Магистрала "Тракия" поскъпна с още 8 млн. лева
Допълнителните разходи ще останат за сметка на изпълнителя
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
С около 8 млн. лв. е поскъпнал строежът на последната отсечка от магистрала "Тракия" - между Ямбол и Карнобат. Причините са непредвидени допълнителни дейности, които остават за сметка на изпълнителя – сдружение "Тракия IV", тъй като договорът с пътната агенция не позволява промяна на крайната цена. Това стана ясно от думите на Динко Георгиев, ръководител на проекта за изграждане на лот 4 на магистралата. Той присъства в петък на "помирителна" среща с фирми – подизпълнители на обекта, които заплашват от близо месец, че ще блокират "Тракия" заради неизплатени възнаграждения.
Директорът на пътната агенция Лазар Лазаров, влязъл в ролята на арбитър в спора, обясни, че става въпрос за недоразумение. Недоволните подизпълнители – в случая доставчикът на техника "Башев транс", не са си прочели договора, според който парите се получават след плащане от пътната агенция за всеки етап поотделно. "В действителност не сме изплатили на сдружение "Тракия IV" етапа, за който "Башев транс" са наети и са си свършили работата", каза Лазаров. Пътната агенция е превела над 18 млн. лв. за отсечката до момента.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
27 коментара
Цената на тока го вдигали ВЕИ-тата, магистралите ги оскъпявали еколозите. Истината е много наяве - повишените цени са продукт на неумелото държавно управление и схемата на изпомпване на държавата с печеленето на обществени поръчки от подставени лица и фирми.
Бившият свинар Георги Гергов, който е собственик на Пловдивски панаир, ЦУМ, курорта Слънчев ден и т.н.също ще строи лот от магистралата, без фирмите му да притежават един багер или самосвал... Да ви е честита тази отсечка, г-н Борисов!
До коментар [#1] от "Г-н D.":
Кандидатирай се и я построй ти, като си толкова печен...... нали скачахме за капитализЪм, държавата лош стопанин, те ти ниско постригване от капиталетата.....
Аман от безумия, то не бяха шумозаглушителни парапети, заграждения с налепени по тях макети на птички (бас ловя, че другото лято ще са отлетели заедно с живите си побратими), безценни археологически находки, сега пък прегради за гущери и кустенурки. Абе за хората някой ще се погрижи ли, че масовата пътна инфраструктура е в такова окаяно състояние, че тези прахосани милиони биха намерили и доста по-адекватно приложение.
/Бащиното ми село е на 35км от Пловдив в Родопите. Последните 12 км. са меко казано кларски път. Там ставаше въпрос за 2 млн., но тъй като даваме за гущери и костенутрки, селото обезлюдява, а хората бягат./
До коментар [#2] от "boby1945":
Усещането, че капитализъм (социализъм и какъвто се сетиш -изъм) и далавера с държавни пари вървят ръка за ръка само в БГ. По белия свят има обществени механизми за контрол и защита интересите на обществото.
Един пример: мой познат, притежател на зелена карта, си носел в багажа 2 кутии цигари без бандерол. На летището в Чикаго заради това го арестували, зелената му карта била анулирана, а на него била забранено да влиза в САЩ. Жена му си гледа детето там сама и му показва баща му по скайпа...
Това са магистралите на ГЕРБ, радвайте им се поне докато са здрави, а това въобще няма да трае дълго. След това ще си плащате и за ремонти всяка година...
Защо ли ми се струва, че у нас се строят едни от най-скъпите магистрали в света!!! И по времето на оня"Цар" и по времето на СерГейчо цените на отделните отсечки бяха високи, но при Боко и свитата му достигнаха невиждани висоти!!! Да ни са честити!!!
До коментар [#4] от "Г-н D.":
Примерът ти само показва какви кукавелки са граничните власти на САЩ.
Парите се харчат най-разумно само ако ги харчи този който ги е изкарал....
А когато се харчат парите на данъкоплатците, например през бюджета на България или през кохезионните фондове на ЕС, няма начин да няма далавера, или харчене без много акъл, най-малкото защото парите се харчат през система от чиновници за измислени проекти с благи цели....
При строеж на мвагистрали това няма как да стане.....
До коментар [#6] от "mitis":
Защото явно нямаш никаква представа каква е цената на магистралите по света. Всъщност цените, постигнати на последните търгове у нас, са доста ниски. Например магистрала А1 в Хърватия от Босилйево до Сплит е около 5 милиона евро на километър. Лотът на "Тракия", построен от гръцката "Актор", струва 1,86 милиона евро на километър.
Очакваше се, след като цената беше водещ фактор за избор на изпълнител. Когато пренебрегваш качеството, резултатът винаги е тъжен.
До коментар [#9] от "Знам и Мога":
Едва ли има основания за такова злорадство. Качеството е заложено в тръжната документация, тоест спечелилата търга компания е задължена да изпълни строежа по тези предварително зададени параметри и при заявената от нея цена.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.