни концесии с които държавата покрива част от поддръжката на другите не толкова атрактивни линии.
До коментар [#2] от "cinik":
++++
не само там има повече хора.. Навсякъде има много за рязане. Ако се погледне по глобално - половината общини и области могат да се окрупнят. В здравеопазването - не знам колко са медицински персонал, но сто процента чиновниците в министерството, касата и по болниците са повече.
Атомната енергия е най-евтиният източник, познат към момента. Освен това е най-сигурният и постоянен източник на електроенергия – може да работи без спиране цяла година. В сравнение с ТЕЦ основното преимущество е пълната липса на вредни емисии газове. При ВЕИ предимството е в пъти по-ниската цена и почти непрекъснатото производство – никаква зависимост от природния явления като вода, вятър и слънце.
Произведената от АЕЦ енергия е енергията, която покрива базовия товар на българската енергийна система – няма друга генерираща мощност, която може да прави това в българската електроенергийна система.
Атомната енергия е най-евтиният източник, познат към момента. Освен това е най-сигурният и постоянен източник на електроенергия – може да работи без спиране цяла година. В сравнение с ТЕЦ основното преимущество е пълната липса на вредни емисии газове. При ВЕИ предимството е в пъти по-ниската цена и почти непрекъснатото производство – никаква зависимост от природния явления като вода, вятър и слънце.
Произведената от АЕЦ енергия е енергията, която покрива базовия товар на българската енергийна система – няма друга генерираща мощност, която може да прави това в българската електроенергийна система.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.